۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین صدور سند مالکیت و رفع تصرف برای ۷۸ درصد از موقوفات
کد خبر: ۳۱۲۱۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۳۰ ساعت: ۱۱:۵۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره حقوقی ثبتی اوقاف قزوین اعلام کرد:

صدور سند مالکیت و رفع تصرف برای ۷۸ درصد از موقوفات

رئیس اداره حقوقی ثبتی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: برای بیش از ۷۸ درصد از موقوفات استان رفع تصرف و سند مالکیت صادر شده که این اتفاق بدون تعامل و همکاری اداره کل ثبت اسناد میسر نمی‌شد.

صدور سند مالکیت و رفع تصرف برای ۷۸ درصد از موقوفات
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مسعود کرمی رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، در جلسه کارگروه اطلاع رسانی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اظهار کرد: وقف از کامل ترین مصادیق صدقه، نیکوکاری و خیرخواهی است که با تبلیغات وسیع ارزش آن بیش از پیش به مردم معرفی و یادآوری شود.

وی ادامه داد: باید کوشید با معرفی کامل وقف ارزش این فرهنگ را برای مردم تبیین کرد چراکه پرداختن به این فرهنگ و ترویج سنت وقف راهگشای بسیاری از مسائل اقتصادی جامعه است.

این مسئول با اشاره به اینکه سنت حسنه وقف یکی از امور خیر و خداپسندانه ای است که همه باید در آن پیشقدم باشند، ادامه داد: این امر نیکو سبب خیر دنیا و آخرت می‌شود، برخی ناهماهنگی‌های گذشته بین متولیان سبب شده بود واسطه‌گری‌ها رشد یافته و زمین‌های از حالت وقف خارج شود.

وی با بیان اینکه اگر اوقاف املاک خود را ثبت کرده بود میزان موقوفات آن حداقل به دو برابر امروز افزایش می‌یافت، تصریح کرد: کیسه دوختن از سوی برخی افراد فرصت‌طلب برای املاک تنها مربوط به گذشته نیست و هم اکنون نیز اگر غفلتی رخ دهد به سرعت و با دور زدن قانون املاک وقفی را از وقف خارج می‌کنند.

این مسئول با اشاره به آیه ۲۸۲ سوره بقره که درباره‏ مسائل حقوقى و نحوه‏ تنظیم اسناد تجارى است، این آیه را مبنای بسیار خوبی برای کار ثبت اسناد بیان کرد و افزود: در این آیه در مورد ثبت بدهى مدت‌دار بر اثر وام یا معامله، شرایط ابطال آن در مورد افراد سفیه، چگونگی به شاهد گرفتن دو نفر، شاهد گرفتن در خرید و فروش نقدى و موارد دیگر نکات دقیقی بیان شده که قابل تأمل است.

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اذعان کرد: فضای تعامل و همکاری مناسب سبب شده است اختلاف بین اوقاف و منابع طبیعی حل شود که این مسأله جای قدردانی دارد.

وی افزود: برای بیش از ۷۸ درصد از موقوفات استان رفع تصرف و سند مالکیت صادر شده است که این اتفاق بدون تعامل و همکاری اداره کل ثبت اسناد میسر نمی‌شد.

این مسئول گفت: تنها راه تثبیت و جلوگیری از تجاوز و تعارض به حدود و ثغور موقوفات استان صدور سند مالکیت حد نگار اینگونه اراضی است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان