۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین کاهش ۱۵ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌های آبیک
کد خبر: ۳۱۲۳۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۳۱ ساعت: ۱۴:۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس دادگستری شهرستان آبیک خبرداد:

کاهش ۱۵ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌های آبیک

رئیس دادگستری شهرستان آبیک گفت: تعداد پرونده‌های ورودی به دادگاه شهر آبیک در یک سال گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته و رسیدگی به پرونده‌ها پنج درصد افزایش یافته است.

کاهش ۱۵ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌های آبیک
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، آیت الله بنی هاشمی رئیس دادگستری شهرستان آبیک ظهر امروز(پنج شنبه) در این نشست خبری با اصحاب رسانه در این دادگستری اظهار کرد: نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان آبیک در اولین روز از هفته قوه قضائیه برگزار شد.

وی افزود: روز جمعه اول تیرماه سال جاری به مناسبت هفته قوه قضاییه در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه فعالیت‌های دادگستری و دادستانی شهرستان آبیک برای مردم شریف آبیک تشریح خواهد شد و همچنین بعد از نماز دیدار مردم با رئیس دادگستری و قضات در همان مکان برگزار می‌شود.

بنی هاشمی با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته قوه قضائیه عنوان کرد: دیدار با امام جمعه شهر آبیک، دیدار با مردم زیاران و قشلاق از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک اضافه کرد: همچنین با توجه به مشکلات اقتصادی کشور از شرکت‌های شهرک صنعتی کاسپین ۱و ۲ بازدید و در جهت رفع مشکلات قضایی این شرکت‌ها جلساتی برگزار خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: در هفته قوه قضائیه با زندانیان آبیک در زندان‌های قزوین دیدار و گفت و گو خواهیم کرد و همچنین نشستی با نیروی انتظامی در جهت تحلیل و بررسی کاهش جرائم شهرستان برگزار می‌شود.

مشکلات فرهنگی از علل اصلی بالای پرونده‌های کیفری
وی با اشاره به تعداد پرونده‌های ورودی دادگاه شهرستان آبیک اعلام کرد: تعداد پرونده‌های ورودی به دادگاه شهر آبیک در یک سال گذشته 15 درصد کاهش یافته و رسیدگی به پرونده‌ها پنج درصد افزایش یافته است.

بنی هاشمی با بیان اینکه بیشترین پرونده‌های ورودی حقوقی به دستگاه قضا در شهرستان آبیک مطالبه وجه است، ابراز کرد: تامین خواسته، اعسار از هزینه دادرسی، صدور اجرائیه کارگری و مطالبه وجه چک به ترتیب بیشترین پرونده‌های حقوقی این شهرستان را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به بیشترین پرونده‌های کیفری کیفی در شهرستان آبیک عنوان کرد: تهدید، سرقت، توهین، ضرب و جرح عمدی، تصادف، تخریب و رانندگی بدون گواهینامه به ترتیب بیشترین پرونده‌های کیفری شهرستان آبیک را تشکیل می‌دهد.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک با اشاره به تعداد بابای پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا خاطرنشان کرد: متاسفانه تعداد بالای پرونده‌های حقوقی و کیفری در شهرستان آبیک نشان از مشکلات فرهنگی و اقتصادی مردم و شرکت‌ها است.

وی در پایان تاکید کرد: دستگاه قضا به تنهایی نمی‌تواند در پیشگیری از وقوع جرم حرکت کند لازم است تمامی دستگاه‌های فرهنگی و دولت در جهت رفع این معضلات و مشکلات گام‌های موثرتری بردارند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان