۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اصل ماجرای «ویلای لواسان» فیروزآبادی چیست؟/ دوبار دستور رهبری برای تخلیه ویلا+ تصویر
کد خبر: ۳۱۱۸۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۸ ساعت: ۱۹:۵۳ ↗ لینک کوتاه

برای محافظت از ما باید در خانه های بزرگ زندگی کنیم!

اصل ماجرای «ویلای لواسان» فیروزآبادی چیست؟/ دوبار دستور رهبری برای تخلیه ویلا+ تصویر

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: نامه این جنبش به دادستان تهران درباره ویلای مصادره‌ای لواسان امروز رسانه‌ای خواهد شد.

اصل ماجرای «ویلای لواسان» فیروزآبادی چیست؟/ دوبار دستور رهبری برای تخلیه ویلا+ تصویر
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،محمدجواد معتمدی دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در ارتباط با نامه‌ای که این تشکل دانشجویی به تازگی در خصوص ویلای لواسان منتشر کرده است، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گزارش این نامه‌ای که به دادستان تهران نوشته و در فضای مجازی منتشر شده است امروز رسانه‌ای خواهد شد. ما آذر ماه سال گذشته نامه‌ای به ستاد اجرایی که متصدی امر اموال مصادره‌ای است، نوشتیم و در این نامه نسبت به ویلای مصادره‌ای لواسان توضیحاتی دادیم.

وی ادامه داد: بعد از پیگیری‌های ستاد اجرایی و جلساتی که داشتیم، متوجه شدیم که سال ۹۲ هم  در مورد تخلیه این ویلا دستوراتی صادر شده بود، که البته این موضوع نقل و قول است.

این فعال دانشجویی گفت: بعد از این نامه ما، برای بار دوم ستاد اجرایی پیگیر این موضوع می‌شود، مجدد اواخر آذر سال گذشته نامه پاراف می‌شود که این ملک تخلیه شود.

وی مدعی شد: سردار فیروزآبادی مهلتی خواستند که ملک را تخلیه کنند و این مهلت تا اردیبهشت ماه امسال بود اما از آن‌جایی که ملک تخلیه نشد ما نامه‌ای را به دادستان تهران به عنوان مدعی‌العموم نوشتیم تا این ملک را پس بگیرند.  این ملک در لواسان تهران واقع شده و از سال ۷۲ یعنی حدود ۲۵ سال است که دست آقای فیروزآبادی است و در آن زندگی می‌کند.

محمدجواد معتمدی دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی همچنین در گفت‌وگوی دیگر با خبرگزاری فارس نیز درباره جزئیات روند مطالبه بازپس گیری ویلای لواسان از سرلشکر فیروزآبادی گفته است: پس از ارسال نامه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای پاسخ به سؤالات جلسه‌ای را با اعضای شورای مرکزی جنبش عدالتخواه برگزار کرد. در این جلسه جناب آقای مخبر، ریاست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، با پاسخگویی به سؤالات نامه مذکور، بیان کرد که موضوع تخلیه ویلای مزبور از گذشته پیگیری می‌شده است تا آنجا که رهبری سال 92 حکم به تخلیه آن داده‌اند.

همچنین ایشان در ادامه بیان کردند که بعد از نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی به ستاد اجرایی، نامه جنبش را همراه با نامه‌ای از ستاد به مقام معظم رهبری ارسال کردند و دوباره رهبر معظم انقلاب بر روی نامه ستاد پارافی مبنی بر تخلیه ویلای مزبور می‌نویسند. بعد از آن آقای فیروزآبادی اعلام می‌دارند که تا آخر اردیبهشت‌ماه 97 ملک مذکور را تخلیه خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در همان جلسه با رئیس ستاد، جنبش عدالتخواه دانشجویی این مهلت را به مسئولان ستاد داد که تا پایان اردیبهشت‌ماه در صورت به نتیجه نرسیدن موضوع، آن را با مردم مطرح و از این طریق موضوع را پیگیری می‌کند.

به ادعای معتمدی، پس از پایان این مهلت با پیگیری‌های انجام‌شده، مسئولان ستاد بیان کردند که حکم قضایی تخلیه ویلا نیز صادر شده است اما نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط قضایی و مسئول اجرای حکم از اجرای آن استنکاف کرده اند. بنابراین جنبش عدالتخواه دانشجویی این بار در نامه‌ای که در رسانه‌ها نیز انتشار یافت، با درخواست از دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم پیگیری اجرای حکم فوق را از ایشان تقاضا کرد و خواستار بازپس‌گیری بیت‌المال از شخص مذکور شد.

معتمدی یادآور شد: روند تقاضای بازپس‌گیری بیت‌المال از مسئولان سابق همچنان نیز ادامه خواهد داشت. لکن در وهله اول جنبش عدالتخواه دانشجویی بنای رسانه‌ای شدن این کارها را ندارد و در صورت عدم همکاری اشخاص و دستگاه‌های مربوطه این اقدامات در آینده رسانه‌ای خواهد شد.

این گزارش حاکی است خبرنگار فارس در تماس با دفتر سرلشکر فیروآبادی خواستار پاسخگویی وی به ادعاهای مطرح شده توسط این تشکل دانشجویی شد که دفتر مذکور تا این لحظه از پاسخ رسمی به این سوال خودداری کرده است.

زاکانی: برای آقای فیروزآبادی متأسفم
 
علیرضا زاکانی نماینده ادوار مجلس، به نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی درباره لزوم تخلیه ویلای بیت المال لواسان سرلشگر فیروزآبادی واکنش نشان داد.
 

 
این اقدام فیروز آبادی پذیرفته نیست/ از ابتدا دادن این اموال به مسئولین غلط بوده است/ این امر نقض عدالت است
عباس سلیمی نمین فعال سیاسی اصولگرا در مورد این نامه به فردا نیوز گفت: «علی القاعده این مطلب بر می‌گردد به ضعف کسانی که مسئولیت نگهداری این اموال را دارند. پذیرفته نیست حتی اگر آقای دکتر فیروزآبادی لازم بوده در دوران مسئولین چنین امکان عمومی را در اختیار داشته باشد الان سال هاست که این مسئولیت را فاقد هستند و طبیعتا هیچ نوع توجیهی برای داشتن این امکانات ندارند. من فکر می‌کنم در این زمینه ضعف بر می‌گردد به کسانی که باید از این اموال به بهترین وجه ممکن  در جهت منافع عمومی بهره برداری می کردند نه منافع شخصی، چون این در هیچ کجای جهان پذیرفته است. یک نوع ملاحظاتی موجب این امر شده است. ضمن اینکه واگذاری چنین اموالی به مسئولین از ابتدای امر غلط بوده است. یعنی هیچ توجیهی ندارد. حالا به فرض اینکه بپذیریم در دوران مسئولیت این توجیهی داشته در دوران ترک مسئولیت هیچ توجیهی ندارد و صرفا به گونه‌ای است که نقض عدالت می‌کند.»

این از نشانه های بی عدالتی در جامعه است/ مسئولان مربوطه برخورد کند
سلیمی نمین در مورد رواج استفاده از خانه‌های مصادره‌ای در بین مسئولان نظام هم گفت: «قطعا این بحث بر می‌گردد به ضعفی که نهاد‌های مربوطه برایشان مستولی شده است، در واقع آن مسئولیتی که باید در ازای حفاظت و صیانت از این اموال می‌داشتند این مسئولیت را به خوبی به سر انجام نرساندند. این بر می‌گردد به آدم‌هایی که آن دوران مسئول بودند. من فکر می‌کنم جای اقدام در این زمینه دارد. بعضی از این اموال فروخته شده است، یعنی برخی ملک‌های گران قیمت به برخی مسئولین واگذار شده، بسیار ارزان و به صورت قسطی که درست نبوده است. این‌ها مواردی است که قابل پیگیری است. به نظر من یکی از موارد بی عدالتی در جامعه همین امر است که به صورت غیر منطقی یک عده‌ای به شدت رشد اقتصادی پیدا کنند. یعنی به صورت روال غیرقانونی با برخورداری از اموال عمومی رشد پیدا می‌کنند. این را می‌شود پیگیری کرد. مصادیق زیادی را خود من سراغ دارم که از طریق بنیاد ۱۵ خرداد برخی اموالی که در اختیارشان گرفته بود را واگذار کردند به کارمند‌های خودشان و نزدیکان خودشان که این کار بسیار خطا بود باید پیگیری می‌شد و بازگشت داده می‌شد.»

می گفتند برای محافظت از ما باید در خانه های بزرگ زندگی کنیم
سلیمی نمین که در دهه شصت خود مسئول کیهان هوایی بوده است در مورد عدم اعتراض جریان انقلابی به این واگذاری ها در آن دهه هم گفت: «این گونه نبود که آن زمان اعتراضی به این مطلب صورت نگیرد. منتها آن موقع بعضی ها در مقابل اعتراض بحث حفاظت را مطرح می کردند. خیلی از مسئولین به خانه‌های دارای ابعاد وسیع منتقل شدند چرا که دارای محافظین متعدد بودند و این محافظین برای سکنی نیاز به جا داشتند تا در کنار آن مسئول باشند. در دهه 60 که ما ترور‌های گسترده و فراوانی داشتیم این مساله یک مقدار مورد اغماض قرار گرفت. یعنی اینکه برخی از مسئولین سیاسی امکانات ویژه‌ای را در اختیار بگیرند این با شرایط زمانی یک مقدار توجیه می‌شد. مثلا یک مسئول سیاسی 12 تا محافظ داشت.20 تا محافظ داشت. این‌ها باید یک جایی کنار آن مسئول زندگی می کردند. طبیعتا آن مسئول نمی‌توانست در یک آپارتمان زندگی کند باید می‌رفت خانه‌ای که باید یک خانه اصلی یک خانه فرعی می‌داشت که بتوانند محافظین در آن سکنی گزینند و از آن فرد حفاظت کنند. این در ایام ترور‌های گسترده عرض کردم توجیهی داشت. اما امروز که بحث ترور‌ها کلا منتفی است یا بسیار بسیار محدود شده است طبعا باید به شرایط معمولی برگردد.»

در آن زمان به اقدام ناطق نوری اعتراض کردیم/ رهبری دستور دادند اموال از بنیاد 15 خرداد پس گرفته شود
سلیمی نمین در اشاره به مصداق این استفاده‌ها گفت: «وقتی که آقای ناطق نوری از خیابان ایران به شمال شهر منتقل شد، ساختمان بسیار بزرگی را در اختیار گرفت با همان توجیهی که نیاز به جای برای محافظین دارد انتقاداتی صورت گرفت. یادم هست آقای توکلی مقاله‌ای در روزنامه رسالت نوشت که بسیار مقاله گزنده‌ای هم بود. موارد این طوری بود. هم ما در کیهان و هم سایر نیرو‌های اصولگرا در این زمینه مطرح کردند. منتها عرض کردم آن موقع توجیه داشتند که ما بر اساس میل خودمان نرفتیم حفاظت به ما دستور داده که در آن خانه نمی‌تواند از شما محافظت به عمل بیاید و یا امنیت شما در آن جا قابل رعایت نیست. یعنی آنجا نمی‌توانند امنیت شما را تامین کنند. باید حتما به یک جای دیگری منتقل شوید. آن موقع یک مقداری از خودشان سلب مسئولیت می‌کردند. می‌گفتند حفاظت از ما خواسته است تا به جای وسیع تری منتقل شویم تا بتوانند از ما مراقبت‌های لازم به عمل بیاورند. اما عرض کردم این بحث می‌تواند به طور جد دنبال شود حتی می‌توانیم از این موسسات بخواهیم که لیست واگذاری اموال به مسئولین را در اختیار افکار عمومی قرار دهند و افکار عمومی پیگیری کنند. آن‌هایی که هیچ توجیهی را ندارند قطعا باید برگشت داده شود. من یادم می‌آید در این زمینه اعتراضی صورت گرفته است. یکی از فوتبالیت‌های سابق به نام ناصر نبوی که کارمند یکی از همین نهاد هاغ شده بود بعد از انقلاب ایشان یک ملکی بسیار وسیعی را که متعلق به یکی از مسئولان رژیم پهلوی بود از بنیاد کوثر زمان کروبی دریافت کرد و مورد اعتراض واقع شد، ولی متاسفانه ترتیب اثری داده نشد، چون افراد دیگری هم از این اموال سو استفاده کرده بودند که نهایتا آیت الله خامنه‌ای دستور دادند که همه اموال گرفته شود از بنیاد ۱۵ خرداد. یعنی بعد از اینکه سهل انگاری‌هایی برایشان ثابت شد که در بنیاد ۱۵ خرداد صورت گرفته است دستور انتقال اموال را از این مجموعه دادند»

آیا درخواست تخلیه این ویلا را هم می‌دهند؟
 




انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان