۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین الگوگیری از کرامت امام حسن(ع) سیره عملی خادمان "حسنیه" است
کد خبر: ۳۰۸۹۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۱۰ ساعت: ۱۴:۴۳ ↗ لینک کوتاه

مسئول هیئت حسنیه قزوین:

الگوگیری از کرامت امام حسن(ع) سیره عملی خادمان "حسنیه" است

مسئول هیئت حسنیه قزوین گفت: تلاش ما این است که به عنوان خادم امام حسن(ع) بتوانیم با درس گرفتن از کرامت ایشان به دوستان خود کمک کنیم، وجود این حسنیه در مقابل دریای عظیم معرفت اهل بیت همچون یک قطره در برابر دریاست.

الگوگیری از کرامت  امام حسن(ع) سیره عملی خادمان "حسنیه" است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حسنیه تنها هیئتی است که در استان قزوین پرچم دار سیره امام حسن مجتبی(ع) شده است.

حسنیه در ابتدا با ایجاد هیئتی با نام محبان امام حسن مجتبی(ع) در سال 1374 در روز شهادت امام حسن(ع) در مشهد مقدس ایجاد شد.

پس از قراری که تعدادی از محبان امام حسن(ع) در 28 صفر سال 74 در حرم امام رضا گذاشتند این هیئت به صورت رسمی شکل گرفت و یکشنبه شب‌ها در قزوین برنامه مناجات، زیارت خوانی پنج تن آل عبا، قرائت قرآن و سخنرانی به صورت سیار در منازل افراد مختلف به صورت گردشی برگزار می‌شد.

سعید کافی، مسئول هیئت حسنیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین می‌گوید: این حسنیه تا سال 84 هر ساله بیش از 52 جلسه هفتگی و دهه آخر صفر برنامه کاروان عزاداری امام حسن(ع)، ایام محرم و فاطمیه اجرای برنامه داشته است.

وی می‌افزاید: حسنیه جزو هیئت‌هایی است که در برنامه‌های مختلف استان ایفای نقش دارد و جمع کثیری از اعضای این هیئت را خانواده شهدا، بسیجیان و پاسداران استان تشکیل می‌دهند.

کافی اذعان می‌کند: در واقع اعضای حسنیه بازماندگان شهدا هستند و تنها هدف هیئت هم ادامه دادن راه شهدا و امام راحل است.

گفتنی است، در سال 84 منزل قدیمی علامه رفیعی توسط تعدادی از اعضای هیئت خریداری شد و طبقه پایین آن به نام حسنیه نامگذاری شد.

از تولد امام علی(ع) در سال 84 تا به امروز که 13 سال می‌گذرد و همه جلسات این هیئت به صورت مستمر در این مکان برگزار شده است.

مکان فعلی حسنیه استان قزوین در خیابان امام خمینی، کوچه شهید عبدحسینی و روبروی مسجد حجتی قرار دارد و اجرای برنامه‌های اردویی، مشاور خانواده و بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی جزو برنامه‌های ثابت آن است.

کافی درباره برنامه‌های هفتگی حسنیه می‌گوید: هر هفته یکشنبه‌ها جلسات قرآنی با حضور استاد جباری برگزار می‌شود و سخنرانی با موضوع سبک زندگی نیز جزو ثابت برنامه‌های هیئت است.

وی ادامه می‌دهد: هرسال در نیمه ماه مبارک رمضان برای میلاد امام حسن(ع) در حسنیه جشن میلاد برگزار می‌شود.

این فعال فرهنگی یادآور می‌شود: فضای دیگری چون مهدالحسن برای آموزش قرآن و بازی‌های اسلامی برای کودکان در این هیئت وجود دارد.

وی می‌افزاید: طی سال‌های گذشته برای میلاد امام(ع) برنامه نانوایی صلواتی را داشتیم و سفره افطاری کم هزینه هم برگزار شده است.

مسئول هیئت حسنیه می‌گوید: تلاش ما این است که به عنوان خادم امام حسن(ع) بتوانیم با درس گرفتن از کرامت ایشان به دوستان خود کمک کنیم، وجود این حسنیه در مقابل دریای عظیم معرفت اهل بیت همچون یک قطره در برابر دریاست و تلاش ما این بود از طریق این حسنیه معرف دینی و سیره اهل بیت(ع) را به مردم انتقال دهیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان