۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۶ وقف جدید در قزوین به ثبت رسید
کد خبر: ۳۱۱۸۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۹ ساعت: ۹:۲۲ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف قزوین:

۶ وقف جدید در قزوین به ثبت رسید

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف قزوین گفت: وقف با نیت‌های روز، اعم از توسعه علم و فن آوری، آموزشی و پژوهشی، قرآن، اهل بیت (ع)، ایتام، فقرا و مستمندان نیاز اساسی است که باید در راستای آن تلاش و تبلیغ کرد.

۶ وقف جدید در قزوین به ثبت رسید
حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با تاکید بر اینکه جایگاه فرهنگ وقف باید با تبلیغ تقویت شود، اظهار کرد: با اطلاع رسانی‌های اندکی که هم اکنون انجام می‌شود، شاهد وقف‌های جدید با نیت‌های متفاوتی هستیم که با ترویج این فرهنگ می‌توان شاهد گسترش قابل توجه آن در آینده بود.

وی از ثبت ۶ وقف جدید در این استان طی سال جاری خبر داد و افزود: وقف‌های جدید شامل ۲ باب منزل مسکونی و تجاری به ارزش ۱۰ میلیارد ریال بوده که به نیت مسجد وقف شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف قزوین اذعان کرد: یک باغ انگور به نیت کمک و حمایت از جامعه معلولان استان به ارزش یک میلیارد ریال در تاکستان توسط یکی از واقفان این شهرستان به ثبت رسیده است.

این مسئول ابراز کرد: وقف یک واحد مسکونی در آوج به منظور فعالیت‌های قرآنی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، یک قطعه زمین در روستای ولی آباد به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال به نیت اموات و یک قطعه زمین در روستای جرخلو برای هزینه مسجد در شهرستان بوئین زهرا به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال از دیگر وقف‌های جدید ثبت شده در سال جاری استان است.

وی یادآور شد: وقف با نیت‌های روز، اعم از توسعه علم و فن آوری، آموزشی و پژوهشی، قرآن، اهل بیت (ع)، ایتام، فقرا و مستمندان نیاز اساسی است که باید در راستای آن تلاش و تبلیغ کرد.

مجیدی با اشاره به ضرورت ابعاد وقف در جامعه، گفت: مسایل فرهنگی وقف باید به جامعه معرفی شود زیرا این مساله یکی از مؤلفه ‌های اجتماعی بوده و باید با استفاده از تمام امکانات و ابزارهای موجود آن را در جامعه ترویج داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف قزوین نقش اصحاب رسانه در این خصوص را مهم برشمرد و افزود: امروز رسانه‌ها می‌توانند این فرهنگ را به درستی در بین آحاد مردم جامعه تبیین و ترویج دهند.

وی در پایان گفت: براساس آخرین آمار اعلام شده، استان قزوین دارای یک هزار و ۷۰۰ موقوفه است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان