۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۳۳۰ زندانی در استان نیازمند کمک‌های خیرین هستند
کد خبر: ۳۰۹۲۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۱۲ ساعت: ۱۲:۱۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

۳۳۰ زندانی در استان نیازمند کمک‌های خیرین هستند

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: بدهی زندانیان نیازمند استان قزوین حدود ۳۴ میلیارد تومان است که امیدواریم با کمک همه شما خیرین در طی سال این مبلغ تامین شود تا موجبات آزادی تعدادی دیگر از زندانیان جرائم غیر عمد استان فراهم شود.

 ۳۳۰ زندانی در استان نیازمند کمک‌های خیرین هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام نورالله قدرتی، رئیس کل دادگستری استان قزوین در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان تاکستان که در یکی از تالارهای پذیرایی این شهرستان اظهار کرد: یکی از مصادیق کار خیر و احسان کمک به زندانیان مالی و جرائم غیرعمد همراه با انگیزه الهی و نه به خاطر تحسین و تمجید دیگران است.

وی افزود: در آیات الهی به موضوع احسان و کمک به دیگران فراوان اشاره شده است و این امر احسان و نیکوکاری یک گرایش فطری و غریزی در انسان است که در بین تمام جوامع، ادیان و مذاهب وجود دارد.

این مسئول بیان کرد: زمانی که انسان دست یک نیازمند را می‌گیرد و به او نیکی می‌کند در واقع به خودش نیکی کرده است چون با این عمل موجب بخشیده شدن گناهان خود از درگاه خدای متعال می‌شود که رضایت الهی را نیز در پی دارد.

این مقام قضایی استان گفت: بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی خانواده زندانیان را تهدید می‌کند، پس در برخورد با بسیاری از مجرمین باید تلاش کنیم که زندان آخرین مجازات قرار گیرد.

تعداد ۳۰۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند

قدرتی در ادامه تصریح کرد: در جلسات متعدد به قضات تاکید کرده ایم، در برخورد با مرتکبین جرائم غیر عمد نگاهی ویژه همراه با رافت اسلامی داشته باشند و در چنین جرائمی تلاش کنند تا منجر به سازش شود و از حبس و زندان استفاده نشود.

وی ابراز کرد: زندانی شدن حتی یک انسان برای جامعه ما آسیب‌های سنگین و جبران ناپذیری را به دنبال دارد، پس باید نگاه جامعه به موضوع حبس و زندان تغییر کند و مردم باید این موضوع را بدانند که زندان در بسیاری از موارد جای مناسبی برای تربیت افراد نیست؛ بلکه بسیاری از مجرمین باید در کنار جامعه اصلاح شوند.

مقام ارشد قضایی استان به برگزاری جشن گلریزان در تمام شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: هم اکنون 330 نفر از زندانیان استان نیازمند کمک مالی هستند که امیدواریم با تلاش مسئولان و خیرین بتوانیم موجبات آزادی این افراد را فراهم کنیم که مجموع بدهی این افراد 34 میلیارد تومان است که امیدواریم با کمک همه شما خیرین در طی سال این مبلغ تامین شود تا موجبات آزادی تعدادی دیگر از زندانیان جرائم غیر عمد استان فراهم شود.

وی در ادامه عنوان کرد: در سال 96 تعداد ۳۰۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان قزوین با کمک خیرین و ستاد دیه استان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان به سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: یکی از اولویتهای اصلی دستگاه قضایی کاهش جمعیت کیفری است که این موضوع در دادگستری استان با جدیت دنبال می شود و تلاشمان بر این است با استفاده از ظرفیت‌های قانونی همچون مجازات‌های جایگزین حبس نگذاریم در بسیاری از جرائم تعداد زندانیان افزایش یابد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان