۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی به بیش از ۳هزارنفر/ صندوق‌های کارآفرین مردم‌دار و مردم‌یار راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: ۳۰۹۳۵۶ نویسنده: حمیدرضا اله بداشتی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۱۳ ساعت: ۹:۲۵ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قزوین خبرداد:

اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی به بیش از ۳هزارنفر/ صندوق‌های کارآفرین مردم‌دار و مردم‌یار راه‌اندازی می‌شود

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قزوین گفت: قصد راه اندازی صندوق‌های کارآفرین و اشتغالزای مردم دار و مردم یار را داریم که مردم تسهیلات خود را در اختیار تیم‌های موفق قرار می‌دهند.

اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی به بیش از ۳هزارنفر/ صندوق‌های کارآفرین مردم‌دار و مردم‌یار راه‌اندازی می‌شود
حمیدرضا اله بداشتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی از سال ۹۲ تا ۹۶ به میزان بیش از ۴۷ میلیارد تومان اعطای تسهیلات صورت گرفت که ۲۸عرصه اقتصاد مقاومتی و عرصه‌های تبدیلی را شامل می‌شد.

وی افزود: پرداخت تسهیلات به بیش از ۳هزارنفر از مردم و بسیجیان به منظور کمک به تولید و اشتغال صورت گرفت که کف پرداختی تسهیلات از ۱۰ میلیون تا ۴۰ میلیون تومان است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قزوین ادامه داد: آموزش بیش از ۳۴۲۰ نفر در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی با همکاری جهاد کشاورزی و فنی و حرفه ای و ایجاد نمایشگاه‌های فصلی در راستای حمایت از محصولات اقتصاد مقاومتی تا تکمیل زنجیره فروش از دیگر فعالیت‌های این سازمان است.

وی گفت: بانک عامل اقتصاد مقاومتی ما، مهر اقتصاد است که پرداخت تسهیلات به واحدهایی که ۶۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با نرخ ۸ درصد صورت می‌گیرد.

اله بداشتی ابراز کرد: ۵۷ نفر به برای دریافت مبلغ ۹ میلیارد و ۸۳۰ تومان به بانک عامل معرفی شده اند تا دریافت تسهیلات داشته باشند، امسال نیز در فاز دوم ۱۰ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات پیش بینی شده است.

وی گفت: شناسایی و معرفی بیش از ۳۹۰ نفر از طریق سامانه کمیته امداد به بانک‌های عامل صورت گرفته که 6نفر تسهیلات را دریافت کرده اند که سقف آن ۲۰ میلیون تومان به صورت قرش الحسنه است.

۱۱۲گروه جهادی در استان آمادگی اردوهای مختلف دارند
این مسئول بیان کرد: در حوزه اشتغالزایی برنامه‌های بسیار خوبی امسال درنظر گرفته شده است و از طریق مجمع بسیج و تیم کشاورزی در عرصه‌ تامین امنیت غذایی ورود پیدا کرده ایم که ۲۰میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: مشکل اساسی دیگر این بود که الگوسازی‌های موفق به روستائیان معرفی نشده بود که ما با ارسال تیم‌هایی هم در حوزه‌های مختلف به همراه تیم پزشکی در این حوزه ورود پیدا کردیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قزوین عنوان کرد: قصد راه اندازی صندوق‌های کارآفرین و اشتغالزای مردم دار و مردم یار را داریم که مردم تسهیلات خود را در اختیار تیم‌های موفق قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد: ۴صندوق در روستا و ۴صندوق در شهر درنظر گرفته شده و در حال بررسی برای راه اندازی آنها هستیم تا بتوانیم الگوهای موفق را به مردم معرفی کنیم.

این مسئول بیان کرد: کاشت درخت در ۲۶۰۰هکتار از اراضی الله آباد بویین زهرا و آبیک توسط بسیج سازندگی انجام شده که از جمله پروژه‌های ملی است که این پروژه زمینه رفع ریزگردها را فراهم می‌کند؛ بیابان زدایی کار بسیار سختی است زیرا شوری خاک و بیابان بودن منطقه فضا را برای کاشت درخت سخت می‌کند.

وی افزود: ۱۱۲گروه جهادی در استان آمادگی اردوهای مختلف دارند و ۱۰هزارنفر اردو از طریق ۱۸قشر در سال جاری به مردم خدمت رسانی خواهند داشت.

اله بداشتی گفت: چون ما دستگاه اجرایی هستیم با سازمان مدیریت عقد قرارداد داریم و مکلف به اجرای پروژه در مناطق کم برخورداری هستیم که دیگر پیمانکاران توانایی مالی یا اجرایی آن را ندارند.

وی ادامه داد: ساخت خانه عالم و راه روستایی و‌کمک به رفع مشکلات جاده ای از جمله اقدامات حوزه عمرانی بسیج سازندگی است.

اهدای جهیزیه به 14زوج از طریق هماهنگی قرارگاه قرب خاتم
مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قزوین عنوان کرد: ساخت سد ۴۰۰ هزار مترمکعبی برای روستای آق بابا و کیخونان از جمله دیگر فعالیت‌های ماست که برای ۱۰ سال قابلیت اجرایی پیدا نکرده بود که با حضور بسیج این پروژه درحال انجام است و آب در شش کانال جمع آوری می‌شود که فاز اول پروژه آماده افتتاح است.

وی اذعان کرد: پروژه‌های آب رسانی و توزیع و بازسازی مخازن آب، تکمیل خانه عالم، احداث خانه قرآن، تکمیل استخر ذخیره آب کشاورزی، تکمیل و ساخت مراکز بهداشت و تکمیل سالن‌های ورزشی و ساخت جاده‌های روستایی جزو اقدامات عمرانی بسیج سازندگی است.

این مسئول بیان کرد: ما با ۳۰ دستگاه مختلف تفاهم نامه آموزشی اجرایی و پزشکی و اجتماعی و فرهنگی امضا کرده ایم و آمادگی داریم برای کمک به دولت و خدمت به مردم قدم برداریم.

وی یادآور شد: امروز قرارگاه پیشرفت و آبادانی باهدف محرومیت زدایی درحال فعالیت جدی در استان قزوین است، به نیت ۱۴ معصوم ۱۴زوج از طریق هماهنگی قرارگاه قرب خاتم، گام اول اهدای جهیزیه برداشته می‌شود.

اله بداشتی درباره حضور بسیج سازندگی در نهضت سوادآموزی گفت: بسیجیان به صورت خودجوش به آموزش و برگزاری آزمون اقدام می‌کنند تا به رفع بیسوادی کمک شایانی داشته باشند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان