۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین حکومت علوی با رفع پارتی‌بازی و تبعیض در جامعه ایجاد می‌شود/ قوه قضائیه دولتمردان خائن را معرفی کند
کد خبر: ۳۰۹۷۶۶ نویسنده: حجت الاسلام علی عباسی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۱۶ ساعت: ۹:۳۲ ↗ لینک کوتاه

مدیر حوزه علمیه قزوین:

حکومت علوی با رفع پارتی‌بازی و تبعیض در جامعه ایجاد می‌شود/ قوه قضائیه دولتمردان خائن را معرفی کند

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: اگر دست مسئولینی که با پارتی بازی و تبعیض، فامیل‌ها و بستگان خود را در اجزای حکومت به کار می‌گیرند، قطع نشود ما به حکومت علوی نزدیک نمی‌شویم.

حکومت علوی با رفع پارتی‌بازی و تبعیض در جامعه ایجاد می‌شود/ قوه قضائیه دولتمردان خائن را معرفی کند
حجت الاسلام علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به اهمیت اجرای عدالت در جامعه اظهار کرد: از نظر اجتماعی یکی از شاخصه‌ها برای ارتقای جامعه، اجرای عدالت است؛ بدین معنا که هرکس باید به حق خویش برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه لیاقت‌ها و شایستگی‌ها در جامعه متفاوت است؛ از منظر عدالت اجتماعی هرکس به اندازه ظرفیت و شایستگی خود باید از حق خودش برخوردار باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: بحث عدالت بیشتر در امور اقتصادی به کار می‌رود؛ اگرچه در امور اخلاقی، معنوی و روابط اجتماعی نیز معنا پیدا می‌کند.

برای اجرای حکومت علوی باید دست زالو صفتان را از بیت المال قطع کرد
وی عنوان کرد: امام علی(ع) در راستای کمک به فقرا و نیازمندان تلاش فراوانی کردند؛ چراکه براساس روایات فقرا در اموال ثروتمندان شریک هستند.

این مسئول گفت: مقداری از فقرزدایی از طریق احسان و نیکی به فقرا و انفاق در راه خدا و صدقات حاصل می‌شود؛ البته اگر به صورت ریشه‌ای حق فقرا داده شود شاید دیگر فقیری در جامعه باقی نماند.

عباسی بیان کرد: امام اول شیعیان در زمینه کمک به یتیمان و افراد بی‌سرپرست و فقرا به صورت مستقیم اقدام می‌کردند؛ به طوریکه انبانی از آذوقه بر دوش کشیده و بدون اینکه خود را معرفی کنند به درب منازل فقرا می‌رفتند و از آنها دستگیری می‌کردند.

وی عنوان کرد: همچنین آن امام بزرگوار از باب امر به معروف، دیگران را نیز به فقر زدایی و کمک به مستمندان و فقرا تشویق می‌کردند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: عدالت در زمینه‌های اجتماعی و در روابط اخلاقی و رفتاری هم مصداق دارد؛ از این رو به طور کلی همه وظایفی که اشخاص به عهده می‌گیرند باید به نحو شایسته عمل کنند.

وی عنوان کرد: یکی از بحث‌های عدالت، مبارزه با ظالمین است زیرا اگر با حکومت ظالم نجنگند عدالت در جامعه برپا نمی‌شود؛ که ظالمین زمان امام علی(ع) شامل قاسطین یعنی معاویه و یارانش، مارقین یعنی خوارج و طرفدارانشان و ناکثین یعنی پیمان شکنان بودند که امیرالمومنین(ع) برای اجرای عدالت با آنها مبارزه کردند.

عباسی تاکید کرد: مبارزه با ظالمان و مستکبرین و ضایع کنندگان حق مظلومان هم بخشی از عدالت است؛ که حضرت علی(ع) دستورالعملی برای عملکرد حکام صادر می‌کنند همچون نامه 53 نهج البلاغه که خطاب به مالک اشتر نوشته شده است و اگر در مواردی خلاف عدالت عمل می‌شد، امام علی(ع) کارگزاران خود را توبیخ می‌کردند.

وی عنوان کرد: در جامعه امروز هم اگر بخواهیم به حکومت علوی نزدیک شویم باید دست کسانیکه که مثل زالو به بیت المال چسبیده‌اند؛ قطع شود.

دلیل اعتراضات اجتماعی، سرمایه‌داران زالو صفت هستند
این مسئول ادامه داد: اگر نام این افراد را اعلام نکنند که مورد فشار افکار عمومی قرار گیرند حکومت علوی اجرا نمی‌شود؛ همچنین اگر دست مسئولینی که با پارتی بازی و تبعیض، وابستگان خود را در اجزای حکومت به کار می‌گیرند، قطع نشود ما به حکومت علوی نزدیک نمی‌شویم.

وی اضافه کرد: اگر کسانی که به آسانی از بانک‌ها وام‌های میلیاردی می‌گیرند و به بیت المال برنمی‌گردانند؛ رسوا نکنند ما به حکومت علوی نزدیک نمی‌شویم و این حقیقتی است که باید نوشت و گفت تا اینکه ما دین خود را نسبت به امیرالمومنین ادا کرده باشیم تا در شب قدر بگوییم ما تا اندازه‌ای می‌توانیم از پیروان آن حضرت باشیم.

عباسی تصریح کرد: برای پیشگیری از وقوع اعتراضات مردمی، باید کارگزاران نظام، قوه قضاییه و دولت مردان، دست دولت مردان خائن را قطع کرده و آنها را به جامعه معرفی کنند.

وی در پایان گفت: دلیل اعتراضات اجتماعی، سرمایه‌داران زالو صفت هستند؛ لذا باید برای جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان، ریشه کسانی که با رای مردم در جایگاهی قرار گرفته و خیانت می‌کنند؛ سوزانده شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان