۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ترامپ احمق و اصلاح‌نشدنی است/ اروپا از او دنباله‌روی نکند
کد خبر: ۳۱۰۶۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۲ ساعت: ۱۰:۲۸ ↗ لینک کوتاه

روزنامه آلمانی:

ترامپ احمق و اصلاح‌نشدنی است/ اروپا از او دنباله‌روی نکند

یک روزنامه آلمانی ترامپ را رئیس‌جمهوری دانست که هیچ حد و مرز و منطقی را نمی‌شناسد و از اروپا خواست که از وی دنباله‌روی نکند.

ترامپ احمق و اصلاح‌نشدنی است/ اروپا از او دنباله‌روی نکند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، روزنامه "زوددویچه سایتونگ" در مطلبی نوشت: رئیس جمهور آمریکا هیچ حد و مرز و منطقی را نمی‌شناسد. اروپا نباید از ترامپ دنباله‌روی کند. مرکل باید حالا ماکرون را به‌عنوان مهم‌ترین متحد خود جدی بگیرد.

این روزنامه آلمانی در ادامه این مطلب نوشت: خیلی سال پیش که مسن‌ترها یادشان می‌آید دنیا در جنگ سرد قرار داشت. ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی در آن سال‌ها رویارویی سختی داشتند و متحدان آن‌ها هم با این قدرتها ابراز وفاداری می‌کردند. به‌طور متقابل هر چیز بدی در آن دوران قابل تصور بود و بیش از یک بار این خطر به‌صورت ملموس مشخص شد که این شرایط به یک جنگ داغ تبدیل شود. در نهایت سیستم سرمایه‌داری بر کمونیسم پیروز شد و تلاش‌های آزادی‌خواهانه بسیاری از مردم بر اجبارهای سیستم‌های جمعی پیروز شد و با انحلال بلوک شرق، دوران همکاری و اعتماد متقابل آغاز شد.

زوددویچه سایتونگ در ادامه نوشت که امروز هم این خطر واقعی است که جنگ سرد دوباره بازگردد. نظام سرمایه‌داری همه وعده‌های خود را برآورده نکرده و شمار افراد ناراضی افزایش یافته و همراه با آن شک و تردیدها به این سیستم در حال افزایش است. همه جا پوپولیسم در حال اوج گرفتن است. روسیه غرب را از نظر سیاسی به‌چالش می‌کشد و چین هم آن را از نظر اقتصادی به‌مبارزه می‌طلبد. غرب از نظر سیاسی دچار جدایی و شکاف شده است. نشست سالانه سران کشورهای صنعتی دنیا هم در کانادا شکست خورده است. "جی7" عملاً به "جی6" تبدیل شده است.

در ادامه این مطلب آمده است: هر کس اعتقاد داشت که دونالد ترامپ بر اساس استدلال‌ها و حقایق عمل می‌کند باید در نهایت این امید خود را نابودشده ببیند. با این مرد بی‌ادب و احمق دنیا بهتر و صلح‌آمیزتر نمی‌شود. پشت سر او بسیاری از انتخاب‌کنندگان و هواداران منتظرند تا در بازی یکی علیه همه شرکت کنند. ترامپ همچنان با خشونت و همچنین با سلاح اقتصادی سخت دیگران را تهدید می‌کند. برای کشور آلمان که بیش از دیگر کشورها بر مبادلات اقتصادی تکیه داشته و رفاه خود را به این تجارت‌ها مدیون است این شرایط بسیار خطرناک است.

قراردادن تعرفه‌های بالا روی محصولات فولاد و آلومینیوم تنها یک مزه کمی از تلخی است که می‌تواند بیاید.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب تصریح کرد که این مرد ( ترامپ) هیچ مرز و منطقی را نمی‌شناسد. این هیچ معنی ندارد که اروپا همچنان دنباله‌روی او باشد. ترامپ اصلاح‌نشدنی است و مخالف همه امور محرز و قطعی است. وی نه ضرورت سیاست آب‌وهوا و نه قواعد سیاست اقتصادی را نمی‌پذیرد. این مسئله چندین بار اثبات شده است که اقتصاد حمایتی و انزواطلبی در عرصه اقتصادی در طولانی‌مدت به همه و حتی درپیش‌گیرنده این گونه سیاست‌ها از جمله خود آمریکا آسیب می‌رساند. ترامپ به این مسئله اهمیتی نمی‌دهد و نمی‌خواهد ببیند که اعتماد چیز خوبی در سیاست و اقتصاد است.

نویسنده در این شرایط خواستار نزدیکی مرکل و ماکرون و شروع یک ابتکار عمل جدید برای بازسازی اتحادیه اروپا برای مقابله با چالش ترامپ شد.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان