۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ​دوقطبی مشهد تهران جواب می دهد؟/ گرانی‌های سرسام آور با رقیب هراسی فراموش می شود؟
کد خبر: ۳۱۲۱۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۳۰ ساعت: ۱۰:۳۲ ↗ لینک کوتاه

ادامه مدیریت انتخاباتی؛

​دوقطبی مشهد تهران جواب می دهد؟/ گرانی‌های سرسام آور با رقیب هراسی فراموش می شود؟

رقیب هراسی که از زمان انتخابات سال ۹۶ کلید زده شد حالا با دوقطبی سازی تهران مشهد سعی دارد افکارعمومی را از گرانی ها به سمت دیگری منحرف سازد.

 ​دوقطبی مشهد تهران جواب می دهد؟/ گرانی‌های سرسام آور با رقیب هراسی فراموش می شود؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، در این شرایط که اقتصاد کشور دچار مشکلات فراوانی است و مردم منتظرند تا ببیند تکلیف این گرانی‌های سرسام آور چه می شود، جریان اصلاحات و نزدیکان دولت دست به عملیات روانی دیگری با تاکتیک دوقطبی سازی جدید زدند تا شاید افکارعمومی را از موضوع اصلی یعنی گرانی و اقتصاد رکود زده ونابه سامان منحرف سازند.

در این زمینه دوقطبی تهران- مشهد بعد از دوقطب اعتدال- افراط در دستور کار این جریان قرار گرفته است. چندی پیش بود که موضوع پیامک‌های تهدید آمیز از سوی برخی از نمایندگان اصلاح طلب مطرح شد.

در همین بین، علیرضا رحیمی نماینده اصلاح طلب تهران با انتشار توئیتی مطرح کرد که مرکز طراحی و ساماندهی پیامک‎ها که به نمایندگان و مجلس با هدف رد لایحه FATF هشدار می داد، شهر مشهد بوده است.


پس از رحیمی نوبت به محمود صادقی، نماینده جنجالی اصلاح طلب که با تویئت های خود همیشه فضای سیاسی را دچار تنش زا می کند، رسید و وی در توئیتی که موجب واکنش‌های زیادی شد و حتی هشتگ «دیار خراسان» نیز در پی آن برای پاسخ به این اتهامات مطرح شد، تهمت فساد به خراسان زد.


البته در زمان تعطیلات عید امسال صادقی توئیت دیگری درباره مشهد زد که بسیار جنجالی شد. در این توئیت آمده بود که در سال حمایت از کالای ایرانی دستگیره‌های درهای دستشویی حرم رضوی از جنس خارجی هستند اما بلافاصله یکی از عوامل شرکتی که این دستگیره ها را تولید کرده زیر توئیت صادقی به معرفی این شرکت که یک شرکت کاملا ایرانی بود پرداخت. در شرایطی صادقی از دستشویی های حرم رضوی هم نمی گذرد و آنرا خوراکی برای جنجال سازی سیاسی می کند که اخیرا درباره هزینه زیاد برای ساخت دستشویی مجلس شورای اسلامی سکوت پیشه کرد.


پس از این ماجرا علی مطهری، دیگر نماینده اصلاح طلب تهران گفت: اینها گروه خاصی هستند. درواقع این افراد حتی از جبهه پایداری هم تندروتر هستند. شاید بهتر باشد درباره هویت این افراد از نمایندگان مشهد سوال کنید. آنها اطلاعات خوبی دارند.

در پیاده سازی همین تاکتیک دوقطبی سازی، سایت اصلاح طلب عصر ایران نوشت: «دیگر نه تهران و نه قم، پایتخت مخالفان رییس جمهور روحانی نیست. مشهد رسما عنان کار را به دست گرفته است و تلاش می‌کند در سمفونی سیاست ایران ساز خود را بزند. در روزهایی که آیت‌الله مصباح و آیت‌الله یزدی و بسیاری از اعضای جبهه پایداری ساکت هستند، اصولگرایان مشهد کار را به دست گرفته‌اند.در این میان برخی از حامیان دولت نیز بر این باور هستند که اتفاقات دی ماه هم از مشهد سرچشمه می‌گیرد. زمین بازی برای روحانی به صورت واضح مشخص شده است.او دیگر می‌داند مخالفت‌ها علیه دولتش در مشهد کوک می‌شود.»

موضوع رقیب هراسی از جمله مواردی بود که جریان حامی دولت در انتخابات سال 96 به کار بست. در این حوزه مطرح می شد که اگر رقیب روحانی جریان امور را در دست گیرد، گرانی های سرسام آور اقتصاد کشور را فرا خواهد گرفت تا جایی که دلار از 5 هزار تومان هم گرانتر خواهد شد، اما بعد از مدتی که دولت دوم روحانی تشکیل شد همه این موارد تهدید آمیز در این دولت به وقوع پیوست. اما حالا که یک سال ازانتخابات سال 96 گذشته است و انتقادات فراوانی به جهت عملکرد دولت به وجود آمده است و حتی سلبریتی‌های حامی دولت نیز منتقد آن شده‌اند بازهم شاهد یک دوقطبی سازی دیگر و به کارگیری رقیب هراسی از سوی اصلاح طلبان هستیم.

این مدیریت انتخاباتی اصلاحات در حالی است که مردم بیش از هر چیز به دنبال وضعیت اقتصادی کشور هستند و به نظر نمی رسد که این تاکتیک ها و عملیات روانی دیگر توجه مردم را به خود جلب کند. رکود، بی ثباتی بازار، گرانی های سرسام آور، وعده های بر زمین مانده و عملکرد ضعیف دولت مسائلی است که مردم روی آن متمرکز هستند و با وجود این گرانی ها دیگر رقیب هراسی معنایی ندارد.


انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان