۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بازی "معمای ذهن"با هدف ایجاد خلاقیت و تجسم هندسی ساخته شد
کد خبر: ۳۱۰۱۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۱۹ ساعت: ۱۲:۵۵ ↗ لینک کوتاه

مخترع قزوینی:

بازی "معمای ذهن"با هدف ایجاد خلاقیت و تجسم هندسی ساخته شد

مخترع قزوینی گفت: با حمایت مادی و دریافت تسهیلات از مرکز رشد و خلاقیت بسیج مرحله تجاری سازی این محصول نیز به اتمام رسیده و آماده عرضه در بازار است.

بازی "معمای ذهن"با هدف  ایجاد خلاقیت و تجسم هندسی ساخته شد
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین ؛ بازی معمای ذهن برای تقویت هوش و افزایش خلاقیت دانش آموزان با حمایت مرکز رشد بسیج شهیدحسن پور قزوین توسط سعید کوشان طراحی و به بازار عرضه شد.

سعید کوشان در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین  اظهار کرد: متاسفانه در ایران به بازی‌های فکری توجه­ زیادی نمی‌­شود و اکثریت قریب به اتفاق بازی‌های موجود در بازار جنبه تجاری دارند، در صورتی که این بازی‌ها زمینه ساز ایجاد خلاقیت در کودکان و نوجوانان است و به طور مستقیم به تقویت درس آنها نیز کمک شایانی می­‌کند.

وی افزود: با توجه به نیاز و ضرورت حضور در این بخش و با هماهنگی مسئولان مرکز رشد و خلاقیت بسیج تصمیم گرفته شد تا این خلاء را در بازار پر کرده و با ابداع و تولید بازی‌های فکری سهم کوچکی در این امر ایفا کنیم و موفق شدیم با حمایت مالی و پشتیبانی معنوی مرکز رشد و خلاقیت، بازی معمای ذهن را طراحی کنیم.

این مخترع قزوینی با شاره به هدف از طراحی و ساخت این بازی تصریح کرد: ایجاد فکر و ذهنی پویا و فعال برای حل چهار عمل اصلی، علاقه مند کردن افراد به خصوص دانش آموزان به ریاضی و حل مسائلی که ذهن انسان را به چالش می­‌کشد و ایجاد رقابت سالم بین افراد برای نشان دادن برتری ذهنی خود نسبت به یکدیگر از اهداف ساخت این محصول بود.

وی اذعان کرد: ایجاد آشتی بین فرزندان با والدین خود و برقراری یک رابطه رقابتی سالم بین آنها، حذف و کاهش استفاده از تبلت و گوشی‌های اندورید از دسترس دانش آموزان و انجام تست هوش یا IQ برای نشان دادن سطح افراد در مراحل مختلف از دیگر اهداف طراحی این مجموعه بود.

معمای ذهن یک بازی فکری است
کوشان در خصوص قابلیت‌های محصول تصریح عنوان کرد: اندازه و قالب این بازی‌ها به گونه‌­ای است که قابلیت حمل آسان را داشته و انجام آنها در بسیاری از مکان‌ها بدون هیچگونه محدودیتی قابل اجرا است، حتی استفاده از این بازی‌ها در کل می­‌تواند بعد از یک مدت نسبتاً کوتاه مغز و ذهن انسان را به سمت ذهنی برتر سوق دهد.

عضو شبکه مخترعان سازمان بسیج علمی گفت: معمای ذهن یک بازی فکری است که شامل یک بدنه با شش پازل سطحی و سه پازل هرمی و تعداد بیست عدد مهره رنگی و یک دفترچه راهنما است و درون دفترچه 340 پازل ترسیم شده است.

وی اضافه کرد: در هر کدام از پازل‌ها چند مهره در جای خود قرار می­‌گیرد و از بازیکن خواسته می‌­شود که مابقی مهره‌هارا در جای خود قرار دهد، هر چه پازل سخت­تر می‌­شود تعداد مهرههای قرار داده شده نیز کمتر می‌­شود.

این مخترع با بیان اینکه ایجاد خلاقیت و تجسم هندسی، بالا بردن تمرکز فکری، جلوگیری از بروز بیماری‌های آلزایمر و ام­اس از موارد کارآیی این بازی است، اعلام کرد: با حمایت مادی و دریافت تسهیلات از مرکز رشد و خلاقیت بسیج مرحله تجاری سازی این محصول نیز به اتمام رسیده و آماده عرضه در بازار است و در بسته بندی مناسب و باکیفیت به مشتریان عرضه خواهد شد.

وی در پایان گفت: با مدیران مدارس و به ویژه معلمان دروس ریاضی هماهنگی لازم در خصوص معرفی این محصول به دانش آموزان صورت گرفته و کارشناسان آموزش و پرورش استان و کشور نیز این بازی را مورد تائید قرار داده اند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان