۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین میریم روسیه، هرجور که صلاح بدونیم!
کد خبر: ۳۱۰۲۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۰ ساعت: ۷:۴۸ ↗ لینک کوتاه

ادامه حاشیه‌های سفر نمایندگان به جام‌جهانی

میریم روسیه، هرجور که صلاح بدونیم!

سفر به روسیه هزینه‌بردار نیست. برخی از همکاران اعلام کرده‌اند برای هزینه به روسیه نمی‌روند. ۳۰‌میلیون هزینه قابل توجهی نیست! برای چهار نفر ۱۲۰ میلیون هزینه‌ای نیست! ۱۲۰ میلیون به کجای کشور می‌رسد

میریم روسیه، هرجور که صلاح بدونیم!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین   ،ماجرای سفر همراهان تیم ملی ایران در سفر به جام‌جهانی روسیه، دیروز هم وارد مراحل تازه و البته جنجالی‌تری شد. پس از آن که انتقادها به سفر جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به روسیه بالا گرفت، امروز برخی از آنان در نخستین روز کاری هفته به این انتقادها پاسخ دادند. پاسخ‌هایی که البته کمتر از انتشار لیست اولیه، جنجالی نبود. اتفاقی که در داخل فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش هم افتاد و مسوولان فدراسیون و وزارتخانه را وادار به موضع‌گیری و واکنش کرد.

دیروز شاید جنجالی‌ترین گفت‌و‌گوها مربوط به خانم «پروانه سلحشوری» بود. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که نه تنها بر خلاف بعضی از همتایانش از این سفر به‌خاطر هزینه از بیت‌المال انصراف نداد بلکه از آن دفاع کرد و اعلام کرد که با هزینه شخصی و برای آماده‌سازی زمینه حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه‌ها سفر به جام‌جهانی روسیه را تجربه خواهد کرد.

میریم روسیه، هرجور که صلاح بدونیم!

می‌روم که زنان به ورزشگاه بیایند
 سلحشوری دیروز به «فارس» و در جواب چرایی سفرش به جام‌جهانی 2018 روسیه گفت: «‌در سفرهایی که کمیسیون فرهنگی معرفی می‌کند، بنده تاکنون از طرف کمیسیون به سفر خارجی نرفته‌ام،
به همین دلیل نوبتم بود که به جام‌جهانی بروم؛ چون نوبت من بود، برای این سفر اسم بنده را دادند، ممکن بود سفر به کشور دیگری باشد، ولی الآن به‌عنوان ناظر به جام‌جهانی می‌روم.» او در واکنش به خبرها مبنی بر این‌که سفر این گروه از نمایندگان با درخواست وزارت ورزش و با هزینه این وزارتخانه انجام خواهد شد، گفت: «بنده به وزارت ورزش اعلام کردم با هزینه خودم به روسیه می‌روم. با آقای خادم صحبت کردم و گفتم هزینه را شخصاً متقبل می‌شوم. بنده هم به خاطر همین شرایط اقتصادی جامعه با هزینه شخصی خودم به این سفر می‌روم، وگرنه که وظیفه کمیسیون یا وزارت ورزش یا مجلس یا دولت است، که هر کدام که سفر را ترتیب می‌دهند، هزینه آن را بپردازند. این وظیفه آن‌هاست که هزینه این سفر را متقبل شوند، اما بنده به خاطر شرایط اقتصادی مردم این کار را می‌کنم و با هزینه شخصی خودم به جام‌جهانی می‌روم.» سلحشوری البته در کانال تلگرامی‌اش هم دلیل جالبی برای سفر خود به روسیه عنوان کرده و نوشته است: «جام‌جهانی روسیه را فرصتی مغتنم می‌دانم تا تابوی غیرقانونی و غیرشرعی ممنوعیت ورود زنان ایران به ورزشگاه‌ها که برخی با سلیقه‌های مردسالارانه خود ایجاد کرده‌اند، شکسته شود.»

چرا نماینده‌ها را تشویق نمی‌کنید؟
 از سویی دیگر، یک عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی نیز، رقم پیش‌بینی شده برای هزینه سفر نمایندگان مجلس به جام‌جهانی روسیه را زیاد ندانست. آقای «عبدالرضا عزیزی» در این‌باره به یکی از برنامه‌های ورزشی رادیو گفته است: «‌شنیده‌ام که قرار است چند نماینده مجلس به روسیه بروند. سوالی دارم. آیا مشکل کشور حضور این چهار نماینده در جام‌جهانی است که این قدر رسانه‌ها، رادیو و تلویزیون به آن پرداخته است. حتی رییس‌جمهوری کشورهای دیگر برای تشویق ملی‌پوشان‌شان به روسیه می‌روند.» او افزود: بحث حضور در روسیه مطرح نیست و حتی بحث نظارت که در برخی رسانه‌ها مطرح شده است هم وجود ندارد. معتقدم حضور چند نماینده و مدیر باعث تشویق ملی‌پوشان می‌شود و میزان اهمیت به فوتبال را مشخص می‌کند.

عزیزی گفت: «سفر به روسیه هزینه‌بردار نیست. برخی از همکاران اعلام کرده‌اند برای هزینه به روسیه نمی‌روند. 30‌میلیون هزینه قابل توجهی نیست! برای چهار نفر 120 میلیون هزینه‌ای نیست! 120 میلیون به کجای کشور می‌رسد! اتفاقاً رسانه‌ها باید نمایندگان را تشویق کنند تا در جام‌جهانی حضور یابند و باعث دلگرمی شوند.»
خبری که از وزارتخانه تکذیب شد

دیروز البته نقل قولی جنجالی هم از معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان در «باشگاه خبرنگاران جوان» منتشر شد که سرو صدای زیادی به پا کرد و البته تکذیب هم شد. باشگاه خبرنگاران جوان مدعی شده بود آقای «امیررضا خادم» درباره سفر نمایندگان مجلس به روسیه و براساس نامه درخواستی این وزارتخانه گفته است: «‌منطقی نیست که ما درخواست کنیم نماینده‌های مجلس با ما به روسیه بیایند. درخواست اعزام از سوی نمایندگان بوده است. به‌زودی در بیانیه‌ای این موضوع را شفاف‌سازی می‌کنیم.» این خبر اما، از سوی وزارت ورزش و جوانان تکذیب شد و نوشت: «وزارت ورزش و جوانان مصاحبه معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های این وزارتخانه را با باشگاه خبرنگاران پیرامون شرایط حضور نمایندگان در جام‌جهانی مسکو تکذیب کرد.» در این تکذیبیه آمده است: امیر رضا خادم، معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان، گفت‌وگویی در این خصوص با باشگاه خبرنگاران نداشته و این خبر کذب است.

تواشیح‌خوانی که پرچم پخش می‌کند
شاید اما جالب‌ترین حاشیه‌ها درباره همراهان اعزامی به جام‌جهانی روسیه، از داخل فدراسیون فوتبال باشد. جایی که یکی از توییت‌های خبرنگاران حاضر در روسیه، مسوولان فدراسیون را وادار به پاسخی عجیب و قابل تأمل کرد.این خبرنگار در توییتی عجیب، خبر از حضور گروه سه‌نفره تواشیح برای دومین دوره متوالی در جمع کاروان تیم ملی فوتبال ایران داد. اظهاراتی که پاسخ عجیب‌تر رییس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال را در پی داشت. آقای غلامحسین زمان‌آبادی در این‌باره به «ایکنا» گفت: «چنین موضوعی به هیچ‌وجه صحت نداشته و ساخته و پرداخته ذهن برخی افراد است. برخی افراد برای اینکه فعالیت‌های فرهنگی فدارسیون فوتبال را لوث کنند، دست به چنین شایعاتی می‌زنند.» زمان‌آبادی با اشاره به اینکه در روسیه با انجمن اسلامی دانشجویان مسکو و در ایران نیز با نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور دانشجویان خارج از کشور هماهنگی‌هایی برای انجام کارهای فرهنگی صورت گرفته است، گفت: «هماهنگ شده است تا برنامه‌ها و فعالیت‌های تبلیغاتی که در نظر گرفته شده است، حساب‌شده باشد.» جالب‌ترین بخش پاسخ زمان‌آبادی اما اشاره او به ترکیب همراهان تیم ملی بود. رییس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال با تأکید بر اینکه تعدادی از همکاران ما به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات فرهنگی حضور خواهند داشت، در مورد فعالیت‌های این افراد در کشور روسیه اظهار کرد: «این افراد فعالیت‌هایی همچون توزیع پرچم، پیشانی‌بند، حمایل و‌... در بین تماشاگران را انجام خواهند داد.» او در‌عین‌حال این را هم گفت که یکی از افراد اعزامی از سوی کمیته فرهنگی به روسیه برای ارائه خدمات به ملی‌پوشان، عضو یکی از گروه‌های تواشیح کشور است. اما اینکه ما بخواهیم گروه تواشیح اعزام کنیم که در کشور روسیه به اجرای برنامه به زبان عربی بپردازند، اصلاً چنین موردی نیست و کاملاً این خبر را تکذیب می‌کنم. حالا باید منتظر ماند و دید سرنوشت کاروان پرحاشیه و جنجالی تیم ملی در سفر به جام‌جهانی روسیه به کجا خواهد انجامید و ماجرای دفاع‌های عجیب و تکذیب‌های عجیب‌تر این سفر چه سرانجامی خواهد داشت.



انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان