۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین سازش ۲۰ درصد از متقاضیان طلاق در قزوین
کد خبر: ۳۱۲۱۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۳۰ ساعت: ۱۲:۱۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد:

سازش ۲۰ درصد از متقاضیان طلاق در قزوین

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به سازش ۲۰ درصد از متقاضیان طلاق در قزوین طی سال گذشته گفت: با راه اندازی سامانه طلاق به طور قطع نتایج بهتری در زمینه کاهش و کنترل طلاق در استان حاصل می‌شود.

سازش ۲۰ درصد از متقاضیان طلاق در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ دوره آموزشی "نشست تخصصی آموزش سامانه طلاق" پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور دکتر مجید ارجمندی معاون مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن کنفرانس دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد.

علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در این نشست اظهار کرد: طرح راه‌اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق در شورای اجتماعی استان قزوین مصوب شد و خوشبختانه امروز محصول آن را مشاهده می‌کنیم که بخشی از کار شروع شده است.

راه‌اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق در هفته بهزیستی  
وی افزود: علی رغم اینکه جزء استان‌های پایلوت در راه‌اندازی سامانه طلاق نبودیم؛ اما با مساعدت مسئولان شاهد اجرای این طرح در قزوین هستیم که توفیق بزرگی است که فراهم شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: از سالیان گذشته بحث کنترل و کاهش طلاق در دستور کار بهزیستی استان قرار داشت و در قالب 4 تیم فعال اقدامات لازم را انجام می‌دادیم که البته کارها به صورت دستی انجام می‌شد و اطلاعات و آمارها آنلاین نبود و برخی مواقع نیز دچار خطا و اشتباه می‌شدیم.

وی عنوان کرد: راه اندازی سامانه طلاق در استان اقدام ارزشمندی است و معتقدم که این سامانه باید در همه حوزه‌های بهزیستی نظیر اعتیاد و فرزندخواندگی صورت گیرد که با کوچک‌ترین تاثیر نیروی انسانی در تصمیم‌گیری ها، بتوانیم بهترین و دقیق‌ترین کارها را در زمینه سلامت اجتماعی انجام دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به سازش 20 درصد از متقاضیان طلاق در قزوین طی سال گذشته گفت: با راه اندازی سامانه طلاق به طور قطع نتایج بهتری در زمینه کاهش و کنترل طلاق حاصل می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود سامانه ثبت الکترونیکی طلاق در هفته بهزیستی به صورت رسمی در قزوین راه اندازی شود که در ادامه این طرح در سایر شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.

وارثی بیان کرد: متاسفانه امروزه شاهد شتاب آسیب‌های اجتماعی هم در زمینه تنوع و هم تعدد آنها در جامعه هستیم که امیدواریم با انجام اقدامات لازم زمینه کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی فراهم شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: راه‌اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق یک کار تیمی است که نیازمند همدلی و همراهی و مشارکت همه مسئولان و متخصصین امر است.

وی در پایان گفت: امیدواریم با راه اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق در استان در مرحله اول مسئله طلاق را به تاخیر انداخته و در مراحل بعدی توفیق سازش برای زوجین حادث شود که این امر با همت و تلاش همه همکاران و مسئولان ذی‌ربط میسر خواهد شد.

در ادامه بهاره رحمانی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین بیان کرد: 11 استان در کشور در اولویت راه اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق قرار داشتند و استان قزوین با توجه به آمارهایی که داشت جزء اولویت‌ها نبود.

وی افزود: اما با توجه به حساسیتی که در استان و در استانداری، بهزیستی و دادگستری وجود داشت با حمایت مالی و معنوی استانداری و همچنین همکاری بالای دادگستری اجرای این طرح در استان مصوب شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی در پایان گفت: امیدواریم با این کار گام موثری در کنترل و کاهش طلاق و تحکیم بنیان خانواده برداشته و به متقاضیان طلاق کمک کنیم تا پیش از مراجعه به دادگاه با مداخلات علمی و تخصصی خدمات لازم را دریافت کنند.


انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان