۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین سازمان ملل از آمریکا انتقاد کرد
کد خبر: ۳۱۱۹۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۹ ساعت: ۱۰:۱۷ ↗ لینک کوتاه

در اقدامی نادر؛

سازمان ملل از آمریکا انتقاد کرد

سازمان ملل متحد در اقدامی نادر از سیاست بی‌رحمانه ضدمهاجرتی دولت آمریکا در جدا کردن کودکان مهاجران از والدینشان انتقاد کرد.

سازمان ملل  از آمریکا انتقاد کرد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، در اقدامی نادر سازمان ملل متحد از یکی از سیاست‌های جنجالی دولت آمریکا یعنی جدا کردن کودکان مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک از والدین خود انتقاد کرد.

استفان دوژاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد، در این‌باره گفت: دبیر کل سازمان ملل متحد همواره بر این اصل تاکید دارد که با مهاجران و پناهجویان باید با احترام و طبق قوانین بین‌المللی رفتار شود. کودکان نباید به دلیل جداشدن از والدین آسیب ببینند. اتحاد خانواده باید حفظ شود.

سازمان ملل در اقدامی نادر از آمریکا انتقاد کرد

در همین حال، زید رعد الحسین، کمیسیر عالی حقوق بشر سازمان ملل، روز دوشنبه از دولت آمریکا خواست دیگر کودکان مهاجران غیرقانونی را در مرز با مکزیک از والدینشان جدا نکند و این سیاست را غیرقابل پذیرش و بی‌رحمانه توصیف کرد.

شایان ذکر است، روند جدا کردن کودکان مهاجران از والدینشان  در مرز مکزیک با آمریکا از اول ماه مه سرعت گرفته است که جف سشنز، وزیر دادگستری و دادستان کل این کشور، اعلام کرد همه مهاجرانی که غیرقانونی از مرز مکزیک وارد آمریکا شده‌اند، دستگیر می‌شوند.

از آنجا که کودکان جداشده مهاجران نمی‌توانند به زندان نزد والدینشان فرستاده شوند، بازداشت والدین باعث تنها ماندن این کودکان شده است.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان