۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین لاریجانی‌ می‌خواهد FATF را هم بیست دقیقه‌ای تصویب کند
کد خبر: ۳۱۱۰۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۴ ساعت: ۱۸:۳۵ ↗ لینک کوتاه

دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی :

لاریجانی‌ می‌خواهد FATF را هم بیست دقیقه‌ای تصویب کند

دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص بررسی لایحه چهارگانه FATF گفت: نمایندگان برای فرار از پاسخگویی به شانتاژ رسانه‌ای و تحریف واقعیت متوسل شده اند.

لاریجانی‌ می‌خواهد FATF را هم بیست دقیقه‌ای تصویب کند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با واکنش برخی نمایندگان در خصوص ارسال پیامک های دانشجویی به آنان در جریان بررسی لایحه چهارگانه FATF گفت: جریان دانشجویی به دلیل نگرانی که نسبت به تصویب لایحه چهارگانه FATF داشت به این جمع بندی رسید که باید نظر خود را به نمایندگان مجلس اعلام و این نگرانی را به آن‌ها منتقل کند.

شورابی اظهار کرد: از آنجا که نمایندگان پاسخگوی نگرانی جریان دانشجویی نبودند از این رو به چند دلیل از طرف دانشجویان پیامک‌هایی برای آن‌ها ارسال شد اول اینکه نمایندگان حاضر نبودند که حرف دانشجویان را در جلسات دانشجویی بشنوند از طرفی بسیاری از نمایندگان اصلا لایحه چهارگانه FATF را مطالعه نکرده و به ابعاد فاجعه بار آن آگاه نبودند؛ لذا جنبش دانشجویی برای اینکه از این فاجعه جلوگیری کند به این جمع بندی رسید که هر کسی به صورت خودجوش و آتش به اختیار نگرانی خود را به استان و شهرش اعلام کند.

وی افزود: سوال است که اگر عده‌ای بخواهند نگرانی خود را به دلیل اتفاقاتی که در کشور در حال رخ دادن است به نمایندگان که با رای آن‌ها و مردم به مجلس راه یافته اند از طریق پیامک اعلام کنند آیا این مشکل قانونی دارد؟

دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ارسال حجم وسیعی از پیامک‌ها از طرف دغدغه‌مندان و اقشار مختلف مردم برای نمایندگان نشان می‌دهد که مردم بیدار و آگاهند و این موضوع را دقیق رصد می‌کنند با این وجود سوال این است که آیا نمایندگان نمی‌خواهند حرف مردم را بشنوند.

شورابی تصریح کرد: ممکن است پیامک‌های حاوی تهدید هم برای تخریب حرکت دانشجویان از طرف برخی‌ها با قصد و نیت برای نمایندگان ارسال شده باشد که این مسئله متوجه همان افراد است، ولی محتوای حجم وسیعی از پیامک‌هایی که ارسال شده بیانگر نگرانی و دغدغه دانشجویان است.

وی افزود: اینکه نمایندگان از بین این همه پیامک چند پیامک را علم کنند و بگویند همه پیامک‌ها تهدید آمیز بوده این حقیقت ندارد و به نوعی شانتاژ این مسئله است.

دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر نمایندگان راه‌های رسمی ارتباط را باز بگذارند و در شهر‌ها و استان‌های خود با دانشجویان جلساتی را برگزار کنند قطعا کار به ارسال پیامک کشیده نمی‌شود. در واقع زمانی که نمایندگان فرصتی را برای شنیدن نظرات جریان دانشجویی اختصاص ندادند دانشجویان به این جمع بندی رسیدند که نظرات خود را پیامکی اعلام کنند.

شورابی با تاکید بر اینکه ارسال پیامک‌ها یک کار خودجوش و آتش به اختیار بوده که توسط دانشجویان دغدغه‌مند انجام شد با این وجود از طرف هیچ نهادی خاصی خط نگرفته اند، تصریح کرد: مشخص است که چه کسانی پیامک ارسال کرده اند از این رو لازم نیست که نمایندگان فضا را امنیتی کنند.

وی اضافه کرد: بعضا فجایعی در کشور اتفاق می‌افتد که دارای بعد امنیتی هستند، اما متاسفانه برخی از نمایندگان در چنین مواقعی ژست آزادی بیان به خود می‌گیرند و می‌گویند باید آزادی باشد، اما اینکه عده‌ای دانشجو بخواهند حرف خود را بزنند سریع فضا را امنیتی و آن‌ها را تهدید به برخورد می‌کنند و این برای کسانی که مدعی آزادی بیان هستند مناسب نیست.

دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه عمدتا نمایندگان لیست امید فضای تهدید علیه دانشجویان را دنبال می‌کنند، گفت: جریان دانشجویی این آمادگی را دارد تا در هر دانشگاهی که نمایندگان صلاح می‌دانند با آن‌ها در خصوص لوایح چهارگانه و FATF مناظره کنند. با این وجود اگر نمایندگان احساس می‌کنند که حرف و استدلالی در این رابطه دارند بیایند و در پای میز مناظره حرف‌های خود را بزنند.

شورابی با بیان اینکه نمایندگان برای فرار از پاسخگویی به شانتاژ رسانه‌ای و تحریف واقعیت متوسل شده اند، افزود: اظهارات امروز رئیس مجلس مبنی بر اینکه ارسال پیامک تهدیدآمیز به نمایندگان ممکن است موجب شود نمایندگان نتوانند در موضوعات مختلف تفکر کنند لذا ما در هیأت رئیسه این موضوع را بررسی می‌کنیم که چطور شماره‌های نمایندگان در اختیار این افراد قرار گرفته و برای آن تمهیدی خواهیم کرد دارای نکاتی است. سوال این است که آیا آقای لاریجانی می‌خواهند این لایحه را نیز مانند برجام ۲۰ دقیقه‌ای تصویب کنند و نمایندگان در رابطه با این لایحه تفکر نکنند معتقدم این را آقای لاریجانی می‌خواهند نه جریان دانشجویی. اتفاقا دانشجویان این پیامک‌ها را ارسال کرده اند تا نمایندگان در رابطه با اینکه می‌خواهند چه لایحه‌ای را مورد بررسی قرار دهند تفکر کنند و نروند در صحن مجلس بنشینند و دستور لاریجانی را مانند برجام ۲۰ دقیقه‌ای تصویب کنند.

وی افزود: نکته دیگر اینکه آقای لاریجانی گفته اند در هیأت رئیسه این موضوع را بررسی می‌کنیم که چطور شماره‌های نمایندگان در اختیار این افراد قرار گرفته است سوال این است که آیا می‌خواهید راه ارتباطی مردم با نمایندگان را ببندید و یک حصار دور مجلس بکشید تا نمایندگان مانند خودتان با کسی ارتباط نداشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما دو ماه است که پیگیر برگزاری جلسه با رئیس مجلس هستیم و خیلی از بزرگان را نیز واسطه کرده ایم تا به ایشان بگویند که باید به جریان دانشجویی پاسخگو باشد، اما متاسفانه تا بحال هیچ پاسخی دریافت نکرده ایم.

شورابی بیان کرد: آقای لاریجانی اگر فکر می‌کنند استدلال و حرف دارند پس باید بیایند محکم در برابر مردم و قشر دانشجو بایستند و پاسخگوی کار‌های خود باشند. در حال حاضر از رهبر انقلاب گرفته تا سران دیگر قوا در نشست‌های دانشجویی به سوالات و دغدغه‌های دانشجویان پاسخ می‌دهند، اما آقای لاریجانی که برآمده از رای مستقیم مردم است پاسخگو نیست.

وی افزود: ما حاضریم طی جلسه‌ای با گوش شنوا حرف‌های آقای لاریجانی را در خصوص لایحه چهارگانه FATF بشنویم و البته ایشان هم باید حرف‌های دانشجویان را بشنوند. متاسفانه رئیس مجلس می‌خواهد که دیگر نمایندگان هم از الگوی رفتاری او تبعیت کنند.

دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از ویژگی‌های لاریجانی این است که کمترین ارتباط را با مردم دارد و پاسخگو نیست و متاسفانه همیشه به دنبال این است که زمینه را برای کار مسئولانی که در جهت ایجاد هزینه برای جمهوری اسلامی گام برمی دارند تسهیل کند که در این رابطه می‌توان به تصویب ۲۰ دقیقه‌ای برجام اشاره کرد.

شورابی با تاکید بر اینکه جریان دانشجویی در رابطه با FATF کوتاه نمی‌آید، افزود: خوشحالیم که تلاش‌های دانشجویان و افراد دارای دغدغه و معتقد به انقلاب در مورد FATF موثر واقع شد، اما اگر بنا بر این باشد که نمایندگان با تعلیق بررسی FATF بخواهند جریان دانشجویی را مستهلک کنند تا این لایحه از ردیف اولویت‌های آن‌ها خارج شود به هیچ عنوان چنین مسئله‌ای رخ نمی‌دهد و ما این موضوع را طی ۲ ماه آینده با قوت بیشتری پیگیری می‌کنیم.

با این وجود سوال این است که آیا رئیس مجلس می‌خواهد این لایحه را نیز مانند برجام که ۲۰ دقیقه‌ای تصویب کردند بدون تفکر نمایندگان تصویب کنند آیا این جریان دانشجویی این را می‌خواهد یا آقای لاریجانی.





انتهای پیام/1404
منبع: خبرگزاری دانشجو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان