۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۶ فقره پرونده قتل در سال گذشته به سازش منجر شد
کد خبر: ۳۰۸۷۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۹ ساعت: ۱۰:۳۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس شوراهای حل اختلاف قزوین:

۶ فقره پرونده قتل در سال گذشته به سازش منجر شد

رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین گفت: در سال گذشته شش فقره پرونده قتل به سازش منجر شد و در دو ماهه سال جاری نیز شاهد مصالحه در اولین پرونده قتل هستیم که با گذشت اولیاء دم به قصاص ختم شد.

۶ فقره پرونده قتل در سال گذشته به سازش منجر شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ بیژن شیبانی، رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین در مراسم مصالحه یک قتل که در سالن جلسات دادگستری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف قزوین با ۱۸ شعبه در استان توانسته اند به پرونده‌های زیادی با موضوعات مختلف رسیدگی کند که در این میان عملکرد قابل قبولی در زمینه صلح و سازش پرونده‌ها نیز در بین شوراهای حل اختلاف کشور دارد.

وی افزود: در شورای حل اختلاف قزوین ۶۳ درصد پرونده‌ها به صلح و سازش منجر شده و در میان ۱۰ استان برتر کشور در زمینه سازش هستیم.

این مسئول تصریح کرد: بیشترین پرونده‌های صلح و سازش مربوط به الموت غربی و شرقی، اسفرورین بوده و در شهرستان‌های آوج و بویین زهرا و قزوین هم بترتیب شاهد سازش در پرونده‌ها هستیم.

۶۳ درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف به سازش منجر شد
شیبانی با اشاره به اینکه در سال گذشته 93 درصد پرونده‌های رسیدگی شده اعتراضی نداشته است، ابراز کرد: تنها ۷ درصد از پرونده‌ها اعتراض شد که در این میان ۱۴۸ فقره نقض و مابقی تایید شد که ۳.۵ درصدنقض شده است که در این ردیف نیز در کشور عملکرد خوبی داریم.

این مقام قضایی استان عنوان کرد: واحد مصالحه قتل عمد شورای حل اختلاف قزوین از سال ۸۸ شروع به کار کرده که تاکنون ۱۲۲ فقره پرونده وارد شده که ۴۵ فقره منجر به صلح و سازش شده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین تصریح کرد: در سال گذشته شش فقره پرونده قتل به سازش منجر شد و در دو ماهه سال جاری نیز شاهد مصالحه در اولین پرونده قتل هستیم که با گذشت اولیاء دم به قصاص ختم شد.

در این مراسم خانواده مرحوم صمدی نیا که فرزندشان برای جدا کردن یک نزاع کشته شده بود از حق خود گذشت کردند و از قصاص قاتل به خاطر رضای خداوند خودداری کردند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان