۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ماجرای خانه ۱۰۰۰ متری ولایتی چیست؟
کد خبر: ۳۱۲۵۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲ ساعت: ۹:۴۹ ↗ لینک کوتاه

بعد از شایعات فضای مجازی ولایتی توضیح داد:

ماجرای خانه ۱۰۰۰ متری ولایتی چیست؟

رئیس هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی درباره شایعاتی که اخیرا راجع به خانه ۱۰۰۰ متری منتسب به وی در فضای مجازی منتشر شده است توضیحاتی ارائه داد.

ماجرای خانه ۱۰۰۰ متری ولایتی چیست؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،اخیراً در فضای مجازی برخی اظهار نظرها و مواضع در خصوص وضعیت منزل علی اکبر ولایتی،رئیس هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شده است.

ولایتی در سال 95 و در گفتگو با هفته نامه پنجره به طور مبسوط به این موضوع پرداخته بود.

ولایتی در این مصاحبه می گوید: سال53 یک روز مؤجر ما بلایی سرما آورد که من مصمم شدم به هر قیمت که شده، یک خانه بخرم. بالاخره ما سه نفر شدیم. با کسی که زمینی داشت شریک شدیم و یک ساختمان دوطبقه درست کردیم.

وی ادامه می‌دهد: سال 60یا 61 بنده مطبم را فروختم. چون انفجار‎‎ها و ترور‎‎های منافقین پیش آمده بود و دیگر نمی‎توانستیم به مطب برویم. یک خانه کلنگی در تجریش خریدم. برای این خانه کلنگی، یک میلیون تومان از آقای عسگر اولادی وام گرفتم و به هر حال خانه‎ای ساختیم.

ولایتی در ادامه توضیحات خود پیرامون منزلش چنین می‌گوید: آقای دعاگو که الان امام جمعه شمیرانات است، آن زمان رئیس کمیته بود. به من گفت خانه شما امنیت ندارد و مصلحت نیست شما اینجا باشید. گفتیم کجا برویم؟ کاخ سعد‎آباد شده بود محل کمیته. خانه‎ای نزدیک به کمیته وجود داشت که متعلق به بنیاد شهید بود. من با آقای کروبی وارد مذاکره شدم که این‎ خانه را با خانه قبلی معاوضه کند. آمدند خانه را ارزیابی کردند 36میلیون تومان و خانه بنیاد شهید را ارزیابی کردند 51 میلیون تومان.

وی این ارزیابی را سال 70 – 71 عنوان می‌کند و در پاسخ به این سوال که آیا با چنین معاوضه‌ای مشکل امنیتی برطرف می‎‎شد می‌گوید: بله، 15میلیون تومان ما باید سر می‎‎دادیم. مدت طولانی باید ماهی700هزار تومان می‎‎دادیم.

رئیس هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا می‌دانید حالا قیمت خانه‎تان چقدر شده است؟می‌گوید: صبر کنید، عرض کنم. خانه‎ای که گرفتیم 1000متر بود. 224متر از این خانه را حسینیه کردیم. اخیرا که دیدم این حسینیه احتیاج به توسعه دارد، 200متر دیگرش را هم وقف کردیم. پس، از 1000متر 600متر برای ما مانده است. در دوطبقه بالا 4تا از فرزندانمان که ازدواج هم کرده‎اند زندگی می‎‎کنند. ما هم که پایین می‎نشینیم، پس در این 600متر 5خانواده زندگی می‎‎کنند.

انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان