۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین درختان کهنسال قزوین در فهرست میراث ملی طبیعی ثبت شد
کد خبر: ۳۱۲۱۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۳۰ ساعت: ۱۳:۱۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین:

درختان کهنسال قزوین در فهرست میراث ملی طبیعی ثبت شد

شماره ثبت درختان کهنسال استان قزوین در فهرست میراث ملی طبیعی کشور اعلام شد.

درختان کهنسال قزوین در فهرست میراث ملی طبیعی ثبت شد
محمدعلی حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: شماره ثبت درختان کهنسال استان قزوین در فهرست میراث طبیعی ملی کشور از سوی دکتر مونسان معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به استاندار قزوین ابلاغ شد.

وی افزود: در جلسه کمیته تخصصی ثبت میراث طبیعی که با حضور اعضای شورا در بهمن ماه سال گذشته برگزار شد، پرونده ثبت درختان کهنسال استان قزوین شامل درختان گردوی کهنسال روستای یارود و چنار کهنسال قسطین رود واقع در الموت غربی مورد بررسی و تائید نهایی قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی ادامه داد: شماره ثبت این آثار طی نامه‌ای از سوی معاون رئیس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در اردیبهشت ماه سال جاری به استاندار قزوین ابلاغ شد.

حضرتی با اعلام شماره ثبت درختان کهنسال ثبت شده در فهرست میراث طبیعی ملی کشور افزود: 7 درخت کهنسال گردوی یارود واقع در الموت غربی به ترتیب با شماره های 433-432-431-430-429-428-427 و چنار کهنسال قسطین رود واقع در منطقه الموت غربی نیز با شماره 426 در فهرست میراث ملی طبیعی کشور به ثبت رسیدند.

وی در ادامه عنوان کرد: آثار مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه تحت نظارت و حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم آثار بر عهده این سازمان خواهد بود، هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود ممنوع است.

این مسئول یادآور شد: روستائیان عزیز می‌توانند در صورت شناسایی آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، نسبت به معرفی آنها اقدام کرده تا در صورت واجد شرایط بودن آثار، مراحل مستند نگاری و آماده سازی برای ثبت آنها انجام شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان