۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عملیات اجرایی خط انتقال آب شرب شرق قزوین آغاز شد
کد خبر: ۳۰۸۸۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۹ ساعت: ۱۴:۱۲ ↗ لینک کوتاه

با حضور استاندار قزوین؛

عملیات اجرایی خط انتقال آب شرب شرق قزوین آغاز شد

با حضور استاندار قزوین و جمعی از مسئولان استانی عملیات اجرایی فاز دوم خط انتقال آب شرب از منابع چاه های شرق قزوین تا مخزن ارنجک کلنگ زنی شد.

عملیات اجرایی خط انتقال آب شرب شرق قزوین آغاز شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ با حضور عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و جمعی از مسئولان استانی عملیات اجرایی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) فاز دوم خط انتقال آب شرب از منابع چاه‌های شرق قزوین تا مخزن ارنجک کلنگ زنی شد.

این پروژه شامل احداث خط انتقال با لوله گذاری چدنی نشکن به قطر 800 میلی متر و به طول هفت هزار متر از محل جمع آوری چاه‌ها تا مخزن ارنجک است.

انتقال آب استحصالی از چاه‌های منطقه شرق به مخزن ارنجک،افزایش میزان تامین و انتقال آب به میزان 800 لیتر در ثانیه جهت رفع مشکلات میان مدت آب شرب شهر قزوین با مدت زمان اجرایی6 ماه در نظر گرفته شده است.

فاز نخست این طرح نیز با 75 درصد پیشرفت فیزیکی، شامل احداث خط انتقال با لوله چدنی داکتیل به قطر 800 میلی متر و به طول 6 هزار و 800 متر از مخزن ارنجک به پونک با 147میلیارد ریال اعتبار در حال اجرای است.

فاز سوم نیز شامل احداث خطوط جمع آوری چاه‌های منطقه شرق قزوین با لوله چدن داکتیل از قطر 200 تا 800 میلی متر و به طول یک هزار و 850 متر، با 155 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

این طرح شامل احداث ایستگاه پمپاژ مخزن ارنجک به ظرفیت 800 لیتر در ثانیه با ارتفاع پمپاژ 95 متر به میزان 70 میلیارد ریال اعتبار و احداث خط انتقال و برگشت آب از مخزن پونک به زون 2 آبرسانی شهر قزون با لوله چدن داکتیل به قطر 800 میلی متر، به طول سه هزار و 20 متر و با 75 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان