۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین طرح سنا برای جلوگیری از تحصیل دانشجویان ایرانی در حوزه انرژی هسته‌ای
کد خبر: ۳۱۱۸۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۹ ساعت: ۹:۴۴ ↗ لینک کوتاه

خصومت آشکار؛

طرح سنا برای جلوگیری از تحصیل دانشجویان ایرانی در حوزه انرژی هسته‌ای

کنگره آمریکا در حال بررسی طرحی برای ممنوعیت تحصیل دانشجویان ایرانی در رشته‌های مرتبط با انرژی یا علوم هسته‌ای در این کشور است.

طرح سنا برای جلوگیری از تحصیل دانشجویان ایرانی در حوزه انرژی هسته‌ای
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، "جان کورنین" سناتور‌ ارشد جمهوری‌خواه متممی را برای لایحه بودجه دفاعی سال ۲۰۱۹ آمریکا ارائه کرده که در صورت تصویب، از تحصیل اتباع ایرانی در رشته‌های مرتبط با انرژی هسته‌ایدر دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی آمریکایی ممانعت می‌کند.

طرح سنا برای جلوگیری از تحصیل دانشجویان ایرانی در رشته انرژی هسته‌ای

این متمم با افزودن بندی به قانون "کاهش تهدید ایران و حقوق بشر سوریه" مصوب سال ۲۰۱۲، دولت آمریکا را از صدور روادید برای گروه مشخصی از ایرانی‌ها منع می‌کند.

در صورت تصویب این متمم، وزارت امور خارجه آمریکا موظف خواهد شد از صدور روادید برای هر فرد خارجی که شهروند ایران باشد به منظور شرکت در دوره آموزشی یک موسسه آموزش عالی در آمریکا برای تحصیل در رشته‌های مرتبط با انرژی هسته‌ای جهت اشتغال در بخش انرژی ایران، خودداری کرده و وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز از ورود این فرد به این کشور جلوگیری کند.

این متمم اتباع ایران که حتی روادید دانشگاهی غیرمهاجرتی، فنی و حرفه‌ای یا تبادل دانشجو یا مجوز کار در ایالات متحده آمریکا را هم دارند از تحصیل در این رشته‌ها منع کرده است.

در این متمم، وزیر امنیت داخلی آمریکا موظف شده است وضعیت مهاجرت قانونی یا مجوز کار هر تبعه ایران را که پس از دریافت پذیرش، برنامه یا رشته تحصیلی خود را به رشته‌ای تغییر دهد که وی را برای اشتغال در بخش انرژی، دانش هسته‌ای، مهندسی هسته‌ای یا رشته‌های مرتبط در ایران، آماده کند، باطل کند.

لایحه دفاعی سال ۲۰۱۹ آمریکا همچنان در کنگره در دست بررسی است و هنوز مشخص نیست که این متمم به لایحه نهایی افزوده خواهد شد یا خیر.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان