۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین حکمت تلاقی بهار و ایام فاطمیه چیست؟
کد خبر: ۳۱۲۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

این فاطمیون"؛

حکمت تلاقی بهار و ایام فاطمیه چیست؟

آیا انصاف است در مقابل چشمان حضرت رسول (صل الله علیه وآل وسلم) حرمت دردانه اش را بشکنیم آن هم به بهانه ی عید و سال نو؟

حکمت تلاقی بهار و ایام فاطمیه چیست؟
به گزارش صبح قزوین: ایران اسلامی باداشتن 4فصل بهار، تابستان، پاییز، و زمستان پرتنوع ترین کشور آب وهوایی در اقلیم جغرافیایی هستی است.
الحمدالله.
.
.
واما بهار.
.
.
این خیلی زیباست ما سال جدیدمان را که با تحول و نو شدن در همه چیز همراه است، با فصل بهار که فصل زیبائی ها وتحول طبیعت است آغاز می کنیم.
پروردگار عالم طبیعت را معلم کاردانی برای ما قرار داه است.
وقتی زمین مرده است، زمستان با آغاز فصل بهار زنده شده و گیاهان مرده جوانه می زنند و زنده را از مرده بیرون می آید.
به جز معجزه الهی چه می تواند باشد؟ حال وظیفه ونگرش ما نسبت به این نو شدن ها ومتحول شدن ها چیست؟ فقط یک خانه تکانی پردردسر از وسایل وجامدات واشیاء اطراف مان داشته باشیم؟ به نظر شما روح یک انسان زنده که خدای متعال همه دنیا را مسخر اوقرار داده است، نیاز به یک خانه تکانی اساسی ندارد؟ پس چه طورباید با معلم کاردان طبیعت همراه شویم ودانش آموخته سرافرازی باشیم؟ اما بهار امسال زیبائی اش رادوچندان کرده است.
می دانید چرا؟ "این عید به نور فاطمیه زیباست روزی تمام سال من با زهراست با بردن نام فاطمه فهمیدم سالی که نکوست از بهارش پیداست" در پنجمین روز بهاری، شاهد آغاز خزان شدن بهاران قرة العین الرسول شده ایم.
ما محبین اهل بیت(علیه السلام) اما این رویش بهاران را در طبیعت به فال نیک می گیریم که سکاندار ولایت مان، رهبری بزرگوار فرموده اند: من تمام حاجات دنیوی واخروی ام را در ایام فاطمیه از خداوند متعال می گیرم.
بانو فاطمه زهرا (سلام الله.
.
) سیده نساء العالمینی است که جان شیرینش راداد تا ما بی ولی نمانیم.
پهلو شکسته درب سوخته شد تا امام زمانش راحفظ کند.
در بیت الاحزان مدینه زمین گیرشد تا اجازه ندهد اسلام و پیامبرش در غربت مقام وثروت دوستی ها دفن شوند.
اگر زهرای مرضیه(سلام الله.
.
) در عنفوان جوانی جام شهادت را نوشید وآسمانی شد، امیدش این بوده وهست که شیعیان همسر گرامی اش او را الگوی خود قرار داده وادامه دهنده راهش می شوند.
مطمئنا صرف یک محبت خشک وخالی به ائمه را از ما نمی خواهند که این کمترین نشانه یک رهرو است.
تلاقی عید وفاطمیه بیانگر چیست؟ آیا انصاف است در مقابل چشمان حضرت رسول (صل الله علیه وآل وسلم) حرمت دردانه اش را بشکنیم آن هم به بهانه ی عید و سال نو؟ با این تفسیرآن موقع که در صحرای محشر ندا می دهند" این فاطمیون" چه کار خواهیم کرد؟ یکی از حکمت های این ایام شاید این باشد که پروردگار متعال به بندگانش عنایتی کرده تا تحول و خودسازی و توسعه پیدا کردن روح شان را در ذیل توجهات وتوسلات به یگانه بانوی عالم شروع کنند تا بهارانی پر بار و پراز معنویت دینی نصیب شان شود.
امید است با مدد الهی ،حرمت دار ایام عزاداری بانوی غریب مدینه باشیم که اگر احترام مادر را نگه داری، مطمئنا یوسف فاطمه(عج) را دلشاد کرده ای.
انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان