۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین آمریکا سقوط رژیم صهیونیستی را سرعت بخشید/ نماز عیدفطر را با شکوه برگزار کنیم
کد خبر: ۳۰۹۹۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۱۸ ساعت: ۱۴:۱۲ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

آمریکا سقوط رژیم صهیونیستی را سرعت بخشید/ نماز عیدفطر را با شکوه برگزار کنیم

امام جمعه قزوین گفت: به احتمال زیاد جمعه آینده به نماز عید فطر ختم خواهد شد و باید خود را برای برگزاری عزتمندانه و باشکوه نماز عید فطر آماده کنیم.

آمریکا سقوط رژیم صهیونیستی را سرعت بخشید/ نماز عیدفطر را با شکوه برگزار کنیم
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، اظهار کرد: سال ها پیش شعار رژیم صهیونیستی «از نیل تا فرات» بود و اعتقاد داشتند این وسعت از جغرافیا متعلق به آن هاست و می باید به آن دست پیدا کنند.

وی افزود: آن زمانی که این شعار را سر دادند کسی در مقابلشان حرفی نزد و در آن دوران چندین کشور عربی شش روز بیشتر نتوانستند در مقابلشان دوام بیاورند و به همین خاطر دامنه زیاده خواهی هایشان را گسترده‌تر کردند و شعار «نظم نوین جهانی» را مطرح کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: اما امروز شاهدیم که صهیونیست ها هزینه می کنند تا در مرزهایشان دیوار بتنی ایجاد کنند و دست و پا می زنند تا همین میزان از وسعت خود را از دست ندهند و از شعارهای گذشته خود عقب نشسته اند.

امام جمعه قزوین با اشاره به انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس خاطرنشان کرد: اینکه آمریکا سفارت شرارت و توطئه خود را به بیت‌المقدس انتقال داد، خدمتی به آنها نکرد بلکه سقوط رژیم صهیونستی را سرعت بخشید.

وی ابراز داشت: با اینکه در ماه رمضان تأکید کرده بودند به هیچ عنوان افراد زیر 40 سال در نماز جمعه بیت‌المقدس شرکت نکنند اما 120 هزار نفر در اولین جمعه ماه مبارک رمضان در نماز جمعه حضور پیدا کردند، در نماز جمعه دوم 200 هزار نفر و در نماز جمعه هفته گذشته 270 هزار نفر به اقامه نماز جمعه پرداختند.

عابدینی ادامه داد: این حضور با شکوه با وجود فشارهای بسیار زیاد و حذف جمعیت زیر 40 سال تحقق پیدا کرد و این آگاهی ها نشان می دهد که ما هر روز رو به پیشرفت هستیم.

رسیدگی به مشکلات کشاورزان و باغداران با جدیت انجام شود
خطیب جمعه قزوین اظهار کرد: در شب های احیا و شب قدر شاهد حضور پرشور و گسترده مردم در مساجد و حسینیه ها و امامزاده ها بودیم، این حضور نشان دهنده تدین مردم ماست حتی اگر جوانی پوشش مناسبی ندارد در این شب ها خود را محتاج امیرمومنان(ع) و قرآن می داند که باید این فرصت ها را قدر بدانیم و با محبت و رفتار جذاب، زمینه جذب جوانان را به دین و اسلام فراهم کنیم.

وی افزود: ما مردم بسیار خوبی داریم و حضور و پشتیبانی آنها را که هرساله دارای شکوه بیشتری می شود، در این مراسمات و راهپیمایی ها می بینیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: کشاورزان و باغداران عزیز و زحمت کش استان ما به واسطه شرایط جوی و سرمازدگی که در ماه های ابتدایی سال رخ داد، دچار مشکلات زیادی شده اند؛ هم نیازمند توجه مسئولان هستند که باید به وضعیت بیمه و کار آنها توجه شود و هم خود این کشاورزان نباید با شرایطی که به وجود آمده کارها را کنار بگذارند، البته خواهش ما از مسئولان این است که موضوع بیمه کشاورزان را جدی بگیرند.

امام جمعه قزوین با اشاره به نزدیکی عید سعید فطر گفت: به احتمال زیاد جمعه آینده به نماز عید فطر ختم خواهد شد و باید خود را برای برگزاری عزتمندانه و باشکوه نماز عید فطر آماده کنیم.

وی با اشاره به مناسبت سالروز شهادت آیت الله سعیدی در سال ۱۳۴۹ بیان کرد: این عالم بزرگ عاشق و دلداده امام راحل (ره) بود و با تلاش ها و مبارزات خود که منجر به شهادتش شد زمینه ساز ادامه مبارزات ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ شد.

عابدینی یادآور شد: سالروز درگذشت علامه مجلسی محدث بزرگ را در پیش داریم ایشان شخصیتی بود که چراغ ولایت اهل بیت(ع) را در کشور ما روشن نگاه داشت، همچنین سالروز درگذشت حاجیه خانم بانوی مجتهد اصفهانی، بانو امین معروف به بانوی ایرانی را نیز در پیش داریم که ایشان محدث و فقیه و اندیشمند بزرگ دینی بودند که نشان می دهد زنان جایگاه بزرگ و ارزشمندی در تاریخ اسلام و انقلاب دارند.

خطیب جمعه قزوین افزود: خدا را شاکر هستیم به دلیل حاکم بودن جو مذهبی و دینی در ماه مبارک رمضان، البته شاید کسی در این ماه وظیفه خود را به خوبی نشناسد و به آن عمل نکند؛ اما در کل اکثر مردم ما با عملکرد خود جو ایمانی و معنویتی را در استان حاکم کردند که خداوند را از بابت این شرایط شاکر هستیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان