۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افزایش نرخ ارز دلیل منطقی برای گرانی‌ها نیست
کد خبر: ۳۱۳۱۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۵ ساعت: ۸:۳۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس اتاق اصناف قزوین:

افزایش نرخ ارز دلیل منطقی برای گرانی‌ها نیست

رئیس اتاق اصناف قزوین با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز دلیل منطقی برای گرانی‌ها نیست،گفت: منشا گرانی به سوء مدیریت در کنترل ارز بازمی‌گردد چراکه اگر نظام اقتصادی بازار به درستی کنترل می‌شد کشور دچار چالش نبود.

افزایش نرخ ارز دلیل منطقی برای گرانی‌ها نیست
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ عبدالحسین کولجی، رئیس اتاق اصناف قزوین با اشاره به تاریخچه تاسیس این اتاق اظهار کرد: در گذشته مجامع صنفی به صورت توزیعی و تولیدی بودند که در نهایت با هم ادغام و اتاق اصناف را تشکیل دادند.

وی با بیان اینکه نظارت بر اجرای قانون نظام صنفی برعهده اتقاق اصناف است، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت یک ارگان ناظر بر اتاق اصناف ایران است.

این مسئول ادامه داد: اتاق اصناف استان‌ها و اتاق اصناف شهرستان‌ها ناظر بر امور اتحادیه‌ها هستند که به هیئت عالی نظارت متصل هستند.

کولجی ابراز کرد: وظیفه اتاق اصناف نظارت بر اجرای قانون نظام صنفی، تهیه آمار، کنترل و بررسی، پیشنهاد اجرای قانون برای مجلس و سازمان صنعت، معدن و تجارت و هیات عالی نظارت می‌باشد.

رئیس اتاق اصناف قزوین تصریح کرد: در واقع اتاق اصناف به عنوان رابط و ناظر قوی بین ارگان‌های دولتی و اصناف است که به صورت یک سازمان خصوصی اداره می‌شود.

۳۴ هزار واحد صنفی در استان قزوین وجود دارد

وی با اشاره به اینکه ۳۴ هزار واحد صنفی در استان وجود دارد، عنوان کرد: در شهرستان قزوین ۴۷ اتحادیه داریم که در ۱۶ هزار و ۴۰۰ واحد صنفی مشغول به فعالیت اقتصادی و تجاری هستند.

این مسئول با اشاره به شرایط اقتصادی کشور تشریح کرد: اقتصاد موضوع پیچیده‌ای است که اگر دچار چالش شود با حرف و شعار دادن کار به جایی نخواهد رسید.

کولجی افزود: اقتصاد کشور مانند یک زنجیر به هم متصل است؛ زمانی که قسمتی از آن دچار چالش شود ناخودآگاه مابقی بخش‌ها هم تحت فشار قرار خواهند گرفت.

رئیس اتاق اصناف قزوین با بیان اینکه اصناف توزیع کننده گرانی هستند نه عامل آن، تصریح کرد: مولفه‌های خاص اقتصادی موجب گرانی‌ها شده و از عهده اتحادیه‌ها و اصناف خارج است.

وی یادآور شد: در سال‌های اخیر که نرخ تورم پایین و رکود بود اصناف این وضعیت را تحمل کردند و خبری هم از گران‌فروشی نبود اما امروز شرایط جامعه تغییر کرده است.

این مسئول توضیح داد: زمانی که اقتصاد دچار چالش می‌شود طبیعتا این اصناف هستند که آن را توزیع می‌کنند در حالی که خود نقشی در به وجود آمدن این چالش‌ها ندارند.

کولجی با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز دلیل منطقی برای گرانی‌ها نیست، تصریح کرد: منشا گرانی به سوء مدیریت در کنترل ارز برمی‌گردد چراکه اگر نظام اقتصادی بازار به درستی کنترل می‌شد کشور دچار چالش نمی‌شد.

اصناف استان قزوین ۱۷۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد
وی اضافه کرد: متاسفانه اقتصاد کشور دچار واماندگی شده که ناشی از عدم مدیریت درست دولتمردان در اقتصاد است.

این مسئول تشریح کرد: موضوع اقتصاد مانند یک حلقه زنجیر به هم متصل است که عواملی نظیر تحریم، سوء مدیریت، مشکلات کسب و کار و مولفه‌های اداری کشور در آن دخیل هستند.

کولجی درباره امور اصناف گفت: سازمان‌های ناظر مانند تعزیرات، صنعت، معدن و تجارت و سازمان بازرسی بر امور اتاق اصناف نظارت دارند و پرونده‌های تخلفاتی را پیگیری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ۱۷۰ شهید در حوزه اصناف استان قزوین تقدیم انقلاب شده است، گفت: اصناف همواره در همه صحنه‌ها حضور داشته و پابه کار بوده‌اند.

رئیس اتاق اصناف قزوین اظهار کرد: اصناف در تمام مصادیق اجتماعی پیش قدم هستند به طوری که در راستای کمک به ساخت وساز مناطق زلزله زده مسئولیت ساخت ۱۱ واحد مسکونی را برعهده گرفته‌اند.

وی در انتها تصریح کرد: واقعیت‌ها باید برای مردم آشکار شود و اگر توان کاری را نداریم مدعی انجام آن نشویم.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان