۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ناملایمات مسئولان سبب دلسردی‌ام نشده است/ حمایت از ورزشکاران معلول سبب افزایش عزت نفس معلولان جامعه می‌شود
کد خبر: ۳۱۰۱۸۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۱۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

ناملایمات مسئولان سبب دلسردی‌ام نشده است/ حمایت از ورزشکاران معلول سبب افزایش عزت نفس معلولان جامعه می‌شود

کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران با اشاره به اینکه ناملایمات مسئولان سبب دلسردی‌ام نشده است، گفت: حمایت از ورزشکاران معلول سبب افزایش عزت نفس معلولان جامعه می‌شود.

ناملایمات مسئولان سبب دلسردی‌ام نشده است/ حمایت از ورزشکاران معلول سبب افزایش عزت نفس معلولان جامعه می‌شود

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین از مشهد، معصومه زارعی کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشورمان که سابقه ۱۷ سال حضور در تیم ملی را دارد و  توانسته در این سال‌ها افتخارات فراوانی را کسب کند، نشان داده معلولیت مانع پیشرفت نیست و فعل خواستن را در عمل صرف کرده است.

زارعی علاوه بر والیبال نشسته حدود ۱۰ سال است که در هیات اتومبیل‌رانی و موتورسواری خراسان رضوی به‌عنوان نائب رئیس فعالیت می‌کند و در این زمینه نیز موفقیت‌های زیادی را کسب کرده است.

کاپیتان تیم ملی کشورمان سال‌های زیادی از زندگی خود را صرف ورزش کرده است، بی‌توجهی و کوتاهی مسئولین به این سرمایه گرانقدر، نتوانسته ذره‌ای از علاقه و اراده او را در ورزش از بین ببرد، او بعد از پایان سومین اردو آمادگی تیم ملی در سال ۹۷ برای حضور در مسابقات جهانی هلند از سال‌های حضورش در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین در مشهد می‌گوید: سال 79 وارد والیبال نشسته شدم و ۱۷ سال است که به‌عضویت تیم ملی درآمدم، در حال حاضر کاپیتان تیم ملی و بهترین بازیکن آسیا هستم، 3 سال متوالی بانوی برتر حجاب زن در مشهد شدم و از مسئولین استانی لوح دریافت کردم، در این سال‌ها توانستم 12 قهرمانی لیگ برتر و قهرمانی کشور را  تجربه کنم و به‌همراه تیم ملی سال گذشته مقام سوم آسیا و مقام پنجم جهان را کسب کردم.

ناملایمات مسئولان سبب دلسردی‌ام نشده است

صبح قزوین : با وجود افتخاراتی که در این سال‌ها کسب کردید، از جانب مسئولین استانی تقدیری صورت گرفت؟

با وجود اینکه قهرمان ملی هستم، اما تجلیلی که در شأن من باشد از جانب ارگان‌ها مربوطه صورت نگرفته است، اما چون عاشق این رشته هستم، به این مسائل توجه نمی‌کنم و ورزشم را ادامه می‌دهم.

20 تیر اعزام به مسابقات جهانی والیبال نشسته در هلند

صبح قزوین : آخرین وضعیت تیم ملی والیبال نشسته برای حضور در مسابقات جهانی و آسیایی به چه صورت است؟

7 خرداد ماه سومین اردو آمادگی سال ۹۷ برای حضور در مسابقات بین­‌المللی در ساری آغاز شد و پس از 10 روز تمرین به شهرهایمان برمی‌گردیم، ۱۵ روز  استراحت خواهیم داشت، 3 تیرماه آخرین اردوی آمادگی را در تهران برگزار می‌کنیم.

20 تیر به‌مسابقات جهانی والیبال نشسته در هلند اعزام می‌شویم، 10 مهر ماه نیز در مسابقات پارآسیایی جاکارتا، برای کسب سهمیه پارالمپیک توکیو 2020 ژاپن به‌مصاف حریفان می‌رویم.

پس از بازگشت از جاکارتا دوباره تمرینات آغاز می‌شود، به‌دلیل این فشردگی مسابقات بدن ورزشکاران باید کاملا آماده باشد، به‌همین دلیل در مدتی که در مشهد هستم، تمرینات بدنسازی بسیاری انجام می­‌دهم.

حضور دو ورزشکار از خراسان رضوی در تیم ملی

صبح قزوین : در این سال‌ها بازیکن دیگری از خراسان رضوی در تیم ملی حضور داشته است؟

از سال 90 تا 96 تنها ملی‌پوش والیبال نشسته از  خراسان رضوی بودم، اما خوشبختانه سال 96، ندا پنجه‌باشی نیز از این استان به‌تیم ملی اضافه شد و تیم ملی با دو نفر از خراسان رضوی در مسابقات آسیایی اقیانوس چین سال ۹۶ شرکت کرد.

حمایت از ورزشکاران معلول سبب افزایش عزت نفس معلولان جامعه می‌شود

صبح قزوین : نبود اسپانسر بزرگ‌ترین مشکل بانوان در ورزش است، حمایت و امکانات در رشته شما چگونه بوده است؟

اسپانسر برای بانوان سالم به سختی پیدا می‌شود، چه برسد به ما که معلول هستیم و تاکنون هم برای مسابقات لیگ برتر هیچ اسپانسری نداشتیم، اما هیات جانبازان و معلولین هزینه‌ها را متقبل شد و تیم‌ها را اعزام می‌کرد.

خوشبختانه برای تمرین و بازی، سالن در اختیار داشتیم و از بابت امکانات مشکلی نداشتیم، اما متاسفانه با عدم حمایت ارگان­‌های دیگر مانند شورای شهر و  بهزیستی مواجه هستیم، بهایی به ورزشکاران معلول داده نمی‌شود و شاهد این کم‌لطفی­‌ها هستیم.

ورزشکاران معلول تیم ملی، نخبه معلولین محسوب می‌شوند و حمایت از ما می‌تواند سبب انگیزه در سایر معلولین و جانبازان و همچنین دیده شدن آنها شود.

صبح قزوین : رشته اتومبیل‌رانی به ویژه موتورسواری یکی از رشته‌های پرحاشیه برای بانوان است که با وجود محدودیت‌هایی که در این رشته‌ها دارند، بازهم بانوانی هستند که به‌امید شرکت در تورنمنت‌های برون مرزی تلاش و در مسابقات کشوری کسب مقام می‌کنند، شرایط ورزشکاران خراسان رضوی در این رشته چگونه است؟

هر هفته، دوشنبه‌ها و جمعه‌ها تمرین موتورسواری بانوان در پیست ثامن الائمه انجام و این تمرینات شامل فصل یا ماه خاصی نمی‌شود.

خوشبختانه هر فصل، مسابقات اتومبیل‌رانی سرعت، آفرود و موتور کراس در خراسان رضوی را برگزار و نفرات اول تا سوم به مسابقات قهرمانی کشور اعزام می‌شوند.

مقام اول تا سوم در رشته آفرود و مقام دوم و سوم در رشته موتورسواری را بانوان خراسان رضوی در مسابقات قهرمانی کشور سال 96 کسب کردند، در رشته‌های دیگر به‌دلیل هزینه‌ بالا تجهیزات اعزام به مسابقات را نداشتیم.

خوشبختانه در رشته آفرود، سرعت و موتور کراس، سال به سال پرشورتر وارد میدان می‌شویم و از آنجایی که تمرینات بیشتر می‌شود، نشان‌دهنده رشد بانوان ورزشکار خراسانی است.

هزینه بالا مانع اعزام ورزشکاران اتومبیل رانی و موتورسواری به مسابقات بین المللی است

صبح قزوین : علت عدم اعزام ورزشکاران به‌مسابقات برون‌مرزی چیست؟

فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری تمام انرژی و هزینه‌اش را صرف مسابقات قهرمانی کشوری می‌کند، در دو  بخش آقایان و بانوان اعزام به‌مسابقات برون‌مرزی انجام نمی‌شود و به ندرت چنین اتفاقی رخ می‌دهد. در واقع بالاترین حد مسابقات فدراسیون، قهرمانی کشور بوده و این به‌دلیل هزینه بالای این مسابقات است که مانع اعزام ورزشکاران به مسابقات بین‌المللی می‌شود.

صبح قزوین : حمایتی از جانب مسئولین استانی، معاون بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از این رشته می‌شود؟

یکی از اساسی‌ترین مشکلات ما نبود اسپانسر است، متاسفانه در رشته‌های بانوان به‌دلیل پوشش و حضور در سالن یا منع ورود آقایان به‌سالن، کسی سرمایه‌گذاری نمی‌کند، اما خوشبختانه مشکلی از لحاظ پیست تمرین و مربی نداریم.

معاون بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی به‌ندرت مقام‌های  بانوان را پیگیری می‌کند، اداره کل ورزش و جوانان این استان، پیست ثامن‌الائمه را برای تمرین در اختیار هیات گذاشته است.

52 رشته ورزشی در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند که در تمام این رشته‌ها بانوان قهرمان زیادی داریم و ما انتظار نداریم اداره کل مستقیماً از مسئولین هیات تجلیل کند، هیات استان از ورزشکاران برتر قدردانی می‌کند.

= = = = = = = = = = = = = =

گفت‌وگو از: مهتا قره‌داشی

= = = = = = = = = = = = = =

انتهای پیام/ 70031

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان