۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۲۵۰۰ قطعه اردک غیرمجاز به کشتارگاه اعزام شد
کد خبر: ۳۱۰۱۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۱۹ ساعت: ۱۳:۱۶ ↗ لینک کوتاه

در قزوین؛

۲۵۰۰ قطعه اردک غیرمجاز به کشتارگاه اعزام شد

اردک غیرمجاز ۲۵۰۰ قطعه اردک غیرمجاز به کشتارگاه اعزام شد.

۲۵۰۰ قطعه اردک غیرمجاز به کشتارگاه اعزام شد
دکتر مرتضی یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: واحدهای پرورش و نگهداری فاقد مجوز قانونی علاوه برانتشار بیماری‌های واگیر دار دام و طیور، سلامت و ایمنی غذایی جامعه را نیز تهدید می‌کند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک اذعان کرد: در راستای کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌های تنفسی‌های پرندگان، یک واحد پرورش و نگهداری اردک که پس از بررسی‌های لازم به علت عدم رعایت ضوابط و مقررات دامپزشکی در پرورش طیور، غیرمجاز شناخته شده و پس از سیر مراحل قانونی اردکها به کشتارگاه اعزام شد.

وی تصریح کرد: پرورش و نگهداری هرگونه طیور باید در صورت دارا بودن شرایط بهداشتی قرنطینه ای انجام شود چرا که در غیر اینصورت، موجبات تهدید علیه سلامت جامعه، خسارات فراوان به صنعت طیور کشور و هدر رفت سرمایه ملی را فراهم می‌کند.

این مسئول با اظهار اینکه واحدهای پرورش و نگهداری فاقد مجوز قانونی علاوه برانتشار بیماری‌های واگیر دار دام و طیور، سلامت و ایمنی غذایی جامعه را نیز تهدید می‌کند.

وی عنوان کرد: برخورد قاطع با اینگونه واحدها در دستور کار دامپزشکی قرار داشته و برخورد با تخلفات در کنار سایر اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی، فضای امن و مطمئنی را برای سرمایه گذاری در صنعت دام و طیور استان فراهم خواهد آورد.

دکتر یعقوبی در پایان اعلام کرد: عموم مردم در صورت مواجهه با تخلفات بهداشتی مرتبط با دامپزشکی می‌توانند از طریق شماره 4 رقمی 1512 و یا سامانه پیامکی50001512 به دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان