۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تزریق اعتبار ۲۰ میلیاردی به دامپزشکی، بیماری‌های دامی را کاهش می‌دهد
کد خبر: ۳۱۲۳۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۳۱ ساعت: ۱۴:۳۱ ↗ لینک کوتاه

معاون سازمان دامپزشکی کشور:

تزریق اعتبار ۲۰ میلیاردی به دامپزشکی، بیماری‌های دامی را کاهش می‌دهد

معاون سازمان دامپزشکی کشور گفت: با تزریق یک اعتبار ۱۰تا۲۰ میلیاردی می‌توان از شیوع بسیاری بیماری‌های دام و طیور جلوگیری کرد.

تزریق اعتبار ۲۰ میلیاردی به دامپزشکی، بیماری‌های دامی را کاهش می‌دهد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، رضائیان زاده، معاون سازمان دامپزشکی کشور پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در جلسه تکریم و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در جهادکشاورزی استان قزوین اظهار کرد: در گذشته به دلیل فقدان و یا کمبود واکسن شاهد تلفات زیادی در بخش دام و طیور بودیم که خسارات جبران ناپذیری به دامداران وارد می‌کرد.

وی افزود: این در حالی بود که با تزریق یک اعتبار ۱۰تا۲۰ میلیاردی می‌توان از شیوع بسیاری بیماری‌های دام و طیور جلوگیری کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: دامپزشکی با کارهای کوچک می‌تواند گام‌های بزرگی در تأمین غذا بردارد و هر اندازه این کمک‌ها بیشتر باشد اقدامات دامپزشکی پایداری بیشتری می‌تواند داشته باشد.

رضاییان زاده ادامه داد: استان قزوین در بحث‌های فنی همواره به عنوان یک بازوی اصلی سازمان دامپزشکی کشور بوده و سرمایه انسانی این استان در بخش دامپزشکی بسیار بی نظیر است.

وی عنوان کرد: در هنگام شیوع بیماری‌هایی مانند تب برفکی و آنفولانزا تقریبا در هیچ برهه ای مشکلی در مدیریت عملیاتی استان قزوین وجود نداشته است، زیرا اقدام به موقع و واکنش سریعی را در این استان شاهد بودیم.

معاون سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: در اشتهارد که نزدیک محور قزوین بود، شاهد شیوع این بیماری ها بودیم اما قزوین توانست راه خود را ادامه داده و با مشکل مواجه نشود.

رضاییان زاده گفت: در سال گذشته میزان آلودگی‌ها به حدی زیاد بود که کمربند ایمنی شکسته شد، البته باز هم قزوین توانست به خوبی مقاومت کند.

وی بیان کرد: از ما نبود بیماری به طور کامل را نخواهید بلکه ما ابزاری نیاز داریم که بتوانیم با شیوع بیماری‌ها مبارزه کنیم، بنابراین اگر زیرساخت‌های ما اصلاح شده و زیرساخت‌های جدیدالاحداث هم زمینه‌های لازم را داشته باشد، توفیقات ما افزایش می‌یابد.
انتهای پیام/۴۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان