۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین جنجال حامیان «FATF» برای بستن دهان منتقدان +عکس
کد خبر: ۳۱۱۸۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۸ ساعت: ۱۹:۵۹ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

جنجال حامیان «FATF» برای بستن دهان منتقدان +عکس

برخی از نمایندگان مجلس می‌گویند دانشجویان پیامک‌های تهدیدآمیزی درباره «FATF» برایشان ارسال کرده‌اند درحالی که دانشجویان معتقدند این یک بازی برای بستن دهان جنبش دانشجویی است.

جنجال حامیان «FATF» برای بستن دهان منتقدان +عکس
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، مقام معظم رهبری در ماه رمضان سال جاری در جمع دانشجویان ضمن تاکید مجدد بر لزوم مطالبه‌گری توسط دانشجویان، تأکید کردند: « لشکر جوانان مؤمن و انقلابی باید وارد میدان مطالبه دائم و هوشیارانه آرمانها و کمک به تحقق اهداف انقلاب شود و در مقابل تخریب افکار عمومی و فضاهای نخبگانی و مدیریتی، سد ایجاد کند.»

دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی انقلابی هم همواره سعی کردند رهنمودها و بیانات رهبر انقلاب را چراغ راه خود قرار دهند و در رابطه با مسائل مهم کشور هم ضمن بررسی علمی موضوع، نسبت به مشکلات موجود واکنش نشان دهند که در رابطه با معاهده های بین‌المللی نقش جنبش دانشجویی در این رابطه به روشنی مشخص است و دانشجویان همواره از راه‌های مختلف نظرات خود را به مسئولان و نمایندگان مجلس اعلام کرده اند.

مطالبه گری دانشجویان درباره معاهده «FATF» هم از مدتها پیش آغاز شده و جنبش دانشجویی هم برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی را برگزار کرد تا مجلس و دولت را متقاعد کند چنین معاهده‌ای به ضرر کشور است و باید از دستور کار خارج شود.

دانشجویان برای اینکه این معاهده استعماری تصویب نشود تلاش کردند تا اعتراض خود را به روش‌های مختلف به نمایندگان مجلس برسانند و یکی از همین راه‌ها هم استفاده از تلفن همراه بود!، به همین دلیل هم امروز نقش جنبش دانشجویی در مورد تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای مسکوت ماندن لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم را نمی‌توان نادیده گرفت. البته بسیاری از مردم هم از این راه استفاده کردند ولی اعتراض های مردمی بیشتر از طرق دیگر بود و ارسال پیامک به نمایندگان از راه‌هایی بود که دانشجویان برای رساندن صدای خود انتخاب کردند.

* درخواست از نمایندگان برای عدم تصویب لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم با پیامک

دانشجویان اعتراض خود به ارائه لایحه «FATF» را از انتشار بیانیه‌ها و نامه‌های مختلف آغاز کردند و در نهایت این اعتراض با برگزاری تجمع‌ در دانشگاه‌ها و همچنین در مقابل مجلس شورای اسلامی ادامه پیدا کرد.

جنبش دانشجویی از اینکه این لایحه هم مانند برجام بدون بررسی دقیق تصویب شود، نگران بود و سعی داشت از هر طریقی شده اعتراض خود را به گوش نمایندگان برساند، یکی از اقداماتی هم که در مخالفت با معاهده «FATF» انجام شد، ارسال پیامک‌ به نمایندگان مجلس بود. دانشجویان در شب قبل از بررسی این لایحه با ارسال پیامک‌هایی از نمایندگان خواستند تا به « لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم» رای منفی بدهند، اقدامی که برخی از فعالان دانشجویی از آن به عنوان «دیپلماسی پیامکی» نام می‌برند.

* تلاش برای منحرف کردن یک مطالبه دانشجویی/ اظهارات نماینده اصلاح‌طلب مشهد با هدف گمراه‌کردن مخاطب

بعد از ارسال پیامک‌های دانشجویان برخی از نمایندگان مجلس و رسانه‌های حامی معاهده «FATF» تلاش کردند تا اقدام دانشجویان و مردم را تهدیدآمیز و توهین آمیز جلوه دهند و بگویند این اقدام از یک نقطه خاص سازماندهی شده است و در این رابطه هم طومار نوشتند و رسانه های خود را به خط کردند.

این اظهارات تعجب بسیاری از فعالان دانشجویی را برانگیخت و دانشجویانی که با ارسال پیامک از نمایندگان خواسته بودند تا به « لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم» رای منفی بدهند، اعلام کردند که این اظهارات و رفتارها نمی‌تواند مانع پیگیری و اعتراض ما در مورد این معاهده استعماری شود.

بهروز بنیادی نماینده اصلاح‌طلب و عضو مجمع نمایندگان استان خراسان در این رابطه می‌گوید بیشتر پیامک‌هایی که برایش ارسال شده با پیش شماره  0915 است، وی اگر چه بعد از آن گفته که به صورت قطعی نمی‌تواند اظهارنظر کند ولی با این ادعا، طوری القا می‌کند که این پیام‌ها از مشهد ارسال شده است.

اینکه این نماینده مجلس گفته اکثر پیام هایی که برایش ارسال شده با پیش شماره مشهد بوده کاملا درست است، زیرا وی نماینده مشهد است و دانشجویان هر هر شهر هم قرار بوده برای نمایندگان شهر خود پیامک بفرستند و خواسته خود را مطرح کنند. در این صورت به طور مثال نماینده اهواز نمی‌تواند ادعا کند که پیامک‌هایی که برایش ارسال شده با پیش شماره مشهد است! 

* دعوت از «علیرضا رحیمی» برای شرکت در مناظره پیرامون اظهاراتش درباره تهدیدآمیز بودن پیامک های دانشجویان

اولین بار علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران بود که بحث تهدید آمیز بودن پیام دانشجویان را مطرح کرد و در پیامی در فضای مجازی نوشت: « از روز گذشته موجی از تهدید و اتهام پیامکی از سوی افرادی که خود را به جامعه و بسیج دانشجویی منتسب می کنند علیه اکثر نمایندگان مجلس آغاز شده است. آنها با تهدید از نمایندگان می‌خواهند به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم رای ندهند، در غیر این صورت آنها را خائن به ایران می‌دانند.» وی در یکی از پیام‌هایش هم اینگونه القا کرد که مرکز سازماندهی پیام‌ها شهر مشهد بوده است!

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان هم طی پیامی اظهارات رحیمی را کاملا تکذیب کرد و اعلام کرد حاضر است در این رابطه مناظره‌ کنیم.

وی در این رابطه گفت: اگر این نماینده مجلس دعوت ما را پذیرفت و در مناظره شرکت کرد که پاسخ وی را خواهیم داد و اگر سکوت یا مخالفت پیشه کند، می‌بیند مصداق عبارت «تا سیه روی شود هر که در او غش باشد!» چه کسی است!

* ادیانی‌راد: ارسال پیامک‌ها به نمایندگان مجلس توهین‌آمیز است/ لاریجانی: موضوع را بررسی می‌کنیم

برخی از فعالان دانشجویی تاثیر اقدامات دانشجویان و ارسال پیامک‌ به نمایندگان در کنار اعتراضات مردمی را در تصمیم مجلس بسیار تاثیرگذار می‌داند. ولی از آن سو مخالفت‌هایی هم در خانه ملت نسبت به این اقدام وجود دارد که گاهی هم به تندی ابراز شده و برخی از نمایندگان حامی «FATF» این پیامک‌ها را تهدید آمیز دانسته‌اند.

علی ادیانی‌راد ارسال این پیامک‌ها به نمایندگان مجلس را توهین‌آمیز توصیف کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس هم در این رابطه گفته است که ارسال پیامک به نمایندگان ممکن است موجب شود نمایندگان نتوانند در موضوعات مختلف تفکر کنند لذا ما در هیات رییسه این موضوع را بررسی می‌کنیم که چطور شماره‌های نمایندگان در اختیار این افراد قرار گرفته و برای آن تمهیدی خواهیم کرد.

* آیا ارسال پیامک‌ها سازماندهی شده بود؟

دانشجویان و مردم از مدتها قبل نسبت به طرح و تصویب احتمالی معاهده «FATF» معترض بودند و بارها هم این موضوع را نشان داده اند، این شواهد نشان می دهد این اعتراضات یک شبه اتفاق نیفتاده و اینگونه نیست که در شب برسی معاهده یک جایی از دانشجویان بخواهند تا دست به یک اقدام اعتراضی بزنند.

یکی از فعالان دانشجویی در این رابطه گفت: بعد از ارسال پیامک‌های فعالان دانشجویی به نمایندگان مجلس، برخی جریانات سعی کردند تا این اقدام مطالبه‌گرایانه جنبش دانشجویی را از مسیر اصلی خود منحرف کنند و یک برخورد سیاسی با این موضوع داشتند.

وی ادامه داد: تعدادی از نمایندگان مجلس تلاش داشتند اینگونه القا کنند که ارسال پیامک‌ها از یک جایی سازماندهی شده، در صورتی که اصلا این‌طور نبوده و ما با پیاده‌نظام شدن جریانات سیاسی کاملا مخالفیم. بررسی‌های نخبگان نشان می‌داد که لایحه استعماری «FATF» کاملا به ضرر امنیت و استقلال کشور است و ما هم احساس نگرانی کردیم و خواستیم مطالبه خود را مودبانه به نمایندگان برسانیم، آیا این اقدام تهدیدآمیز است؟

* متن پیامک‌ها کاملا مودبانه و محترمانه بود/ واکنش خنده‌دار نمایندگان در مورد ارسال پیامک دانشجویان در تاریخ ثبت خواهد شد

محمدرضا گلرومفرد دبیر انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در این رابطه گفت: چندی پیش پیرامون تصویب یکی از لوایح ننگین FATF که استقلال کشور را به خطر می اندازد، بسیاری از دانشجویان انقلابی سراسر کشور تلاش کردند به صورت پیامکی هم شده نظر خود را در مورد این لایحه به گوش نمایندگان خود در مجلس برسانند.

وی ادامه داد: بعد از شکست دولت و برخی نمایندگان مجلس در تصویب این لایحه، شاهد اعتراضات گسترده‌ای از سوی آنان که در راس آنان رئیس مجلس قرار داشت، بودیم که این امر موجبات تعجب بسیاری از مردم شده است.

گلرو تاکید کرد: ریاست مجلس اخیرا گفته موضوع پیامک‌ها باید پیگیری شود و عده‌ای هم از اشتراکات اعتراضات دی ماه96 و پیامک‌ها گفتند! که بیان چنین مسائلی بسیار عجیب است.

این فعال دانشجویی گفت: سوال بسیاری از مردم این است که اگر نمایندگان مجلس وقت نمی‌کنند مردم و موکلان خود را ببیند چرا حتی پیامکی حاضر به دیدن نظرات آنان نیستند؟

دبیر انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: قطعا واکنش مضحک و خنده‌دار برخی نمایندگان مجلس از ارسال پیامک نظر موکلشان در مورد تصمیمات مجلس در تاریخ ثبت خواهد شد.

وی اظهار داشت: برخی نمایندگان شعار آزادی سر می‌دهند و بیشتر از دولت نمایندگی می‌کنند تا مردم. اینها برخلاف شعارهایی که می‌دهند حتی حاضر به دیدن پیامک مخالفان خود نیستند!

گلرو گفت: بدتر از همه توهین محمود صادقی نماینده لیست امید بود که پشت پرده اعتراضات را به قاچاقچیان مواد مخدر و متخلفان کلان مالیاتی دانست.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: متن پیامک‌ها کاملا مودبانه و محترمانه بوده است، به طوری که در واکنش اعتراضات نمایندگان که محتوای پیامک‌ها را تهدیدآمیز و بی‌ادبانه دانسته بودند و مرکزیت آن را در مشهد، پویشی راه افتاد که اسکرین شات پیامک خود را در صفحات اجتماعی خود به اشتراک گذاشتند.

* اخگرپور: جنبش دانشجویی دست از مطالبه خود درباره «FATF» برنخواهد داشت

حسین اخگرپور دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان هم ضمن تکذیب این موضوع که پیام‌های دانشجویان سازماندهی شده است، گفت: ما از زمانی که بحث این لایحه مطرح شد و بررسی ها نشان داد که یک لایحه خطرناک است، اقدامات زیادی را برای نشان دادن اعتراض انجام دادیم و به هیچ وجه این اظهارات درست نیست.

اخگرپور ادامه داد: ما همواره از دانشجویان خواسته‌ایم که در فعالیت‌های خود هیچ گونه بی احترامی به مسئولان دولت و نمایندگان مجلس صورت نگیرد، درباره ارسال پیامک‌ها هم از طرف اعضای تشکل‌های دانشجویی هیچ‌گونه بی احترامی و تهدید صورت نگرفته است.

وی گفت: ما مطمئنیم که فعالین دانشجویی انقلابی هیچکدام پیام تهدیدآمیز و توهین آمیز به هیچ نماینده‌ای ارسال نکرده و کسانی که ادعای خلاف این دارند به دنبال فضاسازی علیه دانشجویان انقلابی هستند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: مقام معظم رهبری بارها درباره مطالبه‌گری به دانشجویان تاکیداتی داشته‌اند و دانشجویان هم با ارسال پیامک از نمایندگان خود در مجلس خواسته تا مراقب استقلال و امنیت کشور باشند، آیا این خلاف است و باید برخی نمایندگان اینگونه با دانشجویان رفتار کنند؟

اخگرپور تاکید کرد: اینکه خیال کنند با چنین بازی‌های می‌توانند کاری کنند تا دانشجویان بی خیال لایحه «FATF» شوند و مانند برجام سریعا آن را تصویب کنند، خیال باطلی است، جنبش دانشجویی تا آخر ایستاده و دست از مطالبه خود برنخواهد داشت.

* واکنش نمایندگان به پیامک دانشجویان از مصادیق ریاکارانه در مواجهه با آزادی بیان است/ عده‌ای از تاثیرگذاری جنبش دانشجویی احساس خطر می‌کند

محمد امین سلیمی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در این باره می‌گوید: بسیج دانشجویی و سایر تشکل‌های انقلابی به صورت خاص درگیر و پیگیر لایحه FATF بودند و در این رابطه نامه‌های مختلفی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتشر می‌کردند.

وی با بیان اینکه در بسیج دانشجویی جزواتی درباره FATF تهیه و بررسی‌ها میدانی انجام شده بود، افزود: درخواست دانشجویان از نمایندگان مجلس از طریق ارسال پیامک،  اتفاق بسیار ساده و معمولی بود اما متاسفانه توسط نمایندگان مورد مبالغه قرار گرفت.

سلیمی تصریح کرد: به نظر من این یک حق طبیعی است که دانشجویان از نمایندگان شهرهای خود درباره مسائل مهم مطالبه‌گری کنند.

سلیمی گفته است که برخی نمایندگان مجلس برچسب‌ها و عنوان‌های شنیعی مانند سازمان‌دهی شده از طرف قاچاقچیان، بدهکاران بانکی به دانشجویان زدند، و معتقد است این‌گونه الفاظ از مصادیق ریاکارانه در مواجهه با آزادی بیان است.

وی افزود: به نظر می‌رسد یک جریانی در مجلس از تاثیرگذاری جنبش دانشجویی احساس خطر کرده یا احساس می‌کند با این روند مطالبه‌گری اعمالشان تحت نظر بدنه نخبگانی از تشکل‌های دانشجویی است و باید پاسخگوی نحوه عملکردشان در مجلس باشند.

وی ادامه داد: برخی چند پیامک را تاب نمی‌آورند و اینگونه با اغراق و مبالغه، برچسب‌های امنیتی به افراد می‌زنند. حتی یکی از نمایندگان خواستار پیگیری وزارت اطلاعات شد.

* مجلس به‌جای برخورد با فعالان دانشجویی گرانی‌ها را حل کند/ به هر قیمتی در مقابل لوایح استعماری می‌ایستیم

سعید تواناراد از فعالان دانشجویی هم در این رابطه گفت: ما به عنوان فعالین دانشجویی وظیفه خود دانستیم وارد این موضوع که در ارتباط با منافع ملی و امنیت عموم مردم است، شویم.

وی افزود: متاسفانه ما در این راه  از نمایندگان مجلس خیلی هم توهین شنیدیم، از قاچاقچی گرفته تا حامی تروریسم! هیئت رئیسه مجلس هم ما را به برخورد امنیتی و قضایی تهدید کرد ولی از منافع مردم لحظه‌ای کوتاه نمی‌آییم.

تواناراد گفت: مجلس به جای فروختن امنیت و استقلال کشور یا برخورد با دانشجویان فعال این کشور، بهتر است به رفع گرانی‌ها بپردازد که فشار اقتصادی و گرانی داد مردم را درآورده است.

وی اظهار داشت: ما به مطالبه‌گری ادامه خواهیم داد و در نهایت همچنان پیگیر لایحه FATF هستیم و مقابل این لوایح استعماری به هر قیمتی خواهیم ایستاد.

* خیلی از آرمان‌های انقلاب در مجلس فراموش شده است

اسماعیل کوهی مقدم دبیر دفتر تحکیم وحدت درباره واکنش نمایندگان به پیام‌های دانشجویان گفت: بدون شک تشکل‌های دانشجویی شماره تماس تمام نمایندگان شهرشان را در اختیار دارند، آیا مگر شماره تلفن نماینده مردم محرمانه است و یا برای تشکل دانشجویی باید محرمانه باشد.

کوهی‌مقدم درخصوص اظهارات برخی نمایندگان مبنی بر سازماندهی شدن این جریان از یک جای خاص هم گفت: این پیامک‌ها از طرف تمام بدنه و فعالین دانشجویی به نمایندگان ارسال شده و ما هم در این کار سهیم بوده ایم و آن را اعلام می‌کنیم و هیچ مشکلی هم نداریم.

وی گفت: متاسفانه مدت‌هاست که خیلی از آرمان‌های انقلاب خصوصا در مجلس فراموش و یا حداقل کمرنگ شده است وگرنه با چنین اظهاراتی که نمایندگان کرده اند اگر یک ناظری بر آن‌ها وجود داشت به نظرم به راحتی می‌شد این موارد را تخلف حساب کرد و این نمایندگان را توبیخ کرد و قطعا این برخورد با آرمان‌های انقلاب متناسب‌تر است.

* ارسال پیامک‌ها خودجوش و آتش به اختیار بود/ برای فرار از پاسخگویی به شانتاژ رسانه‌ای و تحریف واقعیت متوسل شده اند

وحید شورابی دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این رابطه گفت: جریان دانشجویی نگران تصویب لایحه چهارگانه FATF بود و به این جمع بندی رسید که باید  این نگرانی را به نمایندگان مجلس منتقل کرده و نظر خود را بگوید.

وی افزود: متاسفانه برخی از نمایندگان به نگرانی جنبش دانشجویی توجهی نکردند برای همین از طرف دانشجویان پیامک‌هایی برای آن‌ها ارسال شد، جنبش دانشجویی برای اینکه از این فاجعه جلوگیری کند به این جمع بندی رسید که هر کسی به صورت خودجوش و آتش به اختیار نگرانی خود را به نماینده استان و شهرش اعلام کند.

شورابی گفت: محتوای حجم وسیعی از پیامک‌هایی که برای نمایندگان ارسال شده بیانگر نگرانی و دغدغه دانشجویان است، البته ممکن است پیامک‌هایی حاوی تهدید هم برای تخریب حرکت دانشجویان برای نمایندگان ارسال شده باشد که این مسئله متوجه همان افراد است. اینکه نمایندگان از بین این همه پیامک چند پیامک را علم کنند و بگویند همه پیامک‌ها تهدید آمیز بوده این حقیقت ندارد و به نوعی شانتاژ این مسئله است.

وی با بیان اینکه نمایندگان برای فرار از پاسخگویی به شانتاژ رسانه‌ای و تحریف واقعیت متوسل شده اند، گفت: ارسال پیامک‌ها یک کار خودجوش و آتش به اختیار بود که توسط دانشجویان دغدغه‌مند انجام شد با این وجود از طرف هیچ نهادی خاصی خط نگرفته اند، تصریح کرد: مشخص است که چه کسانی پیامک ارسال کرده اند از این رو لازم نیست که نمایندگان فضا را امنیتی کنند.

دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: جریان دانشجویی این آمادگی را دارد تا در هر دانشگاهی که نمایندگان صلاح می‌دانند با آن‌ها در خصوص لوایح چهارگانه و FATF مناظره کنند. با این وجود اگر نمایندگان احساس می‌کنند که حرف و استدلالی در این رابطه دارند بیایند و در پای میز مناظره حرف‌های خود را بزنند.

شورابی در مورد اظهارات رئیس مجلس در این رابطه هم گفت: سوال این است که آیا آقای لاریجانی می‌خواهند این لایحه را نیز مانند برجام 20 دقیقه‌ای تصویب کنند و نمایندگان در رابطه با این لایحه تفکر نکنند معتقدم این را آقای لاریجانی می‌خواهند نه جریان دانشجویی. اتفاقا دانشجویان این پیامک‌ها را ارسال کرده اند تا نمایندگان در رابطه با اینکه می‌خواهند چه لایحه‌ای را مورد بررسی قرار دهند تفکر کنند و نروند در صحن مجلس بنشینند و دستور لاریجانی را مانند برجام 20 دقیقه‌ای تصویب کنند.

وی افزود: نکته دیگر اینکه آقای لاریجانی گفته اند در هیأت رئیسه این موضوع را بررسی می‌کنیم که چطور شماره‌های نمایندگان در اختیار این افراد قرار گرفته است سوال این است که آیا می‌خواهید راه ارتباطی مردم با نمایندگان را ببندید و یک حصار دور مجلس بکشید تا نمایندگان مانند خودتان با کسی ارتباط نداشته باشند.

شورابی اظهار داشت: جریان دانشجویی در رابطه با FATF کوتاه نمی‌آید و ما خوشحالیم که تلاش‌های دانشجویان و افراد دارای دغدغه و معتقد به انقلاب در مورد FATF موثر واقع شد، اما اگر بنا بر این باشد که نمایندگان با تعلیق بررسی FATF بخواهند جریان دانشجویی را مستهلک کنند تا این لایحه از ردیف اولویت‌های آن‌ها خارج شود به هیچ عنوان چنین مسئله‌ای رخ نمی‌دهد و ما این موضوع را طی 2 ماه آینده با قوت بیشتری پیگیری می‌کنیم.

* نمایندگان حامی FATF به جای سیاه نمایی به وعده‌های خود عمل کنند

محمدرضا فتحی مظلوم عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی هم در این رابطه تصریح کرد: نمایندگان حامی FATF به جای سیاه نمایی در مورد این پیامک‌ها، به وعده‌هایی که به مردم دادند، عمل کنند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های مازندران  افزود: وقتی مردم به نماینده ای چنین پیامکی می‌فرستند انتظار توجه و پیگیری دارند اما گویا دیده برخی نمایندگان بر این اعتراض ها بسته شده است.

فتحی مظلوم با بیان اینکه تصویب FATF مورد اعتراض و مخالفت عموم مردم است، تصریح کرد: وقتی نسبت به این موضوع مخالفت های گسترده مردمی وجود دارد نمایندگان باید به آن توجه کنند و مطالبه مردم را پاسخگو باشند زیرا مردم نسبت به چنین معاهده‌هایی دل خوشی ندارند و به صراحت به مخالفت این قراردادهای ترکمانچای‌وار می‌پردازند.

وی گفت: جنبش دانشجویی مخالفت صریح خود را با تصویب FATF در مجلس را اعلام می‌دارد زیرا در این قرارداد از جانب دشمنان ما، ارگان‌ها و افرادی که باعث برقراری امنیت در وضعیت کنونی منطقه هستند، تروریست خطاب میشوند و در صورت تصویب این قرارداد، ایران از مراودات مالی با این ارگان‌ها و اشخاص باید ممانعت کند که این تنها یک معنا دارد و آن این است که ما اجازه داده‌ایم کشور را بدون دفاع بگذاریم که جنبش دانشجویی به هیچ وجه با این موضوع کنار نخواهد آمد.

* پژمانفر: هیچ پیامک تهدیدآمیزی برای نمایندگان نیامده است

نصرالله پژمانفر نماینده مجلس شورای اسلامی اظهارات برخی نمایندگان درباره تهدیدآمیز بودن پیامک فعالان دانشجویی را تائید نمی‌کند و این اقدام را یکی از راه‌های ارتباطی دانسته و گفته است: اینکه تعدادی پیامک ارسال شده و برخی این را حمل بر تهدید و فشار بر نمایندگان می دانند اصلا صحیح نیست و ما باید برای موکلان خود حق اعتراض قائل شویم.

وی همچنین افزوده‌است: افراد باید از رفتارهای سیاسی دست بردارند و از این حرف هایی که  جز تهمت و دروغ چیزی در آن نیست فاصله بگیرند، بهتر است این افراد خدا را هم در نظر داشته باشند و از صحبت هایی که هیچ دلیل و مدرکی برای آن ندارند پرهیز کنند.

نماینده مردم مشهد ادامه داده است: من به شدت این موضوعات را تکذیب می‌کنم و در طول دو دوره ای که در مجلس بودم هیچ پیامک تهدیدآمیزی برای نمایندگان نیامده است چرا که پیامک تهدیدآمیز قابل تعقیب و پیگیری است و اگر فردی بخواهد تهدید کند رد پایی از خود نمی گذارد.

* دانشجویان در پیام‌های خود به نمایندگان مجلس چه نوشتند؟

بعد از اینکه نمایندگان مجلس به پیام‌های دانشجویان واکنش نشان دادند، بسیاری از فعالین دانشجویی برای اینکه بگویند پیام‌های آنها نه تهدیدآمیز بوده نه توهین آمیز، تصویر پیام‌هایی را که برای نمایندگان فرستادند را در صفحات مجازی خود به اشتراک گذاشتند، برخی از رسانه‌های اصلاح‌طلب هم تعدادی از پیام‌ها را منتشر کردند که البته پیام‌هایی که تا کنون منتشر شده اظهارات نمایندگان را تائید نمی‌کند.

بسیاری از دانشجویان در پیام‌های خود از نمایندگان مجلس خواسته بودند تا در رابطه با بررسی لایحه «FATF» منافع ملی را در نظر بگیرند و اجازه ندهند استقلال و امنیت کشور به خطر بیافتد.

در ادامه تصویر تعدادی از این پیامک‌ها آمده که نشان می‌دهد دانشجویان در پیام‌های خود جملات تهدیدآمیز و توهین آمیزی را به کار نبرده‌اند:

* جنجال حامیان «FATF» برای بستن دهان جنبش دانشجویی

بعد از اظهارات نمایندگان و حامیان لایحه «FATF» بسیاری از دانشجویان در فضای نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند، دانشجویان معتقد بودند این یک بازی برای بستن دهان جنبش دانشجویی است و این افراد تلاش دارند با این جنجال سازی کاری کنند تا جنبش دانشجویی بی‌خیال این لایحه شود.



انتهای پیام/1404
منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان