۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سیل به چندین روستای بوئین‌زهرا خسارت وارد کرد/ تلفات جانی نداشتیم
کد خبر: ۳۰۹۶۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۱۴ ساعت: ۱۵:۳۳ ↗ لینک کوتاه

معاون امداد و نجات هلال احمر قزوین:

سیل به چندین روستای بوئین‌زهرا خسارت وارد کرد/ تلفات جانی نداشتیم

معاون امداد و نجات هلال احمر قزوین گفت: شدت بارندگی و وقوع سیل به میزانی بود که آب سد خاکی اطراف روستای آقچه مزار سرریز شده بود و لطف خدا بود که این سد نشکسته است.

سیل به چندین روستای بوئین‌زهرا خسارت وارد کرد/ تلفات جانی نداشتیم
حکمت الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: ساعت 19 روز گذشته(یکشنبه) شاهد وقوع سیل در روستای آقچه مزار بوئین زهرا و در نزدیکی جاده اشتهارد بودیم که خسارت مالی به روستائیان وارد کرد.

وی افزود: با وقوع این حادثه نیروهای امدادی هلال احمر استان قزوین بلافاصله در محل حاضر شدند و خانه‌هایی که در آب قرار گرفته بود تخلیه شد، در این حادثه اموال مردم کامل در آب قرار گرفته بود که دچار خسارت شدید شد.

معاون امداد و نجات هلال احمر قزوین با بیان اینکه خوشبختانه در این حادثه خسارت جانی نداشتیم، اذعان کرد: همچنین بارش شدید باران و وقوع سیل و سرریز آب به روستای فتح آباد و چندین روستای اطراف آن صورت گرفته است.

وی ادامه داد: جاده و پل‌های عبوری اطراف این روستاها نیز بر اثر وقوع سیل دچار آسیب شده است، البته تخلیه آب از منازل روستائیان از شب گذشته تاکنون ادامه دارد.

هاشمی ابراز کرد: تعداد 15 خانوار در حسینیه ای در روستا اسکان داده شده اند و امکانات اولیه و پتو و وسایل ضروری در اختیار آنها قرار داده شده، متاسفانه آب به پایه‌های ساختمان منازل در روستا نفوذ کرده و نیازمند بازسازی است.

آب از سد خاکی سرریز و عامل خسارت شد
وی عنوان کرد: اموال روستائیان به همراه گل و لای در لجن قرار گرفته بود که برای کمک رسانی در این زمینه از ماشین‌های لجن کش استفاده شد و بسیاری از وسایل برقی مردم قابل استفاده نیست.

این مسئول با اشاره به حضور 70 نیروی امدادی از شب گذشته برای امدادرسانی به روستاهای سیل زده گفت: منطقه آراسنج نیز با وقوع سیل دچار خسارت شده و 25 خانوار نیز در این محدوده درگیر سیل شده اند که نجات پیدا کردند و اسکان یافتند.

وی تاکید کرد: نیروهای امدادی هلال احمر در حال فعالیت هستند تا گل و لای از منازل روستائیان بیرون کشیده شود و چادر و پتو در اختیار آنها قرار بگیرد.

معاون امداد و نجات هلال احمر قزوین اعلام کرد: در سیل شب گذشته به دلیل قرارگرفتن روستای آقچه مزار در مسیر سیل دچار بیشترین خسارت شده و روستای فتح آباد پس از آن دچار آسیب شده و روستاهای اطراف این منطقه نیز دچار خسارت عمومی شده است.

وی با بیان اینکه درخصوص وقوع سیل هشدار داده شده بود، عنوان کرد: شدت بارندگی و وقوع سیل به میزانی بود که آب سد خاکی اطراف روستای آقچه مزار سرریز شده بود و لطف خدا بود که این سد نشکسته است.

این مسئول در پایان گفت: موانع بوته ای در مسیر سیل از شدت سیلاب جلوگیری می‌کند که اگر این شرایط نبود شاهد خسارات بیشتری بودیم؛ البته مسئولان باید تمهیدات لازم را برای این حوادث درنظر بگیرند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان