۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین جمع‌آوری۸۱درصد آثار و اسناد شهدای قزوین تاکنون
کد خبر: ۳۱۱۹۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۹ ساعت: ۱۲:۲۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید قزوین اعلام کرد:

جمع‌آوری۸۱درصد آثار و اسناد شهدای قزوین تاکنون

مدیرکل بنیاد شهید قزوین گفت: مقرر بوده تا برگزاری کنگره یاد شده، ۷۰ درصد از آثار و اسناد شهدا جمع‌آوری شود ولی تاکنون ۸۱درصد گردآوری شده که این بیانگر عملکرد مطلوب است.

جمع‌آوری۸۱درصد آثار و اسناد شهدای قزوین تاکنون
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در یکی از دستورهای جلسه شورای فصلی مدیران که بررسی راهکارهای اجرای برنامه‌های جدید، مهم و مفید ترویجی در کنگره ملی 3 هزار شهید استان قزوین بود، اظهار کرد: برگزاری این کنگره از سال 89 کلید خورده و تاکنون اتفاقات خوبی در مباحث ترویجی افتاده است.

وی افزود: انجام برنامه‌های فرهنگی از مهمترین محورهای برگزاری کنگره است که این مهم در راستای ماموریت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشد به همین دلیل بایستی از این ظرفیت استفاده بهینه کرد.

این مسئول بیان کرد: با توجه به اینکه همه‌‌ی دستگاه‌های اجرایی بسیج شدند تا کنگره ملی 3 هزار شهید استان قزوین به نحو شایسته‌ای برگزار شود بر ماست که از این پتانسیل در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره‌ بگیریم.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران در بیشتر کمیته‌های تشکیل شده کنگره ملی 3 هزار شهید استان قزوین عضو است، گفت: یکی از مهمترین کمیته‌ها جمع‌آوری اسناد شهداست که مسئولیت آن را بنیاد بر عهده دارد.

وی ابراز کرد: مقرر بوده تا برگزاری کنگره یاد شده، 70 درصد از آثار و اسناد شهدا جمع‌آوری شود ولی تاکنون 81درصد گردآوری شده که این بیانگر عملکرد مطلوب است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: باید مسئولان و کارکنان بنیاد از ظرفیت کنگره برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده بهینه کنند تا این فرهنگ در سطح جامعه نهادینه شود.

وی دیدار با خانواده‌های شهدا را از دیگر برنامه‌های کنگره ملی 3 هزار شهید استان قزوین عنوان و بیان کرد: مسوولیت هماهنگی این دیدارها بر عهده بنیاد است و تاکنون نیز نحوه و چگونگی انجام دیدارها برنامه‌ریزی شده و در زمان مقرر اجرایی خواهد شد.

حقایق‌پور افزود: کارکنان بنیاد با توجه به تجربه‌ای که دارند در همه دیدارها به همراه مسوولان سایر دستگاه‌های اجرایی حضور خواهند داشت.

این مسئول با بیان اینکه دیدار با خانواده‌های شهدا در قالب طرح سپاس از برنامه‌های بنیاد است، گفت: مسئولان و کارکنان بنیاد باید براساس این طرح مشارکت جدی در انجام دیدارها داشته باشند تا به نحو مطلوبی انجام شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین عنوان کرد: روسا و کارکنان بنیاد شهرستان‌ها نیز در دیدار با خانواده‌های شاهد اهتمام جدی داشته و پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه کنگره ملی 3 هزار شهید استان قزوین با شعار تجلی 8 سال ایثار و مقاومت برگزار می‌شود، گفت: این شعار در همه‌ی سربرگ‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین درج خواهد شد تا تبلیغی در برگزاری این کنگره باشد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان