۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین افسردگی از عوامل گرایش به موادمخدر است
کد خبر: ۳۱۳۲۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۵ ساعت: ۱۵:۳۱ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین:

افسردگی از عوامل گرایش به موادمخدر است

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: متولیان فرهنگ باید مردم را از افسردگی نجات دهند زیرا مردم افسرده به سمت موادمخدر گرایش بیشتری دارند.

افسردگی از عوامل گرایش به موادمخدر است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، علیرضا آشناگر، معاون سیاسی استاندار قزوین ظهر امروز(سه شنبه) در همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر در استاندار قزوین، اظهار کرد: در جامعه ما موادمخدر یک مسئله جدی اجتماعی است، البته تمام جوامع بشری با شدت و ضعف‌های متفاوت با این مسئله روبرو هستند.

وی افزود: موضوع مواد مخدر بخشی از توان جامعه را تحت تأثیر قرار داده و می‌تواند تخریب کند.

این مسئول اضافه کرد: حدود یک قرن است که دولت‌ها مشغول مقابله و مهار این آلودگی در جهان هستند و رویکرد دولت‌ها بیشتر به سمت مبارزه با موادمخدر و مقابله با معتاد بود که بیشتر آن قهرآمیز و سرکوب گرانه با معتاد بوده است.

آشناگر ادامه داد: هم اکنون گستردگی، تنوع و تخریب مواد مخدری که در سطح جوامع بشری استفاده می‌شود، بیشتر از دوره‌های گذشته است بنابراین به طور طبیعی مقابله با آن سخت تر از گذشته است.

وی عنوان کرد: برخی دولت‌ها کماکان از روش‌های سخت گیرانه و تنبیهی با معتاد استفاده می‌کنند و معتاد را مجرم می‌دانند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین تصریح کرد: برخی کشورها نیز به سمت برنامه‌های مداخله ای رفته و این کار را به سازمان‌های مردم نهاد واگذار کرده اند.

آشناگر گفت: در کشور ما هم هم اکنون تلفیقی از این دو روش را در پیش گرفته ایم و قانونگذار هم مصرف و به خصوص قاچاق موادمخدر را جرم می‌داند.

شهرداری ۱۰درصد اعتبارات خود را برای برنامه‌های فرهنگی هزینه کند
وی با بیان اینکه ما شهدای گرانقدری را برای مبارزه با موادمخدر دادیم برای اینکه جامعه سالم بماند، افزود: جوانان و نوجوانان ما در معرض خطر ابتلا به موادمخدر قرار دارند؛ بنابراین نمی‌توانیم ادعا کنیم مصون سازی قوی را پیاده کردیم.

این مسئول اضافه کرد: با معتاد و وابستگان به موادمخدر باید کارهای درمانی و پیشگیرانه باید انجام شود، یک سری از تجارب بشری از جمله کارهای مقابله ای با قاچاقچیان و استفاده از تمام ظرفیت جامعه برای ریشه کنی موامخدر است.

وی عنوان کرد: سرمایه عظیمی به نام مردم در اختیار داریم بنابراین اگر گروه‌های مختلف مردم حساس شوند، می‌توانیم گام‌های موثرتری برای مقابله با موادمخدر برداریم؛ البته نهادها و دستگاه‌های دولتی هم باید همکاری کرده و بپذیرند که دولت به تنهایی و بدون کمک مردم نمی‌تواند آلودگی موادمخدر را پاک سازی کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین با بیان اینکه از نقش رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز نباید غافل شویم، تصریح کرد: رسانه ملی باید در این بخش محور اصلی باشد و برای برنامه‌های مبارزه با موادمخدر نباید دنبال تفاهم نامه باشیم؛ بلکه صدا و سیما بدون این مقدمات باید به بحث مبارزه با موادمخدر ورود پیدا کند.

آشناگر گفت: اگر غفلت کنیم این آلودگی دامن ما را هم می‌گیرد و امکان دارد فرزندان ما را هم آلوده به موادمخدر کند.

وی اظهار کرد: مخاطب اصلی ما باید مدارس باشد مدیران آینده ما دانش آموزان ما هستند رها کردن آنها گناهی است که در آینده گریبان ما را می‌گیرد.

این مسئول اضافه کرد: شورا و شهرداری ۱۰درصد اعتبارات خود را باید برای برنامه‌های فرهنگی هزینه کنند که یکی از کارهای فرهنگی می‌تواند برای مقابله با موادمخدر باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین یادآور شد: متولیان فرهنگ باید مردم را از افسردگی نجات دهند؛ زیرا مردم افسرده به سمت موادمخدر گرایش بیشتری دارند.
پایان پیام/۴۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان