۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آیا "حاتم مرمضی" فعال حقوق بشر بود؟+ تصاویر
کد خبر: ۳۰۹۸۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۱۷ ساعت: ۱۶:۱۸ ↗ لینک کوتاه

موش روانی های بی بی سی فارسی؛

آیا "حاتم مرمضی" فعال حقوق بشر بود؟+ تصاویر

بی‌بی‌سی فارسی در این خصوص مصاحبه‌ای با فردی به‌نامه فیصل مرمضی، پسرعموی حاتم مرمضی، داشت که طی آن عنوان شد: حاتم یک سال پیش در بازگشت از خانه یکی از نزدیکان ناپدید شد.

آیا "حاتم مرمضی" فعال حقوق بشر بود؟+ تصاویر
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،  روز گذشته (چهارشنبه) اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه فردی به‌نام "حاتم مرمضی"، که از او به‌عنوان فعال حقوق بشر یاد می‌شود و سال گذشته در سوسنگرد خوزستان بازداشت شده بود، در زندان کشته شده است.

در این بین رسانه‌های خارجی بلافاصله با گفت‌وگو با بستگان مرمضی و انتشار به‌اصطلاح جزئیات بازداشت وی تلاش کردند تا فضاسازی رسانه‌ای خود را در این خصوص آغاز کنند.

بی‌بی‌سی فارسی در این خصوص مصاحبه‌ای با فردی به‌نام فیصل مرمضی، پسرعموی حاتم مرمضی، داشت که طی آن عنوان شد: حاتم یک سال پیش در بازگشت از خانه یکی از نزدیکان ناپدید شد. پس از آن مقام‌های امنیتی و قضایی از سرنوشت او ابراز بی‌اطلاعی می‌کردند، اما یکی از زندانیان حدود چهار یا پنج ماه پیش حاتم مرمضی را در زندان دید. چند ماه بعد از آن که خبر دیده شدن او در زندان به آنها داده شد، اداره اطلاعات با آنها تماس گرفت و اطلاع داد که او درگذشته است.

اما اصل ماجرا چیست؟

روز دوشنبه هفته جاری در ادلب سوریه از سوی هیئت تحریر الشام به‌سرکردگی ابومحمد الجولانی به یکی از مراکز آموزشی داعش حمله شده و در این درگیری تعدادی از عناصر طرفین کشته می‌شوند.

بین کشته‌شدگان و اسرای داعش به‌دست تحریر الشام چند ایرانی نیز حضور دارند "حاتم مرمضی" یکی از آن کشته‌شدگان است.

حاتم مرمضی از سال گذشته که ناپدید شده به عناصر داعش پیوسته بود و این روزها در ادلب سوریه مشغول آموزش نظامی بود که به‌دست عناصر تحریر الشام کشته شد.

حاتم مرمضی (تصویر سمت راست) که به‌دست عناصر تحریر الشام کشته شده است

همینطور فردی به‌نام هادی ساعدی نیز که چندی پیش به داعش پیوسته بود بین اسرای تحریر الشام در حمله روز دوشنبه است.

هادی ساعدی که به گروه داعش پیوسته بود

اسارت ساعدی به‌دست عناصر تحریر الشام

اینکه چگونه فردی که به داعش پیوسته و در جنگ‌های این گروه تروریستی کشته شده است از سوی رسانه‌های خارجی به فعال حقوق بشر تعبیر شده و مرگ وی نیز به نیروهای امنیتی ایران نسبت داده می‌شود را می‌توان در سلسله اقدامات این جریانات رسانه‌ای مشاهده کرد که طی چند سال گذشته عناصر تروریستی پژاک در غرب کشور و نیز تروریست‌های جنوب کشور نظیر ریگی در سیستان و بلوچستان را فعال حقوق بشر نامیده و برای آنها در سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری علیه ایران پرونده‌سازی می‌کنند.

همین رسانه‌ها در گذشته نیز یکی از نیروهای پژاک به‌نام سارو قهرمانی را که در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده بود فعال حقوق بشر نامیدند که البته با مشخص شدن حضور او بین نیروهای تروریستی پژاک این پروژه ناکام ماند.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان