۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تیم ملی ایران - مراکش/ تقابل یوز‌های ایران با شیر‌های اطلس
کد خبر: ۳۱۱۰۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۴ ساعت: ۱۸:۳۸ ↗ لینک کوتاه

جام جهانی ۲۰۱۸ - روسیه؛

تیم ملی ایران - مراکش/ تقابل یوز‌های ایران با شیر‌های اطلس

تیم ملی کشورمان از ساعت ۱۹:۳۰ روز جمعه نخستین مسابقه خود را در جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل مراکش برگزار می‌کند.

تیم ملی ایران - مراکش/ تقابل یوز‌های ایران با شیر‌های اطلس
به گزارش سرویس ورزشی   صبح قزوین ،سرانجام صبر ۱۹۵ روزه ۸۰ میلیون ایرانی برای تماشای یوزهای سرزمین پارس در زمین سبز رنگ ورزشگاه کرستوفسکی سن پترزبورگ روسیه به پایان می رسد و شاگردان کارلوس کی روش نخستین بازی خود در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را از ساعت ۱۹:۳۰ جمعه ۲۵ خرداد مقابل مراکش برگزار می کنند.

ایران - مراکش/آغاز جام بیست و یکم برای شاگردان کی روش در تقابل با شیرهای اطلس

این نخستین بازی گروه دوم جام بیست و یکم است. جاییکه چشم امید یک ملت به ساق پای فوتبالیست های جذابش دوخته شده است و آنها می خواهند به مردم جهان ثابت کنند فارغ از استیل و ژست های خاص خود در زمین بازی هم اهل نمایش دادن فوتبالی زیبا و چشم نواز هستند.

بازیکنان و کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران در ماه های اخیر بارها اعلام کرده اند بازی با مراکش برای آنها حکم فینال جام جهانی را دارد و برای شکست نخوردن در این بازی با تمام وجود می جنگند تا با کسب سه امتیاز این دیدار با کسب یک تساوی از ۲ بازی حساس بعدی برابر اسپانیا و پرتغال صعودی تاریخی به مرحله دوم جام جهانی را تجربه کنند. البته مراکش هم که پس از ۲۰ سال لذت حضور در این جشن بزرگ را تجربه می کند با هدف رسیدن به پیروزی به مصاف ایران می آید و همین امر نبرد قدرت های آسیا و آفریقا را به یک جنگ تمام عیار تبدیل می کند.

قرار گرفتن ایران در رتبه ۳۷ و مراکش در جایگاه ۴۱ رنکینگ فیفا سبب شده است ۲ تیم در این رنکینگ چهار رده با هم اختلاف داشته باشند. ایران و مراکش در رنکینگ آسیا و آفریقا هم به ترتیب در رتبه دوم و چهارم ایستاده اند.

ایران - مراکش/آغاز جام بیست و یکم برای شاگردان کی روش در تقابل با شیرهای اطلس

شیرهای اطلس با تیم قدرتمندی راهی رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شده اند و از جمع ۲۳ بازیکن این تیم‌تنها ۲ نفر اکنون در لیگ مراکش بازی می کنند.

منیر محمدی(دروازه بان نومانسیا)حمزه مندیل(مدافع لیل فرانسه)مانوئل داکاستا(مدافع استانبول باشاک شهیر ترکیه)مهدی بن عطیه(مدافع یوونتوس ایتالیا) نبیل دیرار(مدافع فنرباغچه ترکیه) حکیم زیش(هافبک آژاکس هلند) کریم الاحمدی(هافبک فاینورد هلند)یونس بلهاندا(هافبک گالاتاسرای ترکیه)مبارک بوسوفا(هافبک الجزیره امارات) نورالدین امرابات(هافبک لگانس اسپانیا) خالد بوطیب(مهاجمینی مالاتیا اسپور ترکیه) و ایوب الکعبی(مهاجم RS برکان مغرب) تاثیرگذارترین بازیکنان هروه رنار در این رقابت ها هستند.

از طرفی سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران هم امیدوار است با درخشش چهره هایی چون علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، احسان حاج صفی، مسعود شجاعی و مهدی طارمی از این آزمون سخت سربلند بیرون بیاید.

پیش از این هر ۲ تیم چهار بار حضور در جام جهانی را تجربه کرده اند اما برخلاف مراکش که در جام جهانی ۱۹۸۶ توانست به مرحله یک هشتم نهایی راه یابد و از این طریق بهترین نتیجه تاریخش را کسب کرد، ایران تاکنون از مرحله گروهی صعود نکرده است و بهترین نتیجه اش در تاریخ جام جهانی به کسب ۳ امتیاز از مرحله گروهی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه باز می گردد.

سرمربی مراکشی ها، هروه رنار فرانسوی است که برخلاف گمنام بودنش در دوران بازیگری اکنون یکی از مربیان سرشناس قاره سیاه محسوب می شود. او با سابقه سرمربیگری در تیم های دراگوئینان، کمبریج یونایتد انگلیس، سونگ دانام ویتنام، تیم ملی زامبیا، تیم ملی آنگولا، USM الجر الجزایر، سوشو و لیل فرانسه، تیم ملی ساحل عاج و ۲ قهرمانی جام ملتهای آفریقا از فوریه ۲۰۱۶ هدایت شیرهای اطلس را برعهده گرفت و این تیم را برای پنجمین بار به جام جهانی رساند.

ایران - مراکش/آغاز جام بیست و یکم برای شاگردان کی روش در تقابل با شیرهای اطلس

نکات آماری مسابقه

آمار ایران در جام جهانی: ۱۲ بازی، یک برد، ۳ مساوی، ۸ باخت، ۷ گل زده، ۲۲ گل خورده

آمار مراکش در جام جهانی: ۱۳ بازی، ۲ برد، ۴ مساوی، ۷ باخت، ۱۲ گل زده، ۱۸ گل خورده

ایران و مراکش تاکنون بازی ای با هم انجام نداده اند.

مراکش در بین تیم های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تنها تیمی است که در مرحله نهایی رقابت های مقدماتی گلی دریافت نکرد. این تیم در ۱۸ بازی اخیرش تنها یک بار متحمل شکست شده است.

تیم ملی فوتبال ایران نخستین باری است که در تاریخ جام جهانی دومین حضورش متوالی اش در این رقابت ها را تجربه می کند.

ایران در ۱۲ بازی قبلی اش در جام جهانی تنها در مقابل نیجریه در جام جهانی ۲۰۱۴ موفق به کلین شیت شد و البته تنها برابر آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ بیش از یک گل به ثمر رساند.

شاگردان کارلوس کی روش در ۲۰ بازی مقدماتی جام جهانی شکست نخوردند و ۱۴ بار موفق به کلین شیت شدند. ۱۴ برد و ۶ مساوی حاصل کار تیم ملی کشورمان بود.

برخلاف هروه رنار که برای نخستین بار در جام جهانی مربیگری می کند، کارلوس کی روش برای سومین بار تجربه حضور در این مسابقات را به دست می آورد. او در جام جهانی ۲۰۱۰ موفق شد پرتغال را به مرحله یک هشتم نهایی برساند. البته کارلوس کی روش در کنار ایران و پرتغال، آفریقای جنوبی را هم به جام جهانی رساند اما نتوانست در این مسابقات روی نیمکت سرمربیگری بافانا بنشیند.

اشرف حکیمی به دلیل آسیب دیدگی نمی تواند در این بازی برای مراکش به میدان برود و سعید عزت اللهی هم تنها بازیکن محروم تیم ملی فوتبال ایران است و تیم ما بازیکن مصدومی ندارد.

جونیت چاکر ترک با کمک باهاتین دوران و طارق اونگون قضاوت این بازی را برعهده دارند.

ایران - مراکش/آغاز جام بیست و یکم برای شاگردان کی روش در تقابل با شیرهای اطلس
ترکیب احتمالی تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند، پژمان منتظری، روزبه چشمی، مرتضی پورعلی گنجی، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، علیرضا جهانبخش، احسان حاج صفی، مسعود شجاعی، مهدی طارمی و سردار آزمون

ترکیب احتمالی تیم ملی مراکش

منیر محمدی، مانوئل داکاستا، مهدی بن عطیه، حمزه مندیل، نبیل دیرار، حکیم زیش، مبارک بوسوفا، یونس بلهاندا،کریم الاحمدی، نورالدین امرابات، ایوب الکعبی

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان