۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ۱۰۰۰ تن ماهی در واحدهای پرورش ماهیان تولید شد
کد خبر: ۳۱۳۲۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۵ ساعت: ۱۵:۱۶ ↗ لینک کوتاه

در شهرستان بوئین زهرا؛

۱۰۰۰ تن ماهی در واحدهای پرورش ماهیان تولید شد

۱۰۰۰ تن ماهی در واحدهای پرورش ماهیان شهرستان بوئین زهرا تولید شد.

 ۱۰۰۰ تن ماهی در واحدهای پرورش ماهیان تولید شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سعید صالحی امروز(سه شنبه) در کارگاه آموزشی پرورش آبزی پروری اظهار کرد: ۵۴ واحد پرورش ماهی گرمابی، سردآبی و خاویاری در سطح این شهرستان فعال است که بیش از ۱۰۰۰ تن ماهی در سال تولید می‌کند.

وی افزود: از تعداد ۵۴ واحد پرورش ماهی فعال در این شهرستان ۲۸ واحد پرورش ماهی گرمابی ۲۴ واحد سردآبی و یک واحد پرورش ماهی خاویاری فعال است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بوئین زهرا اذعان کرد: در همین راستا و به منظور ارتقای سطح علمی بهره برداران آبزی پرور این شهرستان؛ کارگاه آموزشی پرورش آبزی پروری با هدف آموزش اصول و روش صحیح تولید ماهی برگزار شد.

صالحی، اهمیت آبزی پروری، بهداشت ماهی، خواص فیزیکی و شیمیایی آب، انواع منابع آبی، انواع استخرها پرورش ماهی، نحوه انتخاب بچه ماهی، نحوه آب رسانی به استخرها، بررسی مسائل بهداشتی در استخرهای پرورش ماهی، نحوه نظافت استخرها قبل از رهاسازی بچه ماهی و نحوه غذا دادن را از مهمترین عناوین ذکر شده در این کارگاه آموزشی برشمرد.

این کارگاه آموزشی با حضور ۳۷ نفر از بهره برداران پرورش ماهی در مدیریت جهادکشاورزی این شهرستان برگزار شد که در پایان این کارگاه آموزشی؛ بهره برداران از یک مزرعه پرورش ماهیان سردابی به ظرفیت ۳۰ تن واقع در روستای عصمت آباد از توابع این شهرستان بازدید کردند.
انتهای پیانم/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان