۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین بازداشت وزیر سابق اسرائیلی به اتهام جاسوسی برای ایران؛ «سگو» مامور اطلاعاتی ایران شده بود
کد خبر: ۳۱۱۸۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۸ ساعت: ۱۹:۵۶ ↗ لینک کوتاه

جروزالم پست نوشت:

بازداشت وزیر سابق اسرائیلی به اتهام جاسوسی برای ایران؛ «سگو» مامور اطلاعاتی ایران شده بود

پلیس رژیم صهیونیستی از بازداشت یک وزیر سابق اسرائیلی به اتهام جاسوسی برای ایران خبر داد.

بازداشت وزیر سابق اسرائیلی به اتهام جاسوسی برای ایران؛ «سگو» مامور اطلاعاتی ایران شده بود
به گزارش سرویس سیاسی   صبح قزوین  به نقل از جروزالم پست، پلیس رژیم صهیونیستی و شین بت امروز دوشنبه اعلام کردند که «گونن سگو»، وزیر سابق و عضو سابق پارلمان اسرائیل به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت شده است.

بازداشت وزیر سابق اسرائیلی به اتهام جاسوسی برای ایران؛ «سگو» مامور اطلاعاتی ایران شده بود


به گزارش هاآرتص، گونن سگو که یک پزشک بوده و سابقه تصدی وزارت انرژی و زیرساخت را بین سال‌های 1992 تا 1995 دارد، در سال 2005 به اتهام تلاش برای قاچاق بیش از 30 هزار قرص روانگردان از کشور هلند به اسرائیل و همچنین جعل کردن گذرنامه دیپلماتیک زندانی شده بود. وی دو سال بعد یعنی در سال 2007 آزاد شده بود.

در بیانیه شین بت آمده است که دادستان بیت المقدس روز جمعه دادخواستی را علیه سگو صادر کرده که وی را متهم به یاری رساندن به کشور دشمن، جاسوسی علیه رژیم صهیونیستی، و انتقال چندین پیام به یکی از دشمنان کرده است.

طبق این گزارش، سگو که سال‌های اخیر در کشور نیجریه ساکن بوده، در ماه می به گینه استوایی نقل مکان کرده است. وی پس از ورود به اسرائیل به اتهام ارتباط با سرویس اطلاعاتی ایران و یاری رساندن به فعالیت آن علیه اسرائیل بازداشت شده بود.

این گزارش همچنین به نقل از شین بت و پلیس اسرائیل می افزاید که گونن توسط اطلاعات ایران استخدام شده و یکی از مأمورین اطلاعاتی آن ها شده بود، ضمن اینکه نخستین تماس آن ها در سفارت ایران در نیجریه اتفاق افتاده بود.

اتهامات وارده به این وزیر اسبق اسرائیلی عبارتند از انتقال اطلاعات به منابع ایرانی در مورد بخش انرژی رژیم صهیونیستی، مکان های امنیتی و ساختمان های اسرائیل، و همچنین هویت مقامات شاغل در سازمان های امنیتی و سیاسی رژیم اسرائیل.

گفته می شود که سگو برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز خود، با اسرائیلی‌های شاغل در بخش های نظامی، امنیتی و دیپلماتیک ارتباط برقرار می کرده و با این ادعا که منابع ایرانی در واقع تاجر و بازرگان هستند، تلاش می کرده تا بعضی از آن شهروندان را به آن منابع ایرانی متصل کند.

به گفته وکیل گنون، دادخواست دادستان تصویر متفاوتی از بیانیه شین بت را ارائه کرده است.

روزنامه عبری‌زبان «معاریو» نیز روز گذشته از سرقت اسناد سری از خودروی فرمانده تیپ کماندوهای ارتش اسرائیل خبر داده بود.

این روزنامه نوشته بود: این اسناد در کیفِ داخل ماشین سرهنگ «آوی بولت» فرمانده تیپ کماندوهای ارتش اسرائیل بود که اواخر هفته گذشته زمانی‌که وی در حال بازدید میدانی در کرانه باختری بود، این اسناد به سرقت رفت.

معاریو خاطرنشان کرد، فرمانده ارتش سرائیل تصمیم گرفته است تحقیقات ویژه‌ای درباره دلایل و شرایط این حادثه انجام دهد به‌ویژه این‌که این اسناد بسیار محرمانه هستند.

طبق این گزارش، سرهنگ آوی بولت پیشتر فرمانده تیپ کرانه باختری بود.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان