۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین نامه انتقادی و کم سابقه بسیج دانشجویی!/ انتظار نداریم مراجع به اوضاع کشور بی تفاوت باشند
کد خبر: ۳۱۳۲۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۵ ساعت: ۱۱:۴۱ ↗ لینک کوتاه

در بیانیه ای؛

نامه انتقادی و کم سابقه بسیج دانشجویی!/ انتظار نداریم مراجع به اوضاع کشور بی تفاوت باشند

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در بیانیه‌ای خطاب به مراجع تقلید: درسال‌های اخیر شاهد نقش کمرنگ مراجع تقلید در عمده بحران‌های اقتصادی و سیاسی بوده ایم. گا‌ها امر بر این مشتبه می‌شود که آقایان از اوضاع کف جامعه بی‌اطلاع هستند.

نامه انتقادی و کم سابقه بسیج دانشجویی!/ انتظار نداریم مراجع به اوضاع کشور بی تفاوت باشند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در نامه‌ای خطاب به مراجع عظام تقلید نوشت:

متاسفانه درسال‌های اخیر شاهد نقش کمرنگ مراجع عظام تقلید در عمده بحران‌های اقتصادی و سیاسی بوده ایم، به این گونه که گا‌ها امر بر این مشتبه میشود که آقایان یا از اوضاع کف جامعه بی اطلاع هستند.

متن این نامه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
محضر محترم مراجع عظام تقلید ایران اسلامی
سلام علیکم و رحمت الله

حقیقتا هیچ انسان منصفی نمیتواند نقش بی بدیل روحانیت و علما را در بسیاری از جنبش‌ها و مبارزات مردمی در طول تاریخ انکار کند. طلایه داری علما در بسیاری از بزنگاه‌های تاریخی این مرز و بوم همواره جریان ساز بوده است و اتحاد میان علمای دین و امت مسلمان سازنده ترکیب شکست ناپذیری است که بسیاری از موانع دشوار را درنوردیده است.

بهتر از فرزندان خودتان در دانشگاه‌ها مستحضر هستید، آنچه مایه آبروی مرجعیت و علمای اسلام است همین دستگیری از مردم و توجه به مطالبات مادی و معنوی آنان است و چه چیز بهتر از آن است که مراجع عظام علاوه بر حراست از احکام شرع مقدس، در مقام پناه و ملجا مردم بایستند و به حرمت امت و اعتمادی که به حضرات آیات کرده و در مسائل شرعی خودشان به شما بزرگوارن اقتدا کرده اند، خود را وکیل مردم بدانند؟

متاسفانه درسال‌های اخیر شاهد نقش کمرنگ مراجع عظام تقلید در عمده بحران‌های اقتصادی و سیاسی بوده ایم، به این گونه که گا‌ها امر بر این مشتبه میشود که آقایان یا از اوضاع کف جامعه بی اطلاع هستند و یا ورود در مسائل این چنینی را خلاف شان مرجعیت شیعه دانسته و اصل اتخاذ این مواضع را نادرست میدانند. در حالیکه به زعم دانشجویان بسیجی در مورد اول اتفاقا ماجرا برعکس است و همانطور که در بالا ذکر شد ورود آقایان مراجع به مسائلی که عموم مردم با آن دست به گریبان هستند و استفادده از تریبون فراگیر مرجعیت در تبیین مشکلات مردم و مطالبه از مسئولین امر نه تنها تضعیف کننده جایگاه مرجعیت نیست بلکه تقویت کننده آن و چه بسا از ملزومات حضور در این جایگاه است.

پیرامون نکته دوم نیز شاهد آن بوده ایم که برخی حضرات آیات در بسیاری از مسائل سیاسی و جناحی مانند برجام ورود داشته اند و به صورت آشکار به ابراز نظر پرداخته اند که از نظر بسیج دانشجویی برخی از این مواضع از اتقان کافی برخوردار نبوده اند و این نکته موید آن است که آقایان اصل ورود در موارد اینچنینی را باطل نمیدانند.

علی‌ای حال آنچه فرزندان بسیجی شما را بر نگارش این وجیزه ترغیب کرد، معضلات متعددی است که در حوزه معیشت و اقتصاد گریبانگیر بخش اعظمی از مردم شده است. بحران ارز و طلا، بالارفتن بی حساب قیمت برخی اجناس، کاهش قدرت خرید مردم و فشار‌های متعددی که بر گرده تولیدکنندگان داخلی وارد میشود تنها بخشی از دورنمای اوضاع اقتصادی کشور است.

پیرو مطالبی که عرض شد آنچه از مراجع عظام تقلید توقع میرود آنست که نسبت به اوضاع جاری کشور بی تفاوت نبوده و با اتخاذ مواضع درست و اصولی و مطالبه از مسئولین امر پیگیر مطالبات مردم باشند. دانشجویان بسیجی مدتهاست هم قسم شده اند که در راستای پیگیری مطالبات مردمی پیشگام باشند و اجازه ندهند طلایه داری مطالبات به حق مردم به دست جماعت فرصت طلب و سودجویی بیافتد که جز انحراف اعتراضات حقیقی مردم و سواستفاده سیاسی از آن هدف دیگری ندارند.

امید داریم شما بزرگواران نیز در این مسیر به دانشجویان انقلابی ملحق شده و آنگونه که شایسته مقام علمای مبارز و انقلابی است وارد عمل شوید.

والسلام علی من اتبع الهدی
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور




انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان