۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین احداث ۱۵ هزار قبر آماده در قزوين ضروری است
کد خبر: ۳۰۸۹۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۱۰ ساعت: ۹:۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های قزوین:

احداث ۱۵ هزار قبر آماده در قزوين ضروری است

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های قزوین گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان ضروری است که تعداد ۱۰ تا ۱۵ هزار قبر آماده در شهر قزوین موجود باشد تا در مواقع بحران با مشکلات فراوان روبرو نشویم.

احداث ۱۵ هزار قبر آماده در قزوين ضروری است
حسين عمويي، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در خصوص بحران‌های طبیعی اخیر در استان قزوین اظهار کرد: در شهر قزوين گسل‌هايي وجود دارد که در صورت فعال شدن بحران‌هايي را در شهر قزوين شاهد خواهيم بود.

وي با اشاره به اينکه شهروندان بايد براي مقابله با حوادث طبيعي و غيرطبيعي آمادگي لازم را داشته باشند، افزود: ارائه آموزش‌هاي عمومي براي شهروندان بهترین راه براي افزایش آمادگي در عموم شهروندان است.

رئيس سازمان مديريت آرامستان‌هاي شهرداري قزوين بر ضرورت تجهيز آرامستان‌ها براي مواقع بحران تأکيد کرد و گفت: شهروندان با گذرانیدن آموزش‌های ویژه می‌توانند آمادگی مقابله با بحران‌هايي همچون زلزله و دیگر بلایای طبیعی از تدفين اموات به صورت گروهي پرهيز شود و اموات بدون غسل و کفن دفن نشوند.

عمویی با تاکید بر اينکه باید افرادي نيز براي غسل و کفن در مواقع بحراني آموزش ببينند، تصريح کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان ضروری است که تعداد 10 تا 15 هزار قبر آماده در شهر قزوین موجود باشد تا در مواقع بحران با مشکلات فراوان در اين زمينه مواجه نشوند و این نیازمند حمایت ستاد بحران است.

وي با اشاره به تملک زمین 26 هکتاری برای احداث آرامستان جدید در شهر قزوین، عنوان کرد: در راستاي تحقق برنامه‌هاي بلندمدت شهرداري، تکميل ظرفيت آرامستان‌هاي داخل و خارج شهر و بهشت فاطمه (س) و نياز آینده شهر براي دفن اموات به ويژه بروز بحران‌ها و حوادث پيش بيني نشده، اقدامات متعددي به منظور توسعه فضاي آرامستان‌هاي شهر قزوين صورت گرفته است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان