۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین برداشت گندم از ۱۳۷ هزار هکتار از مزارع آغاز شد
کد خبر: ۳۱۲۸۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۳ ساعت: ۱۴:۴۸ ↗ لینک کوتاه

در استان قزوین؛

برداشت گندم از ۱۳۷ هزار هکتار از مزارع آغاز شد

برداشت خوشه‌های طلایی گندم از ۱۳۷ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین آغاز شد.

برداشت گندم از ۱۳۷ هزار هکتار از مزارع آغاز شد
فرزاد خوش اخلاق، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: برداشت خوشه‌های طلایی گندم از سطح 137 هزار و 546 هکتار از مزارع کشاورزی استان آغاز شده است.

وی افزود: از این میزان سطح 45 هزار و 628 هکتار گندم آبی و 91 هزار و 918 هکتار گندم دیم است.

این مسئول ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا پایان عملیات برداشت؛ بیش از 205 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان استان خریداری شود و قیمت خرید گندم تضمینی از کشاورزان را از قرار هر کیلو 1300 تومان ست.

وی عنوان کرد: از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تاکنون، یک هزار و 455 تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

خوش اخلاق گفت: 21 مرکز خرید تجهیز و فعال شده که با حضور و نظارت کامل نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی و اداره غله و خدمات بازرگانی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: کشاورزان استان با ارسال کد ملی خود به سامانه پیامکی 3000813600 از ثبت اطلاعات هویتی خود در سامانه جامع پهنه بندی اطمینان حاصل نمایند تا در هنگام خرید محصولات کشاورزی خود با مشکل مواجه نشوند.

کشاورزان از آتش زدن بقایای گیاهی جدا خودداری کنند
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اذعان کرد: با توجه به اینکه؛ زمان برداشت محصولات زراعي پاييزه آغاز شده است از کشاورزان استان درخواست می‌شود پس از پایان برداشت از آتش زدن بقایای گیاهی باقیمانده در مزارع کشاورزی خود خودداری کنند.

وی ادامه داد: آلودگي محيط زيست، از بين بردن مواد آلي و كاهش حاصلخيزي خاك، افزايش تبخير و بالا رفتن مصرف آب، كاهش جمعيت موجودات زنده مفيد و فقير شدن خاك، احتمال سرايت آتش به محصولات همجوار، جنگل‌ها و مراتع، از بين رفتن بسياري از نهال‌ها و درخت‎ها و درختچه‌هاي حاشيه جاده‌ها و مزارع كشاورزي، از بين رفتن گياهان بومي مرتعي و انقراض ذخاير ژنتيكي آنها و جلوه و نماي ناپسند مزارع و مراتع از مواردی است که با آتش زدن، مزارع کشاورزی با آن روبرو خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان