۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سلطانی‌فر; همه امکانات مورد نیاز تیم ملی فوتبال به بهترین نحو ‏تامین شده است/قلب ۸۰ میلیون ایرانی همراه تیم ملی در جام جهانی است
کد خبر: ۳۱۰۴۷۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

سلطانی‌فر; همه امکانات مورد نیاز تیم ملی فوتبال به بهترین نحو ‏تامین شده است/قلب ۸۰ میلیون ایرانی همراه تیم ملی در جام جهانی است

وزیر ورزش و جوانان گفت: هرچند در جام جهانی در گروه دشواری قرار داریم اما تیم ما تمام تلاش خود را برای بازی خوب و در خور شأن ایران و دفاع از حیثیت فوتبال کشور به کار می‌بندد.

سلطانی‌فر; همه امکانات مورد نیاز تیم ملی فوتبال به بهترین نحو ‏تامین شده است/قلب ۸۰ میلیون ایرانی همراه تیم ملی در جام جهانی است

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در خصوص مسائل و موضوعات تیم ملی فوتبال در راه جام جهانی روسیه، تعاملات ورزشی با کشورهای اسلامی و ورزش بانوان ایران صحبت کرد.

وزیر ورزش و جوانان ابتدا با اشاره به این موضوع که فوتبال ایران برای پنجمین بار است که به مسابقات جام جهانی صعود می کند، گفت: در این دوره برخلاف دوره های قبلی، صعود زودهنگام و مقتدرانه ای داشتیم و از روز بعد از بازی با ازبکستان که صعودمان قطعی شد، با هماهنگی فدراسیون و کادر فنی تیم ملی برنامه ریزی ها برای حضوری موفق در جام جهانی آغاز شد.

* تیم ایران تمام تلاش خود را برای دفاع از حیثیت فوتبال کشور به کار می بندد

سلطانی فر تصریح کرد: برای استفاده حداکثری کادر فنی تیم ملی از بازیکنان مختلف، هماهنگی های لازم با باشگاه ها انجام شد، کمپ تیم ملی در روسیه که متعلق به ایتالیا بود را با حذف ایتالیا از این رقابتها، در اختیار گرفتیم و الان تیم ما یکی از بهترین کمپ های روسیه را در اختیار دارد. اردوی بشیکتاش ترکیه هم با امکانات بسیار خوبی در اختیار ما بود و در کل شرایط خوبی داریم. هرچند در گروه دشواری قرار گرفته ایم اما تیم ما تمام تلاش خود را برای بازی خوب و در خور شأن ایران و دفاع از حیثیت فوتبال کشور به کار می بندد.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر این موضوع که مجموعه امکاناتی که مورد نیاز کادر فنی تیم ملی بوده، مهیا شده است، عنوان کرد: در این خصوص مشکلی وجود نداشته و ندارد. در هر فرصتی که لازم بوده بازیکنان در اختیار تیم ملی قرار گرفتند، 10 بازی تدارکاتی برگزار شد و همه تلاش صورت گرفت که آمادگی تیم به حد اعلا برسد و بتوانیم در این مسابقات به خوبی ظاهر شویم.

* در گروه دشواری قرار داریم

وزیر ورزش و جوانان در خصوص شرایط تیم ایران در این دوره جام جهانی نیز گفت: در هر دوره متناسب با قرعه، شرایط خاصی داشتیم و این بار نیز در گروه دشواری قرار گرفته ایم ولی جوانان ایران ثابت کرده اند که هر وقت عزم و اراده برای انجام کاری داشتند به موفقیت های بزرگی رسیده اند، این ویژگی ملت ایران است که در سختی ها و مشکلات، با عزم و اراده راسخ، گلیم خود را از آب بیرون می کشند؛ حتی در زمان جنگ تحمیلی که اکثر کشورهای دنیا حامی صدام بودند ملت ما با جانفشانی جوانان غیورش در نهایت به پیروزی رسید. در دوره سازندگی هم ملت ایران اراده کرد که کشور را بسازد و این اتفاق افتاد و از آن جایی که هیچ قدرتی نمی تواند در مقابل عزم و اراده یک ملت بیاستد، امروز هم مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.

* قلبهای 80 میلیون ایرانی همراه تیم ملی در جام جهانی است

سلطانی فر با بیان این که در ایران جمعیت دوست داران ورزش به ویژه فوتبال بسیار زیاد است، افزود: هواداران دو تیم مردمی استقلال و پرسپولیس به 50 میلیون نفر می رسند که این تعداد به اضافه بقیه مردم کشور از تیم ملی حمایت می کنند و باید بگویم تیم ملی فوتبال تنها یک تیم 23 نفره نیست، بلکه قلبهای 80 میلیون ایرانی همراه تیم ملی در جام جهانی است.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر نقش ورزش در پر کردن اوقات فراغت جامعه و ایجاد وحدت، انسجام و غرور ملی، خاطرنشان کرد: همه مردم پیروزی های قهرمانان را دوست دارند و وقتی که پرچم کشورشان به اهتزاز در می آید غرور ملی ارتقاء پیدا می کند، هر جا این اتفاق افتاده، ورزش توانسته به خوبی ایفای نقش کند.

* به جام جهانی می رویم تا دوستی ها را تحکیم کنیم

سلطانی فر همچنین در خصوص تعاملات ورزشی با کشورهای اسلامی یادآور شد: ورزش ابزاری برای تقویت تعامل و دوستی بین ملت هاست. بعد از انقلاب اسلامی ممکن است ما به دلیل مسائل مختلف سیاسی با برخی کشورها قطع رابطه کرده باشیم اما هیچ گاه تعاملات ورزشی ما با دیگر کشورها قطع نشده است الان هم به جام جهانی می رویم تا دوستی ها را تحکیم کنیم. امیدوارم جام جهانی فوتبال که بعد از المپیک بزرگترین رویداد ورزشی به شمار می رود و چندین میلیارد بیننده دارد، صحنه حضور خوب و آبرومند ایران توأم با انتقال ارزش های اخلاقی و انسانی باشد.

* حداکثر تلاش انجام شده تا جمع زیادی از ایرانیان بازی های تیم ملی را تماشا کنند

وی با بیان این که دستگاه های مختلفی در زمینه انتقال هم وطنان و تهیه بلیط جام جهانی فعالیت داشته و دارند، افزود: حداکثر تلاش انجام شده تا جمع زیادی از ایرانیان از نزدیک بازی های تیم ملی در روسیه را تماشا کنند و اعتقاد دارم به غیر از این تعداد، یک ملت 80 میلیون نفری از 23 سردارشان حمایت می کنند.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص دعوت رئیس فیفا از رئیس جمهور ایران برای حضور در افتتاحیه جام جهانی، گفت: آقای اینفانتینو هم در سفری که اسفند ماه گذشته به تهران داشت به صورت حضوری از رئیس جمهور دعوت کرد و هم به صورت کتبی این دعوت نامه را ارسال کرده است، از طرفی آقای پوتین نیز از دکتر روحانی برای حضور در افتتاحیه جام جهانی دعوت کرده است ولی تا این لحظه حضور دکتر روحانی، به دلیل ازدحام و برنامه های کاری مهم در آن تاریخ، مشخص نیست.

* بانوان هر جا که شرایط برابری با مردان داشته اند به موفقیت های خوبی رسیده اند

سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش به موضوع ورزش زنان پرداخت و گفت: زنان نیمی از جمعیت ایران را تشکیل می دهند و ثابت کرده اند ظرفیت های خوبی دارند و هر جا که شرایط برابری با مردان داشته اند به موفقیت های خوبی رسیده اند مثل کنکور که با ایجاد شرایط برابر بین دختران و پسران شاهد هستیم که 60 درصد قبولی ها متعلق به دختران است.

* هیچ محدودیتی برای فعالیت ورزشی بانوان با رعایت ملاحظات شرعی قائل نیستیم

وی ادامه داد: در عرصه های مختلف نیز هیچ محدودیتی برای بانوان با رعایت ملاحظات شرعی قائل نیستیم و در حال حاضر بانوان ایرانی در ده ها رشته ورزشی مختلف که شرایطش فراهم شده، فعالیت دارند. در یکی دو سال اخیر هم در چند رشته ورزشی که مهمترین آن بسکتبال بود، توانستیم با رایزنی هایی که با رئیس جهانی بسکتبال داشتیم این محدودیت ها را برطرف کنیم و در کمترین زمان ممکن لباس تیم بانوان را به تایید فدراسیون جهانی رساندیم و در چند ماه گذشته بانوان ما توانسته اند در چندین رویداد بین المللی بسکتبال با حجاب اسلامی حضور پیدا کنند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: هرجا و در هر رشته ای بتوانیم، ابزار و امکانات حضور بانوان را فراهم می کنیم تا آن ها به عنوان نیمی از جامعه بتوانند از نیمی از امکانات ورزشی کشور استفاده کنند و ظرفیت بالای خود را نشان دهند.

وی افزود: همانطور که بانوان فوتسالیست ما برای دومین سال پیاپی توانستند حریفان قدرتمند خود را مقتدرانه شکست دهند، در رشته های دیگر هم بانوان ایرانی با این حمایت ها می توانند افتخار آفرین باشند و بسیار امیدواریم که در سال های آینده خبر های خوشی را از ورزش بانوان ایران بشنویم.

* مهیا کردن شرایط حضور بانوان در میادین ورزشی تکلیف و وظیفه قانونی وزارت ورزش و جوانان است

سلطانی فر با بیان این که وزارت ورزش وظیفه دارد شرایط حضور بانوان در میادین ورزشی را مهیا کند، افزود: در این خصوص تکلیف و وظیفه قانونی داریم و تا الان هم همه تلاش خود را در این زمینه انجام داده ایم. از حدود 330 ورزشکار اعزامی به بازی های آسیایی جاکارتا، حدود 100 نفر یعنی یک سوم آن ها را بانوان تشکیل می دهند که این موضوع برای اولین بار است که اتفاق می افتد و نشان از توجه ما به ورزش بانوان دارد.

* امیدوارم با حمایت رئیس شورای المپیک آسیا بتوانیم بازی های زنان کشورهای اسلامی را احیا کنیم

وی همچنین در خصوص بازی های زنان کشورهای اسلامی اظهار داشت: این حرکت بسیار مناسب در یک مقطعی با حضور تعدادی از کشورهای اسلامی مطرح و بازیها برگزار شد و بازتاب بسیار خوبی داشت اما متاسفانه به دلیل وجود محدودیت های خاصی که در روابط بین چند کشور به وجود آمد بازی های بانوان کشورهای اسلامی متوقف شد. در سفر اخیری که شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا به تهران داشت موضوع احیاء این بازی ها را مطرح کردیم که با استقبال او مواجه شد و امیدوارم با برنامه هایی که ما ارائه می کنیم و حمایت های رئیس شورای المپیک آسیا بتوانیم این بازی ها را مجددا برای بانوان کشورهای اسلامی داشته باشیم.

* در چهارچوب اصول روابط با کشورهای همسایه را گسترش دهیم

وزیر ورزش و جوانان در خصوص تعاملات ورزشی با کشورهای همسایه گفت: ما با رعایت اصول و مبانی سیاست امور خارجه که توسط مسئولین عالی رتبه و دستگاه دیپلماسی تبیین می شود برای تعامل با کشورهای همسایه محدودیتی نخواهیم داشت. شاید در مواردی بعضی کشورها بنا بر دلایل خاص خودشان محدودیت ایجاد کرده باشند ولی ما رابطه بسیار خوبی با کشورهای اسلامی و همسایه داریم و تلاش می کنیم که در چهارچوب اصول و مبانی سیاست خارجه روابط را گسترش دهیم.

* روابط بسیار گرم، نزدیک و رو به توسعه بین ورزش ایران و عراق وجود دارد

سلطانی فر همچنین در خصوص تعاملات ورزشی با کشور عراق گفت: ما با وزیر ورزش عراق و مجموعه مسئولین ورزشی عراق رابطه بسیار گرم و خوب و نزدیکی داریم و رفت و آمد و ملاقات های بسیاری داریم و فکر می کنم در آینده هم این روابط گسترش پیدا می کند.

وی ادامه داد: به دنبال سفر وزیر ورزش و جوانان عراق به ایران بنا شد یک هیات کارشناسی مرکب از مدیران مختلف ستادی و فدراسیون ها به عراق اعزام کنیم و با مسئولین ورزش عراق و فدراسیون های مختلف جلساتی داشته باشند که این کار حدود 4، 5 ماه گذشته انجام شد و مذاکرات بسیار خوبی در زمینه گسترش همکاری ها، برخورداری ورزش عراق از ظرفیت بسیار خوبی که ورزش ایران دارد، اعزام مدرسان، مربیان، برگزاری دوره های مختلف، برگزاری بازی های مختلف و حضور در همایش های تخصصی ورزشی داشتد و ان شاءالله در آینده نزدیک بتوانیم با اعزام تیم ملی امید و تیم پیشکسوتان 2 بازی تدارکاتی و دوستانه در عراق داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان در پایان با بیان این که روابط بسیار گرم، نزدیک و رو به توسعه و عمیقی بین ورزش ایران و عراق وجود دارد، گفت: در حال حاضر در تعدادی از رشته ها مانند ورزش های رزمی، کشتی، والیبال و وزنه برداری ما در رده قدرت های اول جهانی هستیم و در مذاکرات با مسئولین عراقی عنوان کردیم که ما همه ظرفیت ها از جمله اعزام مدرسان و برگزاری اردوهای مشترک، پذیرا بودن تیم های مختلف و ورزشکاران عراقی را برای ارتقا و رشد ورزش این کشور اختصاص می دهیم.

انتهای پیام/ا

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان