۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین استفاده از ظرفیت متخصصان سازمان نصر در قزوین ضروری است
کد خبر: ۳۱۲۸۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۳ ساعت: ۱۴:۲ ↗ لینک کوتاه

معاون اقتصادی استاندار قزوین تأکید کرد

استفاده از ظرفیت متخصصان سازمان نصر در قزوین ضروری است

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: سازمان نصر اهمیت بالایی دارد و دلیل آن هم فعالیت در زمینه سامانه‌های الکترونیکی، طراحی و برقراری امنیت اطلاعات رایانه‌ایی است.

استفاده از ظرفیت متخصصان سازمان نصر در قزوین ضروری است
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین ؛ اعضای هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان قزوین ظهر امروز(یکشنبه) با منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قزوین قزوین دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

منوچهر حبیبی در این دیدار اظهار کرد: علی رغم این موضوع که ادارات در حال بنا نهادن فعالیت‌ها و ارائه خدمت خود بر اساس فناوری اطلاعات هستند، اما ظاهراً سازمان مظلوم واقع شده و همکاری‌های مورد نیاز صورت نمی‌گیرد، با توجه به رشد تکنولوژی می‌توان از ظرفیت‌های این سازمان در بخش نظارتی کمک گرفت و اگر این نظارت‌ها نباشد فعالیت ابتر خواهد ماند.

وی افزود: باید اقداماتی عملی و جدی صورت بگیرد، البته نمی‌شود انتظار داشت مشکلات یک شبه حل شود، چنین اختلافات مشابهی در اصناف و مجموعه‌های دیگر هم و جود دارد که با توجه به جوان بودن سازمان این امر طبیعی است.

حبیبی عنوان کرد: سازمان نصر اهمیت بالایی دارد و دلیل آن هم فعالیت در زمینه سامانه‌های الکترونیکی، طراحی و برقراری امنیت اطلاعات رایانه‌ایی است. باید مشاورین و متخصصین این سازمان در این زمینه فعال شوند و از ظرفیت آنها در استان قزوین استفاده کرد.

معاون استاندار تأکید کرد: باید با سازمان صنعت و معدن و تجارت رابطه نزدیکتری برقرار شود.

مانع افزایش مهاجرت متخصصین شویم
وی در ادامه پیشنهاد کرد: طی نامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی استان، ضمن تاکید بر بکارگیری افراد ذیصلاح و دارای مجوز از این سازمان نسبت به معرفی اعضا و مشاورین سازمان اقدام شود، همچنین در ارتباط با تعامل با پارک علم و فناوری با سازمان در زمینه‌های مرتبط نظیر استارتاپ‌ها و نیز تامین فضای فعالیت برای سازمان باید اقدامات عملی صورت گیرد.

محمود عاشری رئیس سازمان نصر استان قزوین در این جلسه به بیان تاریخچه مختصری از سازمان پرداخت.

وی در ارتباط با دغدغه‌های پیش روی سازمان افزود: مشکل تمرکز خرید و اجرای پروژه‌های حوزه رایانه ادارات و دستگاه‌های دولتی در خارج از استان به ویژه تهران بدون بهره گیری از ظرفیت داخل استان، عدم آشنایی و بهره گیری دستگاه‌های اجرایی از اعضای سازمان در پروژه‌های فناوری اطلاعات، درخواست اعمال محدودیت در سامانه ستاد ایران به نحوی که فقط افراد ذی صلاح و دارای مجوز از سازمان قادر باشند در استعلامات و مناقصات شرکت کنند که این موضوع مطابق متن صریح قانون است، تعامل کم اصناف و اتاق بازرگانی با سازمان نصر استان مهمترین مشکلات پیش روی ما هستند.

همچنین در این جلسه علی حاج شفیعی‌ها نایب رئیس سازمان در مورد استارتاپ‌ها و مشکل فعالیت موازی بخش‌های مختلف خصوصی و بعضاً دولتی سخن گفت.

وی با اشاره به برخی از این مراکز که موجب کانالیزه شدن و نیز دلالی کردن پروژه‌ها در استان می‌شوند؛ عنوان کرد: عملکرد این مراکز نقض غرض در نیل به هدف فعالسازی و توسعه استارتاپ‌های بومی در استان است و بودجه‌های مصوب در این حوزه به خارج از استان به ویژه تهران منتقل شده و به همراه افزایش مهاجرت متخصصین این حوزه را در پی خواهد داشت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان