۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین دعوت به مذاکره با ترامپ، دعوت به ذلت و زبونی ملت ایران است
کد خبر: ۳۱۲۱۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۳۰ ساعت: ۱۱:۲۴ ↗ لینک کوتاه

نوه امام در واکنشی شدیداللحن به نامه اخیر تندروها:

دعوت به مذاکره با ترامپ، دعوت به ذلت و زبونی ملت ایران است

حجت‌الاسلام والمسلمین اشراقی نوه امام خمینی(ره) با اشاره به نامه برخی فعالان سیاسی به مسئولان نظام برای مذاکره با ترامپ، آن را نامه‌ای برای دعوت به ذلت و زبونی مردم ایران توصیف کرد.

دعوت به مذاکره با ترامپ، دعوت به ذلت و زبونی ملت ایران است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،حجت الاسلام و‌المسلمین مرتضی اشراقی نوه امام خمینی(ره)  در پاسخ به سوالی درباره نامه شماری از فعالان سیاسی در خصوص ضرورت مذاکره با آمریکا ، اظهار کرد: بدون شک در هوش سیاسی نویسندگان این نامه باید تردید کرد؛ چرا که پیشنهاد مذاکره با دولتی که شدیدترین تهدیدات و بی‌ادبانه‌ترین رفتارها را با تمام دولت‌ها و ملت‌های جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران اعمال می‌کند، پیش از هر موضوعی زیر پا گذاشتن عزت ملی مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

اختصاصی:نوه امام در واکنشی شدیداللحن به نامه اخیر تندروها: دعوت به مذاکره با ترامپ، دعوت به ذلت و زبونی ملت ایران است

وی «عزت اسلامی» را مهم‌ترین آرمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب خواند و افزود: حتی یک فرد بی‌تجربه هم تصدیق می‌کند که وقتی یک دولت دائماً کشوری را تهدید می‌کند با او باید با زبان قدرت سخن گفت نه اینکه پیشنهاد مذاکره داد! ای کاش نویسندگان این نامه درک می‌کردند که در چنین برهه‌ای اگر پیشنهادشان عملی شود جز ذلت و زبونی برای ایران هیچ نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد و کشور حتی حداقل آورده‌های مادی و مالی را هم کسب نخواهد کرد.

نوه امام خمینی(ره) ادامه داد: کدام دولتی در موقعیت این چنینى توانسته حق ملت خود را از زورمندان بستاند که اکنون بخواهد تکرار شود؟! در شرایط حاضر وقت مذاکره با زیاده خواهان نیست بلکه وقت ایستادگى و مقاومت در برابرشان هست. در شرایط موجود بین المللی و با وجود سبک مغزی چون ترامپ، ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی مستکبرین، جوابگو خواسته های به حق ملت ایران است.

اشراقی با بیان اینکه خوی استکباری، خوی بلعیدنِ بدون منطق و دلیل است و دولتِ فعلی آمریکا بیشتر از بقیه‌ی دولت‌های پیشین آن کشور به چنین خوی درنده‌ای شهره است، افزود: در مواقع این چنینی باید علاوه بر رفتارهای عاقلانه، مقاومت در برابر خوی استکباری به خرج داد زیرا این خوی درنده قصد دریدن را دارد که البته یقیناً بدانید که هیچ غلطی هم نمی‌تواند‌ بکند.

وی تاکید کرد: مردم عزیز ایران باید هوشیار باشند زیرا که دشمن با پیشنهادهای رنگین از طریق نفوذی‌ها، درب باغ سبز نشان می‌دهد ولی مطمئن باشید آن طرف درب باغ سبز پوشالی، جهنم است.

نوه امام خمینی(ره) با بیان این نکته که "«مذاکره» امر پسندیده ای است؛ اما با چه کسی و در چه موقعیت و شرایطی؟" خاطرنشان کرد: آیا با دولتی که برای سوداگری های خویش حتی از معاهده آب و هوایی پاریس خارج می‌شود و هر لحظه امکان دارد زیر هر تعهد بین المللی بزند می‌توان مذاکره کرد؟! دولتى که در حمایت از رژیم کودک‌کش و ظالم صهیونیستى از شوراى حقوق بشر سازمان ملل متحد خارج می‌شود، قابل مذاکره و گفتگو است؟؟

اشراقی تأکید کرد: امروز که همه مسئولان کشور در حال تدبیر جهت حل مشکلات کشور هستند ارائه پیشنهاد مذاکره با آمریکا آدرس غلط دادن به افکارعمومی است و صف واحد در مقابل خصم آمریکا را دچار تشتت می‌کند. دولت و تمامى مسئولان اجرایى و قانونگذاری نیز باید همت بیشترى به خرج دهند و نگذارند مشکلات و جنگ اقتصادى‌اى که دشمنان نظام اسلامى علیه ملت ایران به راه انداخته‌اند فشارى بیش از این به مردم وارد نماید.

وی ادامه داد: گرانی‌های بی‌حد و مرز باید کنترل شود و نباید‌ بی‌برنامه در این خصوص بود. دولت، جلوی سودجویان این عرصه را بگیرد و با ابزاری‌هایی که دارد و با کمک دیگر نهادهای مسئول به کنترل قیمت‌های غیرمعقول بپردازد. گرانی‌‌های‌ بی‌سابقه علاوه بر فشار بر قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه، قشر متوسط جامعه را نیز درگیر خود کرده است و باید نسبت به این اتفاق سریعاً راه علاج ارائه دهند. دولت و مجلس موظف هستند معشیت مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند و نسبت به آن حساس باشند.

مرتضى اشراقى نوه امام خمینى(ره) در پایان متذکر شد: همه مردم ضمن حفظ وحدت و همدلى خویش، گوش به فرمان رهبرى معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌اى باشند تا از این برهه ى حساس و سخت گذر نماییم.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان