۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین فرجی; مستاجر‌های ورزش، صاحب خانه شده‌اند/ شرکت تجهیز درب اتاق‌های کاراته را پلمپ کرده و سرما منت می‌گذارد
کد خبر: ۳۱۰۶۴۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

فرجی; مستاجر‌های ورزش، صاحب خانه شده‌اند/ شرکت تجهیز درب اتاق‌های کاراته را پلمپ کرده و سرما منت می‌گذارد

رئیس فدراسیون کاراته، گفت: شرکت توسعه و تجهیز متأسفانه از رسالت اصلی خود فاصله گرفته چرا که هدف از تشکیل این شرکت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ورزش بود اما آنها که به عنوان مستأجر آمدنده بودند، حالا صاحبخانه ورزش شدند.

فرجی; مستاجر‌های ورزش، صاحب خانه شده‌اند/  شرکت تجهیز درب اتاق‌های کاراته را پلمپ کرده و سرما منت می‌گذارد

صادق فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، در ابتدا پاسخ به این سؤال که  تیم ملی کاراته در مجموع قهرمان پنجمین مرحله لیگ جهانی ترکیه شد و نظر شما در مورد عملکرد کاراته ایران در این رقابت‌ها چیست، گفت: پنجمین مرحله مسابقات لیگ کاراته‌وان با توجه به اینکه جزو مسابقات کسب سهمیه المپیک 2020 بود، برای فدراسیون ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. البته ما قهرمانانمان را در این مسابقات برای سه رویداد مهم در سال جاری مورد ارزیابی قرار دادیم. مسابقات پیش‌رو یک رویداد کسب سهمیه المپیک و شش امتیازی است که در واقع افق و چشم‌انداز اصلی فدراسیون کاراته حضور و کسب مدال در المپیک 2020 توکیو است. انشاءالله که کاراته ضلع پنجم مدال‌آوران چهار رشته‌ای باشد که در المپیک مدال‌آور هستند.

رئیس فدراسیون کاراته در پاسخ به این سؤال که آیا در مجموع از عملکرد کادر فنی راضی بودید یا خیر، گفت: بنده این مدال‌آوری در لیگ جهانی ترکیه و کسب عنوان قهرمانی را به همکارانم و جامعه بزرگ کاراته تبریک می‌گویم. از سرمربی تیم ملی مردان و کادر فنی آنها که با برنامه‌ریزی منظم و دقیق اردوهای خود توانستند قهرمان لیگ جهانی ترکیه شوند؛ تشکر می‌کنم. البته باید اشاره کنم ما به این نتایج بسنده نمی‌کنیم و نگاه و چشم‌انداز ما موفقیت در المپیک 2020 است. کاراته در سال 97 مسابقات بزرگ‌تر و  اصلی‌تری نسبت به کاراته‌وان ترکیه دارد که انشاءالله در قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی اسپانیا بتوانیم نتایج خوبی را کسب کنیم. از مسئولان ملی المپیک که مثل همیشه به ما لطف داشتند تشکر می‌کنم و امیدوارم این شرایط همچنان مهیا باشد تا ما بتوانیم در بازی‌های 2018 آسیایی نتایج خوبی را کسب کنیم. 

فرجی در پاسخ به این سؤال که گویا در حاشیه برگزاری مسابقات لیگ جهانی نشست‌هایی را با رؤسای مختلف فدراسیون‌های دیگر کشورها داشتید؛ خروجی این نشست‌ها چه بود، گفت: در کنار برگزاری این مسابقات ما از فرصت استفاده کردیم و نشست‌های خوبی را با رؤسای فدراسیون برخی از کشورها داشتیم. با توجه به اینکه انتخابات آسیا قرار است سال آینده برگزار شود، ما برای گرفتن کرسی بین‌المللی نیاز به رایزنی داشتیم که خوشبختانه این اتفاق صورت گرفت. به هر حال با توجه به جایگاه بالای کاراته ایران در آسیا و جهان و از لحاظ قهرمانی و سرانه جمعیتی که کاراته کشور ما دارد، رؤسای فدراسیون‌های کشورهای دیگر را توجیه کردیم. به هر حال ما  امیدواریم از این فرصت‌ها برای گرفتن کرسی‌های بین‌المللی و جهانی بهره‌مند شویم البته جایگاه کاراته ایران بالا است و با توجه به موقعیت کاراته ایران خیلی از کشورهای دنیا تمایل دارند با ما هم همکاری داشته باشند.

وی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: در این نشست با رئیس فدراسیون ازبکستان جلسه‌ای را داشتیم که آنها پیشنهاد برگزاری اردوی مشترک را به ما دادند و قبول کردند تمام هزینه این اردو را بر عهده بگیرند، یکی دیگر از درخواست‌های آنها که در این مدت مطرح بود سپردن هدایت تیم ملی کاراته کشورشان به مربی تیم ملی ما بود. صحبت‌هایی مطرح شده بود و در ترکیه به جمع‌بندی نهایی رسیدیم و طی امروز و فردا قرارداد حسین روحانی به ایران ارسال می‌شود و چنانچه شرایط مالی برای روحانی مهیا بود او از ماه آینده انشاءالله به عنوان سرمربی تیم ملی ازبکستان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. به هر حال ما در خیلی از کشورها مربیان ایرانی زیادی داریم که حسین روحانی نیز به عنوان سرمربی کاراته ازبکستان به این جمع اضافه شد. خدا را شکر که کاراته ایران به این بلوغ فنی رسیده که خیلی از کشورها تمایل داشته دارند از مربیان ما استفاده کنند و این اتفاق موجب افتخار برای کاراته کشور ما است.

 

فرجی در ادامه صحبت‌های خود با گلایه از مسئولان شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی، گفت: زمانی که شرکت توسعه و تجهیزات اماکن ورزشی تأسیس شد، به تصویب هیأت وزیران رسید تا این شرکت در خدمت ورزش باشد اما این روزها شاهد هستیم ورزش در خدمت آنها است. شرکت توسعه و تجهیز متأسفانه از رسالت اصلی خود فاصله گرفته چرا که هدف از تشکیل این شرکت فراهم کردن زیر ساخت‌ها برای ورزش کشورمان زیرساخت‌های لازم را تشکیل دهد. آنها به عنوان مستأجر آمدند و حالا صاحبخانه ورزش شدند. قرار سازمان تربیت بدنی این نبود که شرکت توسعه نگاه درآمدزایی داشته باشد واقعاً این موضوع بزرگترین آفت ورزش ایران شده است. ما در طول یک سال و نیم گذشته با سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان  و با داورزنی مکاتباتی را داشتیم  و 15 نامه در این مکاتبات ارسال شده تا مکانی برای تمرین تیم‌های ملی کاراته داشته باشیم. علیرغم دستورات وزیر ورزش و معاون وی متأسفانه این نامه‌ها مسکوت مانده و معضل بزرگی شده است. اگر از کاراته مدال می‌خواهند، باید زیرساخت‌ها را مهیا کنند. بچه‌هایمان به سختی مدال‌آوری می‌کنند اما شرایط زیرساخت‌ها ‌آماده نیست.

رئیس فدراسیون کاراته در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: در خصوص اعتبارات و جذب اسپانسر ما از طریق کمک‌های مردمی این مشکلات را حل می‌کنیم ضمن اینکه از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بودجه می‌گیریم و به همان اندازه نیز از مردم کمک جذب می‌کنیم به هر حال وزارت ورزش وظیفه مهیا کردن زیرساخت‌ها را دارد. خیلی جالب است که اخیراً ما با وزیر ورزش مکاتبه‌ای را داشته‌ایم و قرار شده یک زمین 1500 متری را در مجموعه ورزشی آزادی به ما بدهند اما شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی زمینی که متعلق به وزارت ورزش است را با منت به ما می‌دهد و مدعی است زمینی که به ما واگذار می‌شود را در قالب یک اسپانسر بسازیم و ما با آنها قرارداد ببندیم و هر ماه به آنها اجاره بدهیم که این واقعاً جای تعجب دارد.

وی در ادامه صحبت‌های خود، گفت: خواهش من از سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان این است اگر می‌خواهد کار بزرگی در ورزش انجام دهد، زمینه‌های حقوقی و اداری انحلال این شرکت را فراهم کند و این مکان‌ها به خود فدراسیون‌ها و هیأت‌های ورزشی که کار آنها تخصصی است واگذار شود. این حرکت یک حرکت رو به جلو و موفقیت‌آمیز برای ورزش است و حتما این کار می‌تواند در توسعه همگانی و قهرمانی نقش مهمی داشته باشد.

فرجی در پاسخ به این سؤال که گویا هفته گذشته اتاق‌هایی را که برای فدراسیون بسکتبال بود و قرار بر این بود آنها به فدراسیون کاراته تحویل داده شود، پلمپ شده و اجازه فعالیت فدراسیون کاراته را نداده‌اند، گفت: با توجه به نشستی که ما دو هفته قبل با مدیرعامل شرکت توسعه، داورزنی معاون وزیر ورزش و اسبقیان رئیس دفتر امور مشترکین مشترک فدراسیون‌ها در دفتر شرکت توسعه و تجهیز داشتیم، قرار بر این شد تمام اتاق‌های فدراسیون بسکتبال در اختیار فدراسیون کاراته قرار بگیرد. به هر حال با توجه به تعدد پرسنل در رفت‌وآمدهای جامعه کاراته قرار بود که سایت فدراسیون توسعه پیدا کند. داورزنی موافقت را گرفت اما متأسفانه شاهد هستیم از سوی مسئولان مجموعه شهید کشوری این اتفاق صورت نگرفته است. اتاق‌های ما را پلمپ کردند و خانم شیرودی هم هر روز وعده و وعید می‌دهد که در حال مذاکره با کریمی رئیس شرکت توسعه و تجهیز است. نفر دوم وزارت ورزش و جوانان این حکم را داده وقتی تصمیمی را در وزارتخانه گرفته می‌شود سایر زیرمجموعه‌ها نیز باید این دستور را لازم‌الاجرا بدانند.

انتهای پیام/س

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان