۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بیش از ۱۲ هزار قوطی سهم از پهنه‌های کشاورزی جمع آوری می‌شود
کد خبر: ۳۱۰۵۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۱ ساعت: ۱۴:۱۲ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسئول آفات عمومی جهاد کشاورزی قزوین:

بیش از ۱۲ هزار قوطی سهم از پهنه‌های کشاورزی جمع آوری می‌شود

کارشناس مسئول آفات عمومی مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:این طرح در مراحل بعدی نیز تا پایان شهریور ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۲ هزار قوطی سهم از پهنه‌های کشاورزی جمع آوری شود.

بیش از ۱۲ هزار قوطی سهم از پهنه‌های کشاورزی جمع آوری می‌شود
مهراب کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  اظهار کرد: این طرح در راستای پاسداشت زیست بوم «طبیعت» برای دومین سال متمادی است که در استان اجراو عملیاتی می شود.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان با همکاری مدیریت‌ها و مراکز جهادکشاورزی شهرستان‌های سطح استان اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای بهره برداران و فروشندگان سموم کشاورزی استان کرده است.

کریمی اضافه کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۳۰۰۰ قوطی خالی سم «در مرحله اول» از پهنه‌های کشاورزی استان گردآوری و برای نابود کردن آنها با هماهنگی مدیریت شهری استانداری قزوین و محیط زیست استان تحویل سایت محمدآباد شده است.

به گفته وی؛ این طرح در مراحل بعدی نیز تا پایان شهریور ماه سالجاری ادامه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۲ هزار قوطی سهم از پهنه‌های کشاورزی جمع آوری شود.

وی هدف از اجرای این طرح را؛ همکاری و پیگیری داوطلبانه کارکنان جهاد کشاورزی استان و زیر مجموعه و در راستای فرهنگ سازی برای گردآوری قوطی های خالی سم و پسماندهای ویژه و خطرناک و رها نکردن آن در زیست بوم از سوی کشاورزان است.

کارشناس مسئول آفات عمومی حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اگرچه قانون پسماندها سال‌هاست تصویب و روند اجرایی کار مشخص شده اما اجرایی شدن آن از سوی دستگاه‌های مسئول از جمله؛ استانداری، محیط زیست، سازمان جهادکشاورزی، صداو سیما و آموزش و پرورش نیازمند هماهنگی بین دستگاهی درسطوح کشوری و استانی و همچنین تامین بودجه است.

کریمی در نظرگرفتن مکانی برای گردآوری موقت قوطی خالی سم دور از ساختمان‌های اداری و مسکونی و همچنین خودرو مناسب برای جابجایی این قوطی‌ها از مزارع کشاورزی به جایگاه‌های معدوم سازی را از مهمترین نیازمندی‌ها برای اجرای این طرح ارزشمند دانست.

وی ابراز امیدواری کرد: با ورود جدی و مسئولانه دیگر دستگاه‌های مسئول در این زمینه در جهت ایجاد بستر مناسب برای اجرای قانون پسماندها بتوان گام‌های موثر تری در راستای حفظ و صیانت از زیست بوم و طبیعت برداشته شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان