۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین خشکسالی قزوین را تهدید می‌کند/ کلیه ذخایر برفی کوه‌های زاگرس و البرز از بین رفته است
کد خبر: ۳۱۰۲۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۰ ساعت: ۱۲:۱۱ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار قزوین:

خشکسالی قزوین را تهدید می‌کند/ کلیه ذخایر برفی کوه‌های زاگرس و البرز از بین رفته است

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: همچنین کلیه ذخایر برفی در کوه‌های زاگرس و البرز نیز از بین رفته است، بنابراین ضروری است با تمهیدات و سیاست‌های لازم در این خصوص، به استقبال تابستان برویم.

خشکسالی قزوین را تهدید می‌کند/ کلیه ذخایر برفی کوه‌های زاگرس و البرز از بین رفته است
علی فرخ زاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: گرچه در روزهای اخیر بارش‌های خوبی را در سطح استان شاهد بوده ایم، اما این به آن معنی نیست که خطر خشکسالی به طور کامل در استان رفع شده است.

وی افزود: میزان بارندگی‌های استان از ابتدای سال آبی، مهرماه ۹۶ تاکنون ۲۷۹/۱ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه قبل ۸/۷ درصد کاهش و نسبت به بلندمدت ۱۰/۳ درصد کاهش داشته است.

معاون عمرانی استاندار قزوین ابراز کرد: در کل کشور با وجود بارش‌های به نسبت مناسب در فصل بهار، میانگین بارش کشور از ابتدای سال زراعی تاکنون حدود۲۶/۴درصد نسبت به میانگین بارش بلندمدت کاهش دارد.

وی بیان کرد: همچنین کلیه ذخایر برفی در کوه‌های زاگرس و البرز نیز از بین رفته است، بنابراین ضروری است با تمهیدات و سیاست‌های لازم در این خصوص، به استقبال تابستان برویم.

این مسئول با بیان اینکه بارش‌های اخیر استان ربطی به بارور سازی ابرها ندارد، گفت: علت بارش‌های اخیر استان سامانه بارشی است که از خارج از کشور از سمت شمال غرب و دریای سیاه و مدیترانه وارد کشور شده است و حاصل بارورسازی ابرها نیست.

وی عنوان کرد: مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها، قبل از بارش‌ها، تست پرواز انجام داده، اما این پرواز اجرایی و عملیاتی نبوده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان