۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین مستند «راه شیری» تولید می‌شود
کد خبر: ۳۱۲۶۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲ ساعت: ۱۵:۵۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین:

مستند «راه شیری» تولید می‌شود

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: مستند تلویزیونی «راه شیری» به تهیه کنندگی مجتبی یعقوبی به مدت ۷۰ دقیقه در سیمای مرکز قزوین تولید می‌شود.

مستند «راه شیری» تولید می‌شود
ابوالفضل معصومی فر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: مستند بخش‌هایی از زندگی شهید مدافع حرم «ذکریا شیری» را بازگو می‌کند که در دفاع از حرم حضرت زینب (س) و کیان انقلاب اسلامی در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی افزود: این مستند با هدف تبیین انگیزه و اراده‌ی رزمندگان مدافع حرم در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و همچنین بیان رشادت‌های رزمندگان دلیر و شجاع کشور مان در مواجهه با تروریست تکفیری و مبارزه با ظلم و استکبار در سیمای مرکز قزوین تهیه و تولید می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین ابراز کرد: در مستند تلویزیونی «راه شیری» با همرزمان شهید «ذکریا شیری»، خانواده و همچنین برخی از دوستان او گفتگو و ویژگی‌های اخلاقی از زبان این افراد بازگو می‌شود.

وی تصریح کرد: به منظور غنابخشی به مستند «راه شیری» از عکس‌های یادگاری، دست نوشته‌ها، وصیت نامه و فیلم‌های به جای مانده از شهید «ذکریا شیری» هم استفاده خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: مستند تلویزیونی «راه شیری» به تهیه کنندگی مجتبی یعقوبی به مدت 70 دقیقه در سیمای مرکز قزوین تولید می‌شود.

گفتنی است، شهید ذکریا شیری شهید مدافع حرم از پاسداران تیپ 82 سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، در نهم فروردین ماه سال 1365 در خدابنده زنجان به دنیا آمد و در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در آذر ماه سال 94 در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر مطهر این شهید گرانقدر در منطقه به جا مانده و تاکنون به کشور بازنگشته است؛ از شهید ذکریا شیری یک دختر و یک پسر به یادگار مانده است که در زمان شهادت پدر به ترتیب 4 ساله و 2 ماهه بودند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان