۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین نمایندگان قزوین مراقب باشند با تصویب FATF ترکمنچای دیگری به کشور تحمیل نکنند
کد خبر: ۳۰۸۸۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۹ ساعت: ۱۴:۵۸ ↗ لینک کوتاه

نامه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین:

نمایندگان قزوین مراقب باشند با تصویب FATF ترکمنچای دیگری به کشور تحمیل نکنند

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین از نمایندگان مردم قزوین و حومه در مجلس شورای اسلامی از اجرا و رأی به قرارداد ننگین FATF انتقاد و خواستار محکومیت مسئولان متخلف دولتی شدند.

نمایندگان قزوین مراقب باشند با تصویب FATF ترکمنچای دیگری به کشور تحمیل نکنند
به گزارش خبرنگار دانشگاه صبح قزوین ؛ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین از نمایندگان مردم قزوین و حومه در مجلس شورای اسلامی از اجرا و رأی به قرارداد ننگین FATF انتقاد و خواستار محکومیت مسئولان متخلف دولتی شدند.

"استقلال یعنی یک کشور مداخله گر را بشناسید، با آن مقابله کند و در مقابل آن بایستد دشمن استقلال یک ملت کیست؟ "قدرت‌های خارجی و قدرت‌های مداخله گر"
"رهبر معظم انقلاب"

در این نامه آمده است:
نمایندگان محترم قزوین، آبیک، الوند، بوئین زهرا و تاکستان در مجلس شورای اسلامی، آقایان محمدی، بابایی صالح و طاهرخانی و سرکار خانم زرآبادی؛

با صلوات بر محمد و آل محمد(ص) با احترام و تحیات الهی، ضمن عرض ارادت و آرزوی قبولی طاعات شما در ماه مبارک رمضان، نیک مستحضرید قشر دانشجو طبق فرموده امامین انقلاب طلایه دار مطالبه گری و پیگیری مسائل کلان کشور بوده و قشر تصمیم ساز جامعه هستند.

لذا ما دانشجویان پیرو خط امام(ره) و رهبری در باب مسئله بسیار مهم FATF سکوت را جایز ندانسته و برآن شدیم نکاتی را پیرامون این مبحث به مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی یادآور شویم.

همانگونه که ملطع هستید طبق فصل دهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران سیاست کلی نظام در رابطه با سیاست خارجی بر نفی هرگونه سلطه پذیری و سلطه جویی استوار است و هرگونه قراردادی اعم از اقتصادی و نظامی و سیاسی که استقلال کشور را زیر سئوال ببرد در این فصل به شدت محکوم و مذمت شده است.

از طرفی برجام که قرار بود باعث رفع تحریم‌ها شود به اذعان خود مسئولان دولتی هیچ گشایشی نداشت و تحریم‌های بانکی موجب آن شد که جناب وزیر اقتصادی و دارایی وقت(آقای طیب نیا) بدون طی کردن مراحل قانونی و بدون هماهنگی با مجلس محترم زیر بار قرارداد ننگین FATF برود تا به قول خودشان ایران را از لیست سیاه حامیان تروریسم(!) خارج کنند.

این نامه می‌افزاید: حال سوال دانشجویان استان قزوین این است با توجه به صراحت اصل 77 قانون اساسی در ضرورت تصویب همه موافقت نامه‌های بین المللی و قراردادهای بین المللی در مجلس، چرا عدم طی مراحل قانونی از سوی مسئولین دولتی توسط شما نادیده گرفته شده است؟؟

از طرفی با توجه به حضور رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس (جناب آقای محمدی) در بین شما بزرگواران انتظار این است که این تخلف آشکار دولتی‌ها به شدت محکوم و مورد تعقیب قانونی قرار بگیرد( گفتنی است قرارداد فوق هم اکنون توسط دولت در حال اجراست) سوال ما این است دلیل این اغماض و چشم پوشی از جانب شما چیست؟

این نامه اذعان اذعان می‌کند: و اما بعد؛ حال که انجام 4 مورد از خواسته‌های FATF الزاما منوط به مصوبه مجلس محترم است؛ امید است دیگر شاهد چشم پوشی از سوی شما نبوده و اقدامی انقلابی از نمایندگان استان قزوین را شاهد باشیم.

تا بار دیگر ترکمنچای جدیدی و یا برجام دیگری که به ضرر انقلاب و نظام و هویت ایرانی ملت عزیز و شریف کشورمان است رقم نخورد و آیندگان از شما نمایندگان ملت به نیکی یاد کنند.

گفتنی است؛ متن پیوست این نامه با زحمت اساتید کارگروه تحریم و دیپلماسی اقتصادی بسیج دانشجویی تهیه و تدوین شده که به حضورتان ارسال می‌شود.

"شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین"
انتهای پیام/2002
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان