۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین مسابقه کتاب‌خوانی «صهبای ولایت» در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۱۲۶۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲ ساعت: ۱۶:۲۵ ↗ لینک کوتاه

به همت خبرگزاری ایکنا؛

مسابقه کتاب‌خوانی «صهبای ولایت» در قزوین برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در قزوین مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی مجازی «صهبای ولایت» را برگزار می‌کند.

مسابقه کتاب‌خوانی «صهبای ولایت» در قزوین برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در نظر دارد با توجه به اهمیت و ضرورت مطالعه در راستای تفکر درآیات قرآنی و شناسایی اصول اندیشه اسلامی مسابقه کتاب‌خوانی «صهبای ولایت» را برگزار کند.

در این مسابقه مجازی، خلاصه‌ای از کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» نوشته مقام معظم رهبری به‌منظور معرفی گسترده این کتاب به‌عنوان یکی از نقاط عطف طرز تفکر و ایدئولوژی اسلام، به‌صورت مجازی و از طریق سایت چراغ مطالعه در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

در معرفی این کتاب چنین آمده است:
ماجرای کتاب «طرح کلی اندیشهٔ اسلامی در قرآن» به رمضان سال ۱۳۵۳ شمسی بازمی‌گردد. پس از تعطیلی جلسات آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد کرامت مشهد در اسفند سال ۱۳۵۲ به‌وسیلهٔ ساواک، ایشان جسته‌وگریخته در میعادگاه‌های مختلفی به سخنرانی و تبلیغ می‌پرداختند.

با این‌حال ایشان از همان روز نخست بعد از تعطیلی مسجد کرامت، اقامهٔ نماز جماعت در مسجد امام حسن مجتبی علیه‌السلام را به عهده گرفتند.

در این مقطع زمانی آیت‌الله خامنه‌ای طرح تازه‌ای برای سخنرانی‌ها و مباحثشان در مسجد امام حسن علیه‌السلام ریختند: «طرح تبیین رئوس و اصول کلی اندیشهٔ اسلامی با تکیه‌بر قرآن کریم.» در این طرح قرار بود اصول اصلی اعتقادت اسلامی مستند به آیات قرآن بررسی و تبیین شود؛ به‌عبارت‌دیگر یک تفسیر موضوعی قرآن کریم به شمار می‌آمد. ماه رمضان سال ۱۳۵۳ شمسی، بهترین زمان برای ارائهٔ این مباحث بود.

بنابراین خبر جوایز برگزیدگان شامل کمک‌هزینه سفر به عتبات عالیات برای یک نفر به مبلغ ۵ میلیون ریال، کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس برای سه نفر هر یک به مبلغ ۲ میلیون ریال و کارت هدیه یک‌میلیون ریالی برای ۵ نفر است.

زمان برگزاری آزمون به‌صورت آنلاین از اول تا هفتم تیر ماه ۹۷ است و علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه می‌توانند تا پایان خردادماه سال جاری با مراجعه به سایت cheraq۲۴.ir فایل مربوطه را دریافت و مطالعه کنند.

گفتنی است؛ این مسابقه با همکاری و مساعدت اداره کل فرهنگ و ارسلامی قزوین، سازمان تبلیغات اسلامی قزوین و اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین برگزار می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان