۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین بسته پیشنهادی آخر هفته‌ای به یاد امام با کرامت/ حاء، سین، نون
کد خبر: ۳۰۹۰۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۱۱ ساعت: ۱۴:۱۰ ↗ لینک کوتاه

گزارش ؛

بسته پیشنهادی آخر هفته‌ای به یاد امام با کرامت/ حاء، سین، نون

امام حسن مجتبی(ع) برای ما مظهر همه کلمات خوبی است که سراغ داریم. تجلی بسیاری از اسماء خداست و ما بیش از همه این نام‌های پاک، آقای‌مان را با کرامت می‌شناسیم. با بخشش بی‌حساب و احسان سخاوت‌مندانه‌اش. با محبت بی‌حد و حکمت بی‌اندازه‌اش.

بسته پیشنهادی آخر هفته‌ای به یاد امام با کرامت/ حاء، سین، نون
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر   صبح قزوین ، رمضان که به نیمه برسد و بدرِ تمامِ ضیافت الهی رخ نشان دهد، بچه‌شیعه‌ها یاد آقای عزیزشان می‌افتند. امام مظلوم و سردار تنهایی که تاریخ در حق او جفا کرده و آن‌چه از کرامت و عزتش می‌دانیم، بسیار کمتر از آن چیزی است که باید باشد. این شب‌ها و روزها، تمام و کمال به نام امام دوم‌مان است. مردی که در سخت‌ترین مقاطع تاریخ اسلام، در کنار پدر بزرگوارش مظهر «صبر انقلابی» شد و با آمیختن تدبیر و اقتدار، صلح‌نامه‌ای را پذیرفت که تا ابد سند صلح‌طلبی و خردورزی در مکتب شیعه است. امام حسن مجتبی(ع) برای ما مظهر همه کلمات خوبی است که سراغ داریم. تجلی بسیاری از اسماء خداست و ما بیش از همه این نام‌های پاک، آقای‌مان را با کرامت می‌شناسیم. با بخشش بی‌حساب و احسان سخاوت‌مندانه‌اش. با محبت بی‌حد و حکمت بی‌اندازه‌اش.

کتاب هفته: حاءسین‌نون

نمی‌دانیم اتفاق خوبی است یا بد؛ اما این روزها برای خواندن یک اثر خوب در ژانر ادبیات مذهبی، یک و فقط یک گزینه جدی وجود دارد و آن، انتشارات نیستان است.  برای پیشنهاد کتاب این هفته هم مانند هفته قبل به سراغ کتاب‌های این انتشارات آمده‌ایم. کتاب این هفته مان، یکی  از اولین آثار سیدعلی شجاعی است. داستان بلندی با نام «حاءسین‌نون» که در وصف زندگی امام حسن مجتبی(ع) نوشته شده.

بسته پیشنهادی آخر هفته‌ای به یاد امام با کرامت/ حاء، سین، نون

 شجاعی در این کتاب با استفاده از منابع تاریخی و بهره‌جستن از غنای ادبی چشمگیر، اثری درخشان خلق کرده که مخاطب را به سیری عمیق در میانه تاریخ پرتلاطم صدر اسلام می‌کشاند. سیری که از دوران کوتاه خلافت حضرت آغاز شده و به شهادت دردناک ایشان ختم می‌شود. نگاه تحلیل شجاعی به وقایع تاریخی و البته شخصیت‌پردازی فوق‌العاده‌اش، خاصه درباره معاویه، حاءسین‌نون را به کتابی خواندنی و عمیقاً قابل اعتنا تبدیل کرده.

بسته پیشنهادی آخر هفته‌ای به یاد امام با کرامت/ حاء، سین، نون

فیلم هفته: خجالت نکش

یکی از آن فیلم‌های معمولیِ خوب در سینمای ماست. فیلمی متعلق به سینمای بدنه که البته از شوخی‌های تند و رکیک برخی از این فیلم‌ها فاصله دارد و با وجود سوژه خاصش، وارد مناطق ممنوعه نمی‌شود و حرمت مخاطبش را حفظ می‌کند.

بسته پیشنهادی آخر هفته‌ای به یاد امام با کرامت/ حاء، سین، نون

اولین فیلم بلند رضا مقصودی داستان مردی روستایی(با بازی احمد مهران‌فر) است که تحت تاثیر فضای خاص دهه70 و تبلیغاتی که حول شعار «فرزند کمتر/زندگی بهتر» شکل گرفته، عمل وازکتومی را انجام می‌دهد و بیست سال بعد، در اثر فضای تبلیغی متفاوت و تشویق به فرزندآوری، از کرده‌ی خود پیشمان می‌شود! تمام طول فیلم، داستان کشمکش‌های این مرد و همسرش بر سر فرزند تازه‌ است و با وجود این سوژه، که روی لبه‌های خط قرمز حرکت می‌کند، فیلم به دام ابتذال نمی‌افتد و شان خانواده ایرانی را حفظ می‌کند. طنز اثر هم قابل قبول است و به نظر می‌رسد برای لذت بردن از یک نیمه‌شب رمضانی در سینماها، «خجالت نکش» یکی از بهترین انتخاب‌های موجود باشد.

بسته پیشنهادی آخر هفته‌ای به یاد امام با کرامت/ حاء، سین، نون

کانال هفته: EMAM.COM

شاید اگر همه‌چیز سر جای خودش قرار می‌داشت، پیشنهاد کانال این هفته‌مان باید به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) مربوط می‌شد. اما از آن‌جا که خیلی چیزها در خاندان خمینی پس از امام و آقاسید احمد سرِ جای خودش نیست، پیشنهاد این هفته‌مان نه از این موسسه، که مربوط به گروه دیگری از دوستداران امام خمینی(ره) است. کانال emam.com توسط تیم مدیریت سایتی به همین آدرس اداره می‌شود و کارویژه اصلی‌اش، روایت بدون سانسور منش‌، روش و سخنان رهبر فقید انقلاب اسلامی است. ابتکارات و خلاقیت‌های بروبچه‌های emam.com چشمگیر است و عمده محتواها در قالب عکس‌نوشت عرضه می‌شوند. «بازخوانی بدون تحریف مواضع امام» که شعار این مجموعه است، عملاً تا حد زیادی محقق شده و ملاحظات جناحی برخی مدعیان میراث‌داری امام در محتویات این کانال مشهود نیست.

بسته پیشنهادی آخر هفته‌ای به یاد امام با کرامت/ حاء، سین، نون

پس از فیلتر تلگرام، این کانال بر بستر پیام‌رسان‌های سروش، بله، گپ، ایتا و آی‌گپ ایجاد شده و دسترسی به آن در تمام این پیام‌رسان‌ها با آیدی @emem_com امکان‌پذیر است. در این روزها که یادآور خرداد تلخ سال 68 است، بازخوانی نظرات امام از دریچه یک رسانه منصف و موفق، پیشنهاد خوبی است که نباید نادیده‌اش گرفت.

اپلیکیشن هفته: نوار

ترافیک، شلوغی مترو، ازدحام جمعیت در BRT، انتظار برای رسیدن اتوبوس و اتفاقاتی از این دست، هر روز بخش قابل‌توجهی از اوقات ما را می‌بلعند. اوقاتی که حتی با تصمیم به مطالعه هم قابل احیا نیستند و هیچ راهی جز استفاده از حس شنوایی برای زنده کردن این زمان‌های مهم وجود ندارد. «کتاب صوتی» در واقع اختراع بشر برای استفاده از همین زمان‌های مرده است و البته راهی برای مسدود کردن بهانه‌های کتاب نخواندن. از میان اپلیکیشن‌های پر طرفدار و تازه‎نفس کتاب صوتی، این هفته «نوار» را پیشنهاد می‌کنیم. یک اپ جمع و جور(با حجم تنها 6 مگابایت) و ساده که  با حساب کاربری گوگل شما سینک می‌شود و خیلی زود وارد دنیای کتاب‌های صوتی‌تان می‌کند.

بسته پیشنهادی آخر هفته‌ای به یاد امام با کرامت/ حاء، سین، نون

خرید کتاب و استفاده از آن هم بسیار ساده است و به نظر می‌رسد با استفاده از «نوار» و محصولات مشابه‌اش، دیگر هیچ بهانه‌ای برای کتاب نشنیدن وجود نداشته باشد. خدا کند با کتاب صوتی هم که شده، کمی کتاب‌خوان شویم تا دفعه بعد در مراسم افطاری بیت رهبری، از آقا نشنویم که «شما اهل کتاب نیستید!».   دریافت نوار از «کافه بازار» به سهولت و بدون پرداخت هزینه خاصی قابل انجام است.



انتهای پیام/1404

منبع: خبرگزاری دانشجو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان