۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اجازه فعالیت به شرکت‌های بِرند نمی‌دهیم/ کاهش مصرف مازوت در نیروگاه شهیدرجایی به ۱۵درصد
کد خبر: ۳۱۲۸۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۳ ساعت: ۱۴:۱۶ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

اجازه فعالیت به شرکت‌های بِرند نمی‌دهیم/ کاهش مصرف مازوت در نیروگاه شهیدرجایی به ۱۵درصد

دادستان قزوین گفت: با همراهی مسئولان نیروگاه شهید رجایی خوشبختانه میزان درصد مصرف سوخت مازوت که در سنوات قبل حدود ۵۰ درصد بود در سال ۹۴ و ۹۵ به ۳۰ درصد و اکنون به کمتر از ۱۵ درصد رسیده است.

اجازه فعالیت به شرکت‌های بِرند نمی‌دهیم/ کاهش مصرف مازوت در نیروگاه شهیدرجایی به ۱۵درصد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در همایش نقش دستگاه قضایی و رسانه در احیای حقوق عامه در سالن اجتماعات دادگستری استان اظهار کرد: امیدواریم با کمک رسانه‌ها، خروجی این همایش منجر به احقاق حق و احیای حقوق عامه در بخش‌های مختلف شود.

وی افزود: متاسفانه امروز شاهد هستیم که حقوق عمومی مردم در معرض تضییع قرار می‌گیرد، نقض حقوق عامه گاهی به واسطه برخی قوانین در گذشته است که در این بخش نیازمندیم مجلس با نگاه تیزبین پا پیش گذاشته و بخشی از قوانین و مقررات که نیازمند اصلاح بوده و معارض با حقوق عمومی افراد هستند را مورد بازنگری قرار دهند.

دادستان قزوین تصریح کرد: برخی از موارد نقض حقوق عامه توسط افراد حقوقی صورت می‌گیرد که می‌تواند بخش خصوصی و دولتی باشد؛ لذا برخی موضوعات در استان قزوین پیگیری و به نتیجه رسیده است.

بازپس‌گیری 300 میلیارد تومان از شرکت متخلف در آزادراه قزوین
وی ادامه داد: در مصاحبه رئیس قوه قضاییه که شب گذشته از سیمای ایران پخش شد به عنوان یک اقدام شاخص در حقوق عامه بحث آزاد راه قزوین را نام بردند که از مصادیق حقوق عامه است.

صادقی نیارکی بیان کرد: به همت استان قزوین کار ارزشمندی در قزوین شروع شد که برکات و ثمراتی را به دنبال داشت و همین موضوع آزاد راه قزوین بود که مردم وجوهی پرداخت کرده اما خدماتی را دریافت نمی‌کردند.

وی عنوان کرد: این موضوع در ابتدا شاید حتی برای برخی از همکاران قضایی نیز دارای ابهام و هضم آن سخت بود اما با تلاش همکاران توانستیم این شرکت زیاده خواه و منفعت طلب را که از سال ۹۰ به روش‌های غیرقانونی و غیر شرعی به زیان توده‌های مختلف مردم اقدامات قانونی انجام می‌داد را از آزادراه بیرون کرده و آزادراه را به دولت تحویل دهیم و نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان از آنها بازپس بگیریم.

دادستان قزوین ابراز کرد: اکنون بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان قرارداد با پیمانکارهای مختلف از اول محور تا زنجان منعقد شده که برخی از پیمانکاران پیشرفت تا 28 درصدی در همین مدت کوتاه داشتند، این موضوع از برکات ورود در یک بخشی است که مغفول مانده بود.

وی عنوان کرد: معتقدم ورود دادستان همیشه در جاهایی نیست که در مسیر جرم قرار می‌گیرد؛ چراکه در برخی مصادیق و موارد ممکن است جرمی رخ نداده و قانونگذار مجازاتی برای آن عمل ارتکابی تعیین نکرده باشد؛ اما از تکالیف دادستانی است که در حقوق عامه وارد شود و در راستای احیای حقوق عامه عمل کند.

صادقی نیارکی بیان کرد: هوای سالم حق عمومی مردم است و ما مشاهده کردیم نیروگاه شهید رجایی قزوین به واسطه سوخت مازوت موجب آلودگی هوا در سنوات قبل می‌شد.

وی با تشکر از مدیریت شرکت گاز استان گفت: با همراهی مسئولان نیروگاه شهید رجایی خوشبختانه میزان درصد مصرفی سوخت مازوت که در سنوات قبل حدود 50 درصد بود در سال 94 و 95 به 30 درصد و اکنون به کمتر از 15 درصد رسیده است که موفقیت بزرگی در بحث آلاینده‌ها و زیست محیطی است.

دادستان قزوین با اشاره به ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای صاحب نشان گفت: میزان مصرف سوخت استان در سال 96، 938 میلیون لیتر بوده که 33میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه کارمزد آن بوده است.

وی ادامه داد: مدتی است شیوه نامه ای از سوی وزیر نفت ابلاغ شده به نام شرکت‌های زنجیره‌ای صاحب نشان با عنوان برند که قرار است به عنوان واسطه عمل کند با شروع فعالیت این شرکت در قزوین میزان کارمزد  به 75 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت که از اسفندماه دادستانی مانع فعالیت این شرکت شده است. 

صادقی نیارکی تصریح کرد: قزوین تنها استانی است که اجازه نداده شرکت‌های برند فعالیت خود را شروع کنند.

وی در پایان گفت: در شرایط کنونی که دولت مدعی است با وجود تحریم‌ها در شرایط سختی هستیم سوال من از بخش دولتی این است که مابه التفاوت هزار میلیاردی را از کجا تامین خواهید کرد لذا انتظارمان از مسئولان امر این است که بیاییم همراه با مردم باشیم و نگاهمان به آنها همچون نگاه به ولی نعمت باشد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان