۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین بلژیک در تکاپوی صعود به مرحله یک هشتم نهایی/ آلمان در تلاش برای بقا در جام
کد خبر: ۳۱۲۵۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲ ساعت: ۹:۲۸ ↗ لینک کوتاه

جام جهانی روسیه۲۰۱۸؛

بلژیک در تکاپوی صعود به مرحله یک هشتم نهایی/ آلمان در تلاش برای بقا در جام

در ادامه دور دوم رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه امروز(شنبه) ۳ بازی برگزار می شود.

بلژیک در تکاپوی صعود به مرحله یک هشتم نهایی/ آلمان در تلاش برای بقا در جام
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ،در ادامه دور دوم رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه امروز(شنبه) ۳ بازی برگزار می شود.

بلژیک- تونس


شاگردان روبرتو مارتینز که به دلیل برتری ۳ بر صفر مقابل پاناما در نخستین بازی خود، صدرنشین جدول گروه G این رقابت ها هستند باید به مصاف تونس بروند که با توجه به شکست از انگلیس با هدف کسب ۳ امتیاز به این بازی گام می گذارد.

بلژیک در بازی اولش نشان داد از لحاظ کیفیت فوتبالی در سطح مدعیان قهرمانی جام است و به دنبال صعود به مراحل نهایی مسابقات است. از طرفی عقاب های کارتاژ هم نمی خواهند به راحتی با جام جهانی وداع کنند. به همین دلیل انتظار می رود در این دیدار شاهد فوتبال جذابی از بلژیک و تونس باشیم.


آمار بازی


بلژیک و تونس تاکنون سه بازی مقابل هم انجام داده اند. یک برد، یک مساوی و یک شکست آمار آنها در سه بازی قبلی است.

در آخرین بازی ۲ تیم که سال ۲۰۱۴ برگزار شد بلژیکی ها با تک گل دریس مرتنس پیروز شدند.

تنها تقابل ۲ تیم در جام جهانی به رقابت های ۲۰۰۲ کره جنوبی و ژاپن باز می گردد که آن بازی با تساوی یک بر یک به اتمام رسید.

شیاطین سرخ اروپا در سه بازی قبلی خود مقابل حریفان آفریقایی در جام جهانی شکست خورده اند.

بلژیک در ۱۱ بازی قبلی اش در جام جهانی در نیمه دوم به گل رسیده است.

تونس در ۱۲ بازی اخیر خود در جام جهانی هشت شکست و ۴ تساوی داشته است و آخرین پیروزی این تیم در جام جهانی ۱۹۷۸ مقابل مکزیک با نتیجه ۳ بر یک رقم خورد. این آمار سبب شده تونس پس از کره جنوبی که بین سال های ۱۹۵۴ تا ۱۹۹۸ در ۱۴ بازی جام جهانی از کسب پیروزی ناکام ماند، ضعیف ترین عملکرد را داشته باشد.

شاگردان نبیل معلول دربازی با انگلیس از روی تنها فرصتشان به گل رسیدند.

روملو لوکاکو تنها یک گل تا رسیدن به رکورد یان کولمنس(برترین گلزن تاریخ فوتبال بلژیک در جام جهانی و جام ملتهای اروپا با ۶ گل زده) فاصله دارد.


این بازی از ساعت ۱۶:۳۰ با قضاوت جایر ماروفو آمریکایی در ورزشگاه اسپارتاک آره نا مسکو برگزار می شود.

 

بلژیک در تکاپوی صعود به مرحله یک هشتم نهایی/ آلمان در تلاش برای بقا در جام



مکزیک- کره جنوبی


آزتک ها و چشم بادامی ها با ۲ هدف متفاوت در این بازی شرکت می کنند. مکزیک که در نخستین بازی اش با ارائه فوتبالی جذاب آلمان، مدافع عنوان قهرمانی را از پیش رو برداشت برای قطعی کردن صعود خود مقابل کره جنوبی قرار می گیرد اما شاگردان شین تائه یونگ هم خوب می دانند برای زنده نگه داشتن شانس راهیابی خود به مرحله یک هشتم نهایی نیاز مبرمی به کسب ۳ امتیاز این بازی دارند.

مکزیک با تکیه بر توانایی بازیکنانی چون هروینگ لوزانو، کارلوس ولا، چیچاریتو، کارلوس سالسیدو می خواهد دومین پیروزی اش در این جام را به دست آورد و بعید به نظر می رسد که هم تیمی های سون هیونگ مین بتوانند سد راه شاگردان خوان کارلوس اوسوریو در این بازی حساس شوند. 

کره جنوبی برای جلوگیری از جدایی زودهنگام با جام باید با تمام توان مقابل مکزیک بازی کند و حتی تساوی با مکزیک هم کارایی خاصی برای ببرها ندارد.

مکزیک اکنون با ۳ امتیاز در رتبه دوم گروه F قرار دارد و کره جنوبی بدون امتیاز هم قعرنشین است.

کره برای این بازی پارک جوهو را به دلیل آسیب دیدگی در اختیار ندارد.

این بازی از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه روستوف آره نا برگزار می شود. 

میلوراد مازیچ صرب با کمک میلووان راستیچ و دالیبور جورجویچ، ۲ هم وطن خود این بازی را قضاوت می کند.

 

بلژیک در تکاپوی صعود به مرحله یک هشتم نهایی/ آلمان در تلاش برای بقا در جام



آلمان- سوئد


شاید کابوس حذف تیم های مدافع عنوان قهرمانی در ۲ دوره اخیر جام جهانی این بار به سراغ آلمانی ها آمده باشد و آنها که در بازی اول خود مقابل مکزیک با نتیجه یک بر صفر شکست خورده اند، می ترسند که مانند ایتالیا در جام جهانی ۲۰۱۰، اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۴ و حتی فرانسه در جام جهانی ۲۰۰۲ که به دنبال کسب قهرمانی جام جهانی در دوره بعدی در همان مرحله گروهی از دور مسابقات کنار رفتند به چنین مصیبتی گرفتار شوند.

البته نکته متمایز کننده آلمان با آن سه تیم، نظم و دیسیپلین خاص ژرمن ها است و آنها با وجود شکست در بازی اول خود به همین راحتی تن به حذف از جام بیست و یکم نمی دهند. بدون شک آلمان از ابتدای بازی با سوئد به دنبال دیکته کردن فوتبال خود به شاگردان یانه اندرسن است. از طرفی زرد و آبی ها هم که همواره حریف گردن کلفتی برای مانشافت محسوب می شوند به دنبال تحقق یک رویا هستند و می خواهند با حذف آلمان، شگفتی بزرگی خلق کنند.


سوئد که در بازی اول خود کره جنوبی را با نتیجه یک بر صفر شکست داد اکنون در صدرجدول گروه F ایستاده است و شاگردان یواخیم لوو هم بدون امتیاز در جایگاه سوم قرار دارند.


آمار بازی

 


آلمان در ۱۱ بازی اخیرش مقابل سوئد ۶ برد و ۵ تساوی کسب کرده است و آخرین پیروزی اسکاندیناویایی ها مقابل این تیم به برتری سه بر یک در سال ۱۹۷۸ بازمی گردد.

در ۲ بازی اخیر آلمان و سوئد ۱۶ گل ثبت شده است. آنها ابتدا اکتبر ۲۰۱۲ در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ به تساوی ۴ بر ۴ رسیدند و سپس ژرمن ها در بازی برگشت حریف را با نتیجه ۵ بر ۳ شکست دادند.

آلمان در جام های جهانی ۱۹۳۴، ۱۹۷۴ و ۲۰۰۶ سوئد را شکست داده و تنها در جام جهانی ۱۹۵۸ مغلوب این تیم شده است.

سوئد تنها یک بار آلمان را در بازی های رسمی شکست داده و ۱۱ پیروزی این تیم برابر ژرمن ها در دیدارهای تدارکاتی بوده است.

هرچند ژرمن ها با شکست مقابل مکزیک برای دومین بار دیدارهای خود در جام جهانی را با باخت آغاز کردند اما امیدوار هستند مانند جام جهانی ۱۹۸۲ پس از شکست در دیدار نخست در نهایت جام قهرمانی را فتح کنند.

سوئد امیدوار است برای سومین بار در تاریخ مدافع عنوان قهرمانی را شکست دهد. این امر در بازی سال ۱۹۵۰ مقابل ایتالیا و سال ۱۹۵۸ مقابل آلمان رخ داده بود.

 

بلژیک در تکاپوی صعود به مرحله یک هشتم نهایی/ آلمان در تلاش برای بقا در جام



سوئد با برتری مقابل کره جنوبی پس از ۶۰ سال باردیگر نخستین بازی اش را با پیروزی جشن گرفت. این تیم در سال ۱۹۵۸ مکزیک را در دیدار افتتاحیه با نتیجه سه بر یک شکست داد.

پس از گلی که اولا تویوونن در بازی ماه مارس سوئد برابر شیلی به ثمر رساند، آبی و زردها در گلزنی ناکام بودند تا اینکه این طلسم با گل آندریاس گرانکوئیست برابر کره جنوبی پس از ۴۰۲ دقیقه شکست.

این بازی از ساعت ۲۲:۳۰ امشب در ورزشگاه المپیک فیشت سوچی با قضاوت ژیمون مارسینیاک لهستانی و کمک ۲ هم وطن او یعنی پاول اسکولینیکی و توماژ لیسکیئویژ برگزار می شود.

انتهای پیام /1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان