۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین بیش از ۲هزار مددجو به مشهد مقدس اعزام شدند
کد خبر: ۳۱۱۷۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۸ ساعت: ۱۳:۳۲ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین:

بیش از ۲هزار مددجو به مشهد مقدس اعزام شدند

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین گفت: سال گذشته دو هزار و ۱۸۹ مددجوی تحت حمایت این نهاد به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند

بیش از ۲هزار مددجو به مشهد مقدس اعزام شدند
امیر محبی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با تبریک عید سعید فطر بیان کرد: با پایان یافتن ماه مبارک رمضان، برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی مددجویی از سرگرفته شده و امروز شاهد اعزام مددجویان تحت حمایت به مشهد مقدس هستیم.

وی ادامه داد: در دومین اردوی زیارتی کمیته امداد استان قزوین در سال جاری، 280 ولی نعمت تحت حمایت برای زیارت امام هشتم شیعیان به مشهد مقدس اعزام شدند.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین افزود: سال گذشته دو هزار و 189 مددجوی تحت حمایت این نهاد به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند و براساس برنامه ریزی انجام شده در سال جاری چهار هزار و 660 نفر از مددجویان به پابوسی امام رضا (ع) مشرف خواهند شد.

وی اعلام کرد: این اردوی زیارتی با اولویت مددجویانی برگزار شده که تاکنون به این سفر معنوی نائل نشده‌اند از این رو امروز خدمتگزار 280 نفر از مددجویانی هستیم که تاکنون به مشهد مقدس نرفته و برای نخستین بار توفیق زیارت را یافته‌اند.

هزینه اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی با کمک خیران تامین می‌شود
محبی عنوان کرد: اساس کار کمیته امداد امام (ره) فرهنگی است چراکه رفع فقر بدون کار فرهنگی به نتیجه واقعی و پایداری نخواهد رسید و از طرفی مشکلات اقتصادی موجب می‌شود تا فقر به فرد فشارهای مختلف اجتماعی وارد کرده و به لحاظ فرهنگی و اجتماعی زندگی‌اش را دچار مشکل کند.

وی تأکید کرد: در چنین شرایطی است که کار فرهنگی برای پیگشیری از فقر فرهنگی برجستگی خود را نشان می‌دهد و اهمیت آن بیش از پیش نمایان می‌شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین با اشاره به تمثیل مقام معظم رهبری از فرهنگ به عنوان ضرورتی همچون هوا، عنوان کرد: این تعبیر و تعابیر دیگر ایشان نشان می‌دهد که جای تعلل، تساهل، غفلت و اهمال کاری در حوزه فرهنگی وجود ندارد.

وی توضیح داد: کمیته امداد امام (ره) برنامه‌های مختلفی را برای ارتقای سطح فرهنگی و پیشگیری از استضعاف فرهنگی جامعه هدف خود تدارک دیده است البته در کار و تلاش نباید به اقدامات انجام شده قانع بود از این رو آمادگی داریم صاحبان اندیشه‌ ما را در این مسیر یاری نمایند.

محبی یادآورشد: هزینه اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی با کمک خیران و منابع داخلی کمیته امداد تأمین می‌شود که عموم اقشار نیکوکار می‌توانند کمک‌های خود را در قالب طرح شوق زیارت اهدا کنند. 
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان